MasterCCC Пост #4751 - 18 Декември, 2018 Здравейте, аз съм нов във форума и искам да попитам относно hyundai veloster, първата фаза 2011-2015г. и двигателите с които е оборудван. Доколкото виждам има две възможности MPI-130к.с и GDI-140к.с. Някой може ли да сподели как са тези мотори като динамика, разход на гориво, обслужване, възможност за газифициране и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
shaft Пост #4752 - 18 Декември, 2018 Здрасти, Добре дошъл! MPI и GDI са различни технологии двигатели. MPI - Multi Point Injection и GDI - Gasoline Direct Injection. MPI-то е по-лесно да стане на газ, защото инжекционната система е по-различна. GDI трябва да е по-икономичният двигател от двата, но не съм сигурен, дали става на газ много лесно. FSI е еквивалент на GDI, споделят си една и съща технология. Както знаем, FSI при VAG е труден за газифициране, той трябва да харчи и бензин и газ, за да се охлаждат инжекторите и т.н., а в комбинация със скъпата газова система ми се струва, че това не е много икономично - за мен по-скоро е имагинерна българска тъпотия /"таковат Гявола, докато лети", уж/... но хора всякакви. Интересно сравнение за двата двигателя за конктерния модел можеш да видиш тук: https://www.automaniac.org/compare/6709/6711/hyundai-veloster-1.6-gdi-VS-hyundai-veloster-1.6-mpi Тук можеш да прочетеш повече за GDI: https://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection Бих избрал GDI-то и да си го карам на чист бензин, ако съм тръгнал да карам на бензин. Ако търся икономията и чувството за сигурност и стабилност - по-добро от дизел за мен няма. Най-икономично = ток. За сега това е валидно лично за мен. Когато направят електромобилите да издържат по 1000км - тогава скачам на ток и приключвам с глупостите. ПП: Още информация за типовете двигатели можеш да видиш тук: https://carbiketech.com/efi-mpfi-gdi/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MasterCCC Пост #4753 - 18 Декември, 2018 Благодаря за бързия отговор:) Аз съм карал Мицубиши каризма 1.8GDI - 125k.s - технология преди 15-20г. Сега изкарват малко повече мощност от 1.6GDI мотор. Все пак, ако някой има преки впечатления от автомобила, нека каже. Защото едно е на хартия, друго е на практика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
георги Пост #7632 - 28 Юли, 2019 Здравейте карам велостер турбо 1.6 gdi 186 конски сили вече 3 години. Колата е чудесна, читава и здрава. Но от скоро имам проблем с камерата за задно виждане. Започна да се замъглява и да ми изкарва едни петна. От каде мога да си поръчам нова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове