Jump to content
shaft

Подгревни свещи при дизел.

Recommended Posts

shaft   
shaft
Пост #3750 -
преди 49 минути, toinspire написа:

...
Като каза за палене, нещо първото палене сутрин взе да е с няколко секунди въртене. После няма грижи, дори и с няколко часа престой. Също помислих за свещите и щях да пускам тема. Все пак, който е сменял, може ли да препоръча марка, естествено по възможност от партньорите ни?

 

За свещите - от горчив опит мога да кажа следното: Купих Санта Фе-то го оставях да нощува вън, защото все още имах Шкодата, която ми беше "лъскачка" и гаражът беше за нея. Палеше си горе-долу добре, но имаше едно колебание сутрин и се налагаше да върти малко повече. Отдадох го на това, че е комън рейл и не търсих причини. Окей, но заваля един сняг, скова един студ, температурите паднаха до към -12 за една нощ и на следващата сутрин Санта Фе-то беше втората кола, която не успя да запали и ме остави пеш, а Шкодата нямаше никакви застраховки, защото карах Санта Фе-то тогава. :) Въртях го до откат, докато не му падна акумулатора. Все се надявах да успее да загрее малко тези цилиндри и да успее да запали, ама йок. Тогава разбрах, че тази кола не пали под 4С температура, докато Шкодата и без подгревни свещи (1.9 дизел) палеше и на -10С без много-много зор (бяха ми дали фира свещите).

 

А разбрах, че под 4С не пали, защото три дни не успях да мръдна колата изобщо, докато не се стопли времето. Пробвал съм я на -8, на -5, на 0, на 2, на 3 градуса - изобщо не искаше да запали. Зимното слънце я печеше през деня за около 2-3 часа, след което сградите правеха сянка и нямаше директна слънчева светлина... не и не :) На третия или четвъртия ден щом станаха 4-5 градуса отидох и след 1 минута въртене запали с мноооооого зор, ама много зор. От там, щом запали, веднага в ТРАНСЕКСПЕРТ и сменихме подгревните свещи. Отне ни 3 часа това начинание. Отидох в 9-9:30ч сутринта и си тръгнах към 12:30ч. Разбира се, не се е работило нон-стоп по колата, но: 
1. сваля се интеркулера;
2. сваля се пластмасовата кора на двигателя, която е под кулера;

3. сваля се /може и само частично/ EGR-a, защото една от свещите е суууупер трудно достъпна;
4. пръска се със спрей и се чака, за да няма скъсана при опит за развиване, защото после става "страхотно забавно", плачевно и всякакво, особено, както на мен свещите ми бяха оригиналните от завода... /А да, в книжката ми пишеше, че са сменени в ИНД, ама не бяха пипани никога - мислех си да се разправям, ама се отказах, защото са прецакали предишния собственик, пък аз си го изядох с три-четири дни мъки. :)/

5. свалят се много внимателно старите и се чака двигателя да поизстине, защото новите не е окей да се навиват на топъл двигател, че така ще се запекат /нищо, че не е алуминиев корпуса/... ужас направо ще е следващия път! 

 

Тогава имах избор между Beru и NGK. Избрах си NGK, които купихме от ИНД - 3 зими по-късно си работят перфектно (пу-пу).

 

Щом е нужно да въртиш повечко, а не само да й покажеш ключа и да запали от четвърт оборот - по-добре сега си ги смени, защото после трамваят те чака :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #3751 -

 

преди 22 минути, toinspire написа:

Като каза за палене, нещо първото палене сутрин взе да е с няколко секунди въртене.

 

Венци им е брал гайлето на свещите, нека да каже. Той ме светна за това колко са важни при паленето на студено, а доколкото разбрах под “студено“ се има предвид студен старт. Тоест и пролет и есен се ползват. Моите изглежда са наред, щото нямам проблеми.

 

Относно добавките – въпрос на личен избор, аз не ползвам такива.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #3753 -

Че ще сменям свещите, ще ги сменям. Няма какво да му се чудя. Имаше едно мнение на познат, че дизела и без свещи трябва да си пали, но надали може да се отнесе за всички двигатели.

Остава само да си харесам свещи и да ги приготвя.

Ще направя едно съчетание с проверка на кулера и почистване на ЕГР. Така и така ще се пипат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #3754 -
преди 21 минути, Bunz написа:

 

 

Венци им е брал гайлето на свещите, нека да каже. Той ме светна за това колко са важни при паленето на студено, а доколкото разбрах под “студено“ се има предвид студен старт. Тоест и пролет и есен се ползват. Моите изглежда са наред, щото нямам проблеми.

 

Относно добавките – въпрос на личен избор, аз не ползвам такива.

 

Дам, изпреварих те за малко само :) Иначе, свещите ти се ползва АБСОЛЮТНО ВИНАГИ (и лятото), преди да запалиш колата, просто има разлика в секундите "топлене".

 

При някои дизели даваш на контакт, угасва "пружинката/реотанчето" за подгрев, обаче системата продължава да топли още 5-6-10 секунди, преди да "угаси свещите". При други пък, щом угасне пружинката угасват и свещите, или пък свети докато не подгрее цилиндрите, както си трябва.

 

Общо взето... аз съм свикнал да не паля дизела от първия подгрев. Тоест, давам на контакт, изчаквам известно време 4-5-6 секунди, спирам. Давам пак на контакт - отново 2-3-4 секунди и ако е по-топло времето си паля от този опит, но ако е по-студено може и трети път да подгрея. Колата ми винаги пали от четвърт оборот /даже съм свикнал да чукна на стартер за под секунда и да го пусна, защото тя си е запалила/, като изобщо няма празно въртене на стартер никога. 

 

Това не беше така, преди да сменя свещите - нито една не беше работила изобщо! Всички бяха черни, като въглен - това означава, че нито една не работи изобщо, иначе са като обгорени, чисти са по върховете.

 

Ето 2 работещи и 2 неработещи, личи си коя не е работеща по овъгленото:

Св��зано изоб�ажение

 

 

Да не говорим, че можете да ги извадите такива, което е ужасно:

Рез�л�а� � изоб�ажение за glow plugs failed

 

 

Ето го устройството:

Св��зано изоб�ажение

 

 

Дава си фира, като всяко реотанче :)

 

 

 

 

преди 4 минути, toinspire написа:

Че ще сменям свещите, ще ги сменям. Няма какво да му се чудя. Имаше едно мнение на познат, че дизела и без свещи трябва да си пали, но надали може да се отнесе за всички двигатели.

Остава само да си харесам свещи и да ги приготвя.

Ще направя едно съчетание с проверка на кулера и почистване на ЕГР. Така и така ще се пипат.

 

Доста добра идея е това :) Подкрепям! Ще усетиш голяма разлика в колата после, наистина! :) Иначе, би трябвало да си палят, ама не всеки двигател е така... примерно "бомба-дюзата" (помпа-дюзата) си пали, роторната помпа си пали, обаче кон-умрел (комън-рейл) си е таралеж... някои може и да запалят, някои едва ли.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Галиопетков   
Галиопетков
Пост #11242 -
На 29.10.2018 г. at 10:06, shaft написа:

 

За свещите - от горчив опит мога да кажа следното: Купих Санта Фе-то го оставях да нощува вън, защото все още имах Шкодата, която ми беше "лъскачка" и гаражът беше за нея. Палеше си горе-долу добре, но имаше едно колебание сутрин и се налагаше да върти малко повече. Отдадох го на това, че е комън рейл и не търсих причини. Окей, но заваля един сняг, скова един студ, температурите паднаха до към -12 за една нощ и на следващата сутрин Санта Фе-то беше втората кола, която не успя да запали и ме остави пеш, а Шкодата нямаше никакви застраховки, защото карах Санта Фе-то тогава. :) Въртях го до откат, докато не му падна акумулатора. Все се надявах да успее да загрее малко тези цилиндри и да успее да запали, ама йок. Тогава разбрах, че тази кола не пали под 4С температура, докато Шкодата и без подгревни свещи (1.9 дизел) палеше и на -10С без много-много зор (бяха ми дали фира свещите).

 

А разбрах, че под 4С не пали, защото три дни не успях да мръдна колата изобщо, докато не се стопли времето. Пробвал съм я на -8, на -5, на 0, на 2, на 3 градуса - изобщо не искаше да запали. Зимното слънце я печеше през деня за около 2-3 часа, след което сградите правеха сянка и нямаше директна слънчева светлина... не и не :) На третия или четвъртия ден щом станаха 4-5 градуса отидох и след 1 минута въртене запали с мноооооого зор, ама много зор. От там, щом запали, веднага в ТРАНСЕКСПЕРТ и сменихме подгревните свещи. Отне ни 3 часа това начинание. Отидох в 9-9:30ч сутринта и си тръгнах към 12:30ч. Разбира се, не се е работило нон-стоп по колата, но: 
1. сваля се интеркулера;
2. сваля се пластмасовата кора на двигателя, която е под кулера;

3. сваля се /може и само частично/ EGR-a, защото една от свещите е суууупер трудно достъпна;
4. пръска се със спрей и се чака, за да няма скъсана при опит за развиване, защото после става "страхотно забавно", плачевно и всякакво, особено, както на мен свещите ми бяха оригиналните от завода... /А да, в книжката ми пишеше, че са сменени в ИНД, ама не бяха пипани никога - мислех си да се разправям, ама се отказах, защото са прецакали предишния собственик, пък аз си го изядох с три-четири дни мъки. :)/

5. свалят се много внимателно старите и се чака двигателя да поизстине, защото новите не е окей да се навиват на топъл двигател, че така ще се запекат /нищо, че не е алуминиев корпуса/... ужас направо ще е следващия път! 

 

Тогава имах избор между Beru и NGK. Избрах си NGK, които купихме от ИНД - 3 зими по-късно си работят перфектно (пу-пу).

 

Щом е нужно да въртиш повечко, а не само да й покажеш ключа и да запали от четвърт оборот - по-добре сега си ги смени, защото после трамваят те чака :)

здравей колата когато се закачи на компютър,ще покажели дали има изгоряла свещ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #11246 -
Преди 2 часа, Галиопетков написа:

здравей колата когато се закачи на компютър,ще покажели дали има изгоряла свещ?

 

Здрасти,

 

Не... Специално за Санта Фе - не, нищо не излиза. Като цяло корейските автомобили в зората си нямат супер много-много електроника, което лично за мен е за предпочитане (по-малко ел. проблеми). Имам опит с VAG - там е страшно откъм ел. проблеми :) Там показва "на 2-ри цилиндър не работи свещта" - да... но тук не. Просто се усеща, че нещо се случва, когато се пали... и така... 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Галиопетков   
Галиопетков
Пост #11247 -
преди 52 минути, shaft написа:

 

Здрасти,

 

Не... Специално за Санта Фе - не, нищо не излиза. Като цяло корейските автомобили в зората си нямат супер много-много електроника, което лично за мен е за предпочитане (по-малко ел. проблеми). Имам опит с VAG - там е страшно откъм ел. проблеми :) Там показва "на 2-ри цилиндър не работи свещта" - да... но тук не. Просто се усеща, че нещо се случва, когато се пали... и така... 

 

Аз съм с и30 2009 дизел ама явно и при тях е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #11248 -
преди 22 минути, Галиопетков написа:

Аз съм с и30 2009 дизел ама явно и при тях е така.

 

Ами да...Още повече... Не съм сигурен дори в най-последните модели, дори, дали го има... След 2012 започват да се усещат за много неща, но...става бавно. Така е. Електрониката им е слаба страна. За мен е огромен плюс, че я няма. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #11775 -

Здравейте,

Препоръчайте ми марка подгревни свещи за i40 от профила?

Чета за някакви керамични и други с последващо подгряване и не мога да се ориентирам.

Номера на свещите е 367102A700

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TeodorH   
TeodorH
Пост #11790 -

На мен въпреки че е за санта фе ми препоръчаха ngk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #11800 -

 

TonyZ,

Вземете си оригинал (примерно тук: http://bazis-m.eu/cz203-1-6-1-7l-d4fb-d4fd-367102a700.html)  - на добра цена.

NGK не са лоши, но имат много ментета... Ако продавачът гарантира за произход и качество - ОК!

Дензо са добри... и нямат ментета.

Може и от тук - оригинал, но цената е х2.

Успех, и поздрав !

 

Kia.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #11802 -

Благодаря за мненията.

Гледах ги в Базис и ми се видяха скъпички.

Замислил съм се дали да не поръчам Бош от някакви латвийци ама ме е страх от ментета.

https://www.trodo.com/sharecart/?id=NzYyNTY1fDR8

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
batefaio   
batefaio
Пост #11803 -
Преди 9 часа, TonyZ написа:

Благодаря за мненията.

Гледах ги в Базис и ми се видяха скъпички.

Замислил съм се дали да не поръчам Бош от някакви латвийци ама ме е страх от ментета.

https://www.trodo.com/sharecart/?id=NzYyNTY1fDR8

Бош въобще нямат завод в турция....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TeodorH   
TeodorH
Пост #11804 -
Преди 9 часа, TonyZ написа:

Благодаря за мненията.

Гледах ги в Базис и ми се видяха скъпички.

Замислил съм се дали да не поръчам Бош от някакви латвийци ама ме е страх от ментета.

https://www.trodo.com/sharecart/?id=NzYyNTY1fDR8

Цената с отстъпката на Хюндай клуб България ли я смяташ или без, защото по спомен в базис имахме 25% отстъпка ако имаш клубна карта 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #11805 - (Редактирано)
Преди 3 часа, TeodorH написа:

Цената с отстъпката на Хюндай клуб България ли я смяташ или без, защото по спомен в базис имахме 25% отстъпка ако имаш клубна карта 

Без отстъпка, просто видях цената в сайта, че са 60лв. бройката.

Интересно ми е каква марка ползват корейците за първоначално вграждане.

 

Преди 3 часа, batefaio написа:

Бош въобще нямат завод в турция....

Къде пише, че са произведени в Турция?

 

Впрочем, сега като се загледах в Базис-М ми направи впечатление това:

СВЕЩ ПОДГРЯВАЩА CZ203

Този код CZ203 е на керамичните свещи на NGK

Утре ще ги питам и ако е така, направо ги взимам.

 

Сега се обадих и се оказа, че работят.

Най-учтиво ми обясниха, че свещите са на MOBIS което значи оригинални.

Кода показва, че Хюндай ползват свещите на NGK за първоначално вграждане.

Това е супер :)

 

Да редактирам малко.

В тубата намерих клип който показва, че наистина оригиналните свещи са керамични на NGK :)

 

 

 

Редактирано от TonyZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×