Jump to content
Vlad

Смяна радиатор на парно в купето

Recommended Posts

Vlad   
Vlad
Пост #4365 - (Редактирано)

Помощ: от изстрадал и преминал през проблема, да сподели решение!

Не топли, механика смята, че радиатора за парното е запушен => смяна. 

? Има ли начин да не се сваля таблото?

Хюндай i30 crdi 1.6 премиум на 113 коня, модел D4FB двигател 2007-2011. Тръбите на радиатора на парното in/out са метални и дълги, а тялото на радиатора влиза в тесен пластмасов отсек. Т.е. трабва едновременно да се насочат и металните тръби на радиатора и тялото, за да паснат, а няма много място за подвеждането и изкарването им, извън купето за да се свържат с гумените тръби от двигателя, както и едновременно да влезе и тялото на мястото му .

 

Пс. По руските сайтове предлагат срязване на металните тръби от радиатора и поставяне на мека връзка но примера е за елантра, май

И даа, ..ако има и друг начин моля споделете!!

Редактирано от Vlad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Vlad   
Vlad
Пост #4667 - (Редактирано)

Up-date

Ок! Мълчание във форума, сигурно поради липса на подобни предизвикателства.

Моят опит: при диагноза запушен радиатор на купето - няма друг начин за смяна освен със сваляне на цялото табло, което си е два дни работа.

Поради това, че е твърде много работа, решихме с механика да заменим (рискувам) радиатора по руският метод- описан по горе.

За сега работи. Но, духа топло само в едната част ... шофьорската. Предполагам, че моторчето на клапите нещо не му е както трябва. В петък ще го проверя и това при механика. 

Редактирано от Vlad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #4668 -

Рядък проблем е... и повечето хора просто оставят колата и не ги интересува какво ще се случва, а само след колко време да отидат да си я вземат... затова е така. :(

 

Добре, че има хората, като теб, които споделят и всички да знаят как се случват нещата. Адмирации!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kretio74   
kretio74
Пост #5146 -

Колега кво направи с радиатори втора че и на мен май ми предстои такава интервенция

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kemo_kb   
kemo_kb
Пост #8248 -

здравейте това ми е първи пост и се надявам да съм на точното място.

 Тази седмица си взех и30 като цяло доста стегната , след първото каране на климатик реших да включа на парно обаче духа много слабо топло от двете страни ,а в средата направо студено.

 От прочетеното в нета ми стана ясно че има моторче клапа което определя позиция топло студено и прочие...

Моето питане е дали за топло и студено е една клапа с едно управлвние или е вързна на едно разпределение със всички клапи на парно/климатичната система?

 Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #8253 -

Добре дошъл ! :)

Управлението (механизма) за топло/студено си е отделно от другите клапи (там си има други моторчета).

Разгледайте и това: https://www.drive2.ru/l/524530269441492757/

Ако е нужна по-подробна информация - посочете година на производство, обем на мотора, ниво на оборудване, и т.н.

Или най-добре ВИН номера.

Филтърът на купето сменян ли е ? Въздуховодите проверявани ли са за листа и др. боклуци ?

Успех !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kemo_kb   
kemo_kb
Пост #8276 -

Много благодаря за отговора, в понеделник ще го закарам до един приятел които има сервиз.

 Мотора е 1,4(109) с фабрична газова уредба поне така ми я представиха. 2009 година

Реално клапата за топло се отваря отделно , не е една клапа?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kemo_kb   
kemo_kb
Пост #8278 -

Утре ще проверя филтъра на купето, които предлагам е зад жабката. Поне така съм виждал 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kemo_kb   
kemo_kb
Пост #8306 -

Филтър купе е добре вече е нов явно е позицията на клапата , понеже на радиатора маркучите са еднакво топли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kemo_kb   
kemo_kb
Пост #8311 -

По същата тема на Hyundaibg.com колегата vaskos пише че не се разглобява нищо било лесно... Интересно ми е явно говори за смяна на радиатора на парното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #8315 -

Смяната на радиаторчето на парното е ИСТИНСКО ПРИКЛЮЧЕНИЕ, разглобяват се много неща... ДАНО не се налага на никой!!!

И за клапата на топло/студено - няма да се размине без никакво разглобяване...

Кофти, но няма как... При други коли е още по-гадно.

Ако ще го разглобявате сам - бележете си с маркер положението на оста на моторчето, рамото, зъбните колела...

Може да има нещо счупено или превъртяло зъбно колело. Като се отвори/разглоби - ще си покаже!

Успех !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kemo_kb   
kemo_kb
Пост #8335 -

Благодаря ще ми е нужен. 

Защото както е тръгнало маи и съединител е за смяна.

При продължително каране със 100-120 когато катеря ми се случи два пъти да се форсира. Вдига обороти на 5 скорост. Ако някои все пак се сеща за читав сервиз за Хюндай да каже. И все пак да са коректни маисторите 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kemo_kb   
kemo_kb
Пост #8357 -

Относно проблема за парното се оказа позапушен радиатор. 

В крайна сметка след малко промивка се оправи духа доста добре топло но най добре ще си проличи зимата. 

Благодаря за съдействието на всички.😉

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×