Jump to content
ckkgk

Хоум мейд възстановяване "стъклата" на фаровете на Хюндай Соната

Recommended Posts

ckkgk   
ckkgk
Пост #5799 - (Редактирано)

Здравейте,

ще споделя моя  опит от вчера стъпка по стъпка и в снимки ще се види от къде съм тръгнал и до къде стигнах.


Състоянието на "стъклата" на фаровете ме дразнеха от доста време. Уточнявам веднага, че покрай моторите

имам някакъв опит с подготовка и полиране на разни полимерни материали, метали и алуминий и сплавите му и Н.Ж. и др.

Въпреки всичко поръчах зимата комплект за възстановяване на "стъкла"  на фарове от Али-то. Само защото в него има лак,

какъвто аз нямах, за окончателното завършване и удължаване ефекта от възстановяването.

 

И така само чаках да стане малко по-човешко времето за работа на открито.

И започваме от тук. 

20190304_092611.thumb.jpg.65c1bee8b90e98b68946fbf96b1ea651.jpg

20190304_092620.thumb.jpg.763cb432ad12f752be5bea372ba883b2.jpg

20190304_092630.thumb.jpg.c53dce3cfdc2ec4048477cda0fa661fa.jpg

 

Първо измиване и после хартиено тиксо по калници, брони и т.н. Редът на работата: водни шкурки 800, 1200 и 2000.

Нарочно съм работил на ръка, Полимерите имат "свойството" при високи обороти на машината на са "разтапят"

и от там сме за ново "стъкло". Та на ръка, като се е хубаво с всяка следваща шкурка посоката на движение да е перпендикулярна.

Пръска се редовно с вода за да се отмиват частиците и да не се пълнят шкурките. Измиване от време на време и проверка с ръка.

Ръката "вижда" много по-добре от очите. 

 

Следващите снимки са за шофьорския фар за всяка шкурка.

 

20190304_094508.thumb.jpg.4a9da0b110a6fa537cc69a3387aa4426.jpg

20190304_095513.thumb.jpg.5a8ff49587c1028e360810cd2a66694e.jpg

20190304_100644.thumb.jpg.eb58fad0402a1ce90ec887ee91b1e0d0.jpg

 

След шкуренето ма двата фара сме до тук.

 

20190304_103707.thumb.jpg.8ed09c8816f266b9f11c76b53965d09e.jpg

 

По имената на файловете съм започнал в 09:26ч и съм завършил с шкуренето в 10:37ч.

 

Започваме полирането на фаровете. В конкретния комплект си има полираща шайба и паста в пакетче за всеки фар.

Аз полирах с винтовер. Може и на ръка, но е доста по енергоемко. След приключване на полирането се сваля хартиеното тиксо,  

обилно се измива и забърсва с микрофибърна кърпа(има я в комплекта). Преди да започне окончателната процедура по

лакирането вкарах коша на колата в гаража, Тъй като за конкретния лак има изискване да не е на пряка слънчева светлина между

1 и 2 часа, както и да не се мие/мокри в следващите 24 часа.

В комплекта си има по пакетче с лак за всеки фар и тампон, с който да се нанесе. Поставя се хартиено тиксо за да предпазим

купето и бронята. Нанася се отдолу нагоре леко без силен натиск. Стъклото изглежда, като мокро при самата манипулация. 

 

20190304_115653.thumb.jpg.4de8d30a68a6e566336bdc8a47596800.jpg

20190304_115658.thumb.jpg.89b0f99b08591abfb92802a4bb441adf.jpg

20190304_121651.thumb.jpg.12a2eba9ac33e84adefc1cc95c0dfcdc.jpg

 

Оставих колата час и петдесет минути на сянка в гаража. Свалих хартиеното тиксо и изкарах от гаража.

 

На светло, пред блока фаровете изглеждат така:

20190304_133956.thumb.jpg.e566f1d1d98503466a4d001075818396.jpg

 

За мен резултата е повече от добър. Остава и с времето да се запази.

 

Надявам се да съм полезен на някой.

 

 

Редактирано от ckkgk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #5801 -

Ехе, супер е резултата! Перфектно си ги направил! Направо си й отворил очите!

 

Сега... помисли си за защитно фолио! Залепваш го отгоре и забравяш за доста дълго време. 

 

Има фолио по 15-20лв на метър, има и доста по-скъпи - един метър би трябвало да ти стигне напълно. 

 

И все пак, като знам колко пипкаво е, трябва ти сешоар или пистолет за горещ въздух, трябва да го нагряваш и да го изпънеш хубаво - играчка си е пак :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ckkgk   
ckkgk
Пост #5802 -

Благодаря. :D

 

Този завършващ лак го дават, че точно тази му е функцията, т.е  замества фолиото.

Приятел с Акорд го направи същото преди повече 6 от месеца и засега, е както след обработката.

 

То времето ще покаже де :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #5803 -

Има някои лакове, които потъмняват с времето и става доста зле... после е по-трудно да се премахне... иначе с фолиото е по-лесно, но пък и камъчетата по пътя го нараняват.

 

След време пак ще кажеш как е, разбира се :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ckkgk   
ckkgk
Пост #5804 -

Будем жить, увидим :D xD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ValTM   
ValTM
Пост #7674 -

Колега @ckkgk, моля те да пуснеш линк към Али китчето, че и на моята соната са ѝ гурелясали очите и си мислех скоро да предприема същото действие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ckkgk   
ckkgk
Пост #7683 -

Имате ЛС.

И още веднъж успех колега.

 

А ако управата каже, че не противоречи ще сложа линка и тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7684 -

Краси, няма проблем, нали е с цел помощ, а не безплатна реклама. Пускай да гледат всички.

 

Поздрави

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ValTM   
ValTM
Пост #7690 -

Благодаря! Пуснах един кит да идва насам, дано хвана сухо време като пристинге, че иначе ще трябва да търся паркинг на сухо :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ckkgk   
ckkgk
Пост #7691 -

Няма за какво. Както каза Венци, нали за това е форумът.

 

На 5.03.2019 г. at 8:30, ckkgk написа:

....................... Преди да започне окончателната процедура по лакирането вкарах коша на колата в гаража, Тъй като за конкретния лак има изискване да не е на пряка слънчева светлина между 1 и 2 часа, както и да не се мие/мокри в следващите 24 часа. ...............................

 

 

Колега, гледам че се каниш да го правиш на открит паркинг, но имай това  впредвид, когато започнеш да действаш.

 Не зная дали слънцето влияе действително на лака, но така си пише там.

 

Успех. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dart   
Dart
Пост #7714 -

Здравейте колеги !

Може да ме помислите за луд /а и си е така/ , но същите резултати се получават за крупната сума от около 2-3 лева. Толкова струва избелваща паста за зъби средна ръка/ще ви стигне за няколко процедури/.Използва се твърда гъба за бормашина/има на Райдер/ за 4.50лв-също за многократна употреба.Правя го на 2 години и фаровете винаги имат заводски вид.Не ползвам лак , защото точно той прави гадните жълто-черни оттенъци на фара,освен това и свалянето му изисква шкурките.Накрая-тайната за добрия резултат от работата ви ,е да не оставяте пастата да изсъхва/усеща се когато машината почне да ви бяга из ръцете/. Добре е да ползвате бормашина с регулиране на оборотите -никакви флексове и т.н.. Ако не ви е страх ,може да пробвате и моя начин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ckkgk   
ckkgk
Пост #7722 -

Този метод също работи. По този начин що пръстени съм направил в казармата. Е без Райдър-а , а на ръка и полиране с колана на шинела и Поморин-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7723 -

Веднъж съм пробвал с паста за зъби на служебната кола на жената - явно е била доста абразивна, защото стана на паяжини. :)

Може би с някоя детска ще стане - при триене между пръстите не трябва да се усеща, вероятно. Не знам... 

 

@Dart, сподели с коя паста го правиш? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dart   
Dart
Пост #7726 - (Редактирано)

Здравейте колеги !

Първо към Шафт - причината не е била пастата. Правя го с най-евтината - без значение е марката. Последно го правих с Колгейт -беше на промоция някаква -около 2 лева и нещо , но под 3. Когато пипаш пастата се усеща едва-едва много фини частици .Арома също имат избелващи пасти.Може да пробваш да заличиш следите с ЗМ -първо среден абразив , после най-финия.

Към колегата със странния ник - да Поморина си е идеален , но поне аз от години не съм го виждал.

Става и с паста на ЗМ -най-едрия абразив ,но лошото при него е , че като ти я сипят в малка разфасовка и изсъхва. Може да се разреди после с вода , но не е същата паста-поне при мен , при многократни опити не се е получавало.

Редактирано от Dart

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ckkgk   
ckkgk
Пост #7727 -
преди 13 минути, Dart написа:

.......Към колегата със странния ник - да Поморина си е идеален , но поне аз от години не съм го виждал.....

😂 Абревиатура колега, така остана от годините. А Поморин-а от скоро го виждам на Т-маркет, ама дали е същия, само стари баби знаят. Както казва един приятел. 

И за пастите в малките разфасовки съм напълно съгласен с теб. Пробвал съм с масло, когато ще ползвам пастата да полирам метал. Една идея е по-добре от разреждането със вода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dart   
Dart
Пост #7728 -

Благодаря за информацията за Поморина. Не зная дали с масло е удачно , все ми се струва , че тия от ЗМ имат някаква хитрина. За старите баби и Поморина -на 55 съм , и вярвай ми , че ще го позная.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×