Jump to content
mfh93

Hyundai Tucson голям разход на масло ?!?!

Recommended Posts

mfh93   
mfh93
Пост #7258 -

Здравейте,колеги преди да ви запозная с проблема малко технически данни : Притежавам Tucson 2.0 бензин ръчка 141 к.н. 2005 година 4WD.
Та проблема е следния : Преди няколко месеца се прибрах от дълго пътуване (около 250 км) късно вечерта, с колата нямаше никакви индикаций за някаква повреда нито по уреди нито по поведение ! На другата сутрин при самото палене (студена преседяла цяла нощ) се чу припукване и колата запали на 3 цилиндъра,а през ауспуха се появи плътен бял дим (пара),след като видях веднага я загасих.Последва теглене до сервиз и разглабяне присъдата беше гарнитура на главата ! Както и да е свали се главата шлайфахме я след което се шлайфаха и напаснаха и клапаните,така и така беше паднала главата смених и гумичките на клапаните (ajusa) взех такива защото в града нямаше друга марка налични,всички други гарнитури семеринги тапи и т.н взех на рейнц.Сглоби се колата запали без никакви проблеми от първия път както си е била ! Всичко точно до първите около 1000 км когато забелязах разход на масло след доливане около литър пак отиде на максимума,но след още 1000км пак беше стигнало до минимума,пак долях  и до ден днешен си я карам така ! Отбелязвам че колата е при мен от около 2 години преди ремонта никога не ми я загрявала над нормалното,разхода и на масло беше литър литър и половина от смяна на смяна ! В момента колата се движи без никакви проблем не прекъсва пали без проблем,двигателя е сух на барут проверени са всички гарнитури и семеринги няма теч ! При студен старт и подаване на първата газ леко изпушва бяло-синкав пушек отзад,след което дори и при почти прекъсвач няма никакво пушене през ауспуха,нито в движение нито при изпреварване или сръчкване. При достигната нормална температура на двигатела при отворена капачка на маслото и подаване на газта до средни обороти няма никакво хвърляне на масло,дори и от гърловината на щеката.Охладителната течност си е налице и няма разход там. Не знам по разпитах тук там по сервизи,и ми споделиха доста отрицателни мнения за гумичките на Ajusa (испански са ) и нз какво да правя,реално са сменени само гумичките при ремонта старите се бяха повтърдили,сравнение с новите! Та се чуда какво да я правя дали да сменя само гумичките (и то с какви и от къде да ги закупя) и да видя дали ще има някакъв ефект,или направо да се отваря мотора и да се видят как са сегменти лагери и т.н.... А да забравих да спомена карам я с 10w40 на Тотал (преди ремонта карах със същото) сипвах и  и лики моли и кастрол все същия визкозитет,но разхода на масло си е един и същ няма промяна.
Та колеги споделете какво да я правя и имали ли сте такъв проблем,и ако да как сте се справили със  него ?? Благодаря предварително !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #7264 -

Почти същата история...

Духна гарнитурата по пътя, усетих се по белия пушек отзад... Антифризът го нямаше. Стрелката за температурата си показваше нормално. Спрях, включих принудително перките на радиатора на макс, дръпнаха ме до сервиза.

В сервиза смениха гарнитура и водна помпа (работила е на пара, прегаря "мехчето"/фибъра).

Изрично заръчах да проверят компресията (по-долу ще поясня) - нищо не са направили...

Та, едни 1000 лв. на вятъра, два пъти сваляха глава, нови гумички, проверка на водачи, напасване на клапани... - и пак си харчи 1 л. масло на 1000 км.

Тоя харч е доста, няма как да е от маслообирателни гумички. Майсторът клепа... и вдига рамене... Ама си взе парите.

------------------

Вероятно е имало прегряване - става много бързо, може и да не сте го усетили... При това - "омекват" маслобирателните сегменти - и затова почва да харчи масло.

Нека направят тест на компресията, после с малко масло в цилиндрите (20мл) - в сервиза знаят... Това ще покаже дали са гумички или сегменти...

Тея Ajusa май са ментаци, но все пак са нови. Според мен не е от тях.

Успех !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mfh93   
mfh93
Пост #7702 -

Здравейте,развитие по темата двигателя е на части,причината за проблема спекли маслообирателни сегменти ! Поради прегряването а и като гледам предишния собственик (италянец май не е много сменял маслото) Замерени бутала и цилиндри,няма задирания усуквания и каквото и да е било всичко топ гумичките са си ок. Днес дойдоха частите както следва комплект сегменти биелни лагери всички видове гарнитури и семеринги по мотора масло и филтри от Колос. Следва сглобяване и ще видим до ден два ще я палим  ! Стискайте палци всичко да е наред 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
петко12   
петко12
Пост #7734 -

Успех и дано  всичко да е наред. Да попитам  ако може, колата на газ ли  е била.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mfh93   
mfh93
Пост #7770 -

Ами има развитие колата е вече в движение,но още не е при мен след няколко дни ще си я взема ! Движи се нормално,пали нормално няма прекъсвания и т.н. Да колата има газов инжекцион.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×