Jump to content
shaft

Hyundai Santa Fe CM - смяна на лентов кабел на волан.

Recommended Posts

shaft   
shaft
Пост #154 -

Здравейте,

 

Може би повечето от Вас знаят, но за тези, които не знаят ще кажа, че Santa Fe (и вероятно не само) страдат от проблеми с лентовият кабел (clock spring) на волана. Тоест, това е валидно за тези, които имат темпомат и/или управление на радиото от волана.

 

Симптомите са:
- трудно включване на темпомата - трябва да се натискат по два бутона едновременно (например ON/OFF и CANCEL), за да "зацепи", а понякога не иска изобщо да сработи, или се изключва веднага след настройване (след натискане на SET) и т.н.

- при опит за увеличаване на звука на радиото то сменя станциите, при опит за смяна на станцията - преминава на друг режим и т.н. При всеки е различно.

- в редки случаи, но и това става - светва AIR BAG лампата на таблото... При мен това преля чашата. :)

 

Обикновено горните симптоми отшумяват след няколко завоя, при маневриране и т.н. - тоест след няколко оборота на волана "ляво-дясно". Лятото е още по-трагично в горещините - случват се всякакви "странни неща". 

 

Процедурата, която ще опиша, би трябвало да е валидна за по-голямата част от Хюндай/Hyundai моделите, или поне за Sonata, но не съм сигурен, дали всички са на един принцип - не вярвам от Хюндак/Hyundai да са измислили твърде различни концепции, все пак :)

 

Премимавам към решението на проблема, без да се бавя повече.

 

Какво ни е необходимо, за да си сменим лентовият кабел на волана (на английски се казва "clock spring", "clockspring", "contact assy clock spring" или "airbag clockspring" и т.н.):
1. Точният модел кабел/модул, или просто най-високото ниво, би трябвало да свърши същата работа (поддържа темпомат + управления на радиото). Продуктовият номер на модулчето, което използвах в моята кола е: 93490-2B200 (93490 2B200) - купих го по eBay от Корея за 60лв - потребителят се казва gandakorea (това е магазинът му в eBay):

20171126_123519.jpg

 

2. Нищожни инструменти, които се намират във всеки дом/автомобил в днешно време - кръстата отвертка, права отвертка, torx ("еврейска звезда") T30/T31, "вложка/бит" 23мм и тресчотка.

3. Време: За първи път го правя - със снимането и разглеждането ми отне около 1 час и 20 минути.

 

WARNING: Преди всичко ЦЕНТРИРАЙТЕ ВОЛАНА И ГУМИТЕ НА АВТОМОБИЛА - трябва да са направо. Второ - запишете си настройките на радиото, защото ще се изгубят след откачане на акумулатора (поне моите се губят всеки път, когато откача акумулатора, и това ме дразни, защото трябва да настройвам станциите, equalizer настройките на звука и т.н.). Откачането на акумулатора е необходимо, за да не стане някоя беля с въздушните възглавници най-вече. "Просветени" личности казват, че AIR BAG-а нямало да се отвори, ако ключът не е на стартера, други казват, че ако "мине" някой грешен импулс може и да се отвори - затова откачете си акумулатора и изчакайте около 5 минути, за да се разредят кондензаторите на SRS AIR BAG системата, преди да работите каквото и да било, и си спестете "евентуални" главоболия. 

 

Ще напиша как точно го направих аз, без никакви проблеми:

Стъпка 1: Откачете минуса на акумулатора, или и двата полюса. Аз откачих само минуса.

Стъпка 2: Пристъпваме към свалянето на AIR BAG-a на волана. За целта ни трябва Torx T30/T31 (още познато като "еврейска звезда") /не съм 100% сигурен кой от двата използвах, по-вероятно е T30/:

- AIR BAG-a на волана се сваля чрез развиване на две винтчета от двете страни (ляво и дясно до лостчетата за мигачите и чистачките):

20171126_100826.jpg

 

След като ги развиете (аз нямах магнитна отвертка и не знам лови ли ги магнит), опитайте да дръпнете AIRBAG-a към гърдите си, ако приемем, че седите на седалката. Ако не излиза - разклатете воланът ляво-дясно, за да излязат винтчетата (няма да паднат, те си остават на волана - не можете да ги свалите) и пак опитайте да дръпнете възглавницата, ето така:

20171126_101105.jpg

20171126_101224.jpg

 

Сега трябва да откачим буксите от AIRBAG-a - вземете една тясна права отвертка и отстранете буксата на въздушната възглавница, ето така:

20171126_101455.jpg

20171126_101444.jpg

 

Жълтото щифтче се вдига/издърпва, за да освободи буксата на airbag-a. Свалете буксата, след което свалете и заземяването (обувката с кафявото кабелче в основатана airbag-a). Оставете възглавницата с емблемата надолу (тоест, там където се включва буксата да е нагоре, за да не се замърси и да стане беля).

 

До тук всичко изглежда така:

20171126_101547.jpg

 

Стъпка 3: Пристъпваме към сваляне на воланчето, но преди това няколко важни неща: отбележете си с нещо положението на гайката, за да може да служи за някакъв ориентир колко точно е била стегната. Не пренатягайте, не оставяйте хлабава гайката на волана, защото тя може да се охлаби и да Ви падне воланът (едва ли, но все пак). :D

Аз я драснах с правата отвертка ето така (червеното е фабричен белег):
20171126_101746.jpg

 

Изключете бялата букса от лентовият кабел. Става с натискане на палчето и излиза много лесно и леко - не е нужно да се дърпа много.

 

След като сме маркирали гайката, вземаме вложка 23mm и тресчотката с някакво удължение и подпирайки с крака волана отвиваме гайката:

20171126_102231.jpg

20171126_102351.jpg

 

Махнете контра шайбата, за да видите как точно Ви е сложен воланът и после да го сложите пак така. Снимайте, ако искате - още по-добре:

20171126_102551.jpg

 

Ако всичко е наред - червеният белег (при мен) и малкото "центърче/прагче" отгоре трябва да съвпадат.

 

Тук става малко трудно, но не се отчайвайте - воланът при мен излезе с много блъскане от всички страни - почуквайте на 9 часа, на 12 часа, на 3 часа, на 6 часа, към двигателя, към седалката и т.н., докато не се разхлаби и не излезе. 

 

След като свалите волана, виждате лентовият кабел, ето така (направих сравнение нов и стар):

20171126_103155.jpg

 

WARNING: НЕ ВЪРТЕТЕ КАБЕЛА ИЗОБЩО! През цялото време внимавайте и гледайте приблизително да е в позицията, в която е бил, преди да свалите волана! В противен случай ще объркате сензора зад него и ще трябва да ходите и на диагностика, да Ви калибрират сензора за ъгъла на кормилното управление (Steering Angle Sensor), което няма да Ви хареса като цена... ;) Дори да го завъртите, без да искате, върнете го в позицията, в която е бил - например, за ориентир може да Ви служи долната пластмаса под волана - тя има прорез, който служи за тази цел - калибриране. Ако разкалибрирате сензора на гърба на лентовия кабел, най-вероятно няма да Ви работи ESP, чувам, че и хидравликата спирала - не знам, не съм го изпитвал, за щастие. :) 

 

Стъпка 5: Свалят се винтчетата, които се виждат от двете страни на лентовия кабел, като целта е да махнем пластмасите под и над него. Отдолу има още 3 винтчета за сваляне:

20171126_103452.jpg

20171126_103947.jpg

 

Подпъхнете с правата отвертка между двете пластмаси, за да се "откопчаят" една от друга и ги отстранете (долната се маха, когато се освободи лоста за регулиране на волана - внимавайте, конзолата ще се вдигне до най-горно положение, защото я дърпат пружините - нагласете си я да Ви е удобно и я "заключете" отново, след като свалите кората отдолу):

20171126_104225.jpg

 

Стъпка 6: Свалете буксите отдолу под лентовия кабел. Жълтата букса се сваля с дърпане на палчето й, в посока кабелите й, бялата се сваля с натискане на палчето и издърпване, черната е по същия начин - натискане и издърпване:

20171126_104231.jpg

 

Стъпка 7: Сваляме стария лентов кабел внимателно, като се стараем да не го завъртаме по часовниковата или обратно на часовниковата стрелка. Модулчето се държи на 3 щипки - две пластмасови от двете му страни и една метална отгоре:

- Лява щипка (с правата отвертка я натиснете надолу внимателно):

20171126_104246.jpg

 

- Дясна щипка (с правата отвертка я натиснете надолу внимателно):

20171126_104258.jpg

 

- Горната щипка (дръпва се леко в посока на стрелката):

20171126_104406.jpg

 

Модулчето е готово за сваляне - пак да кажа - ВНИМАВАЙТЕ, не го въртете много-много...

 

20171126_105307.jpg

 

20171126_105312.jpg

 

20171126_105349.jpg

 

20171126_105446.jpg

 

Стъпка 8: Трябва да свалим SAS - Steering Angle Sensor-a от лентовият кабел, за да го сложим на новия лентов кабел. За целта ни трябва малко търпение и правата отвертка отново.

Сензора се държи на няколко пластмасови щипки, които трябва да откопчаем, за да излезе сензора. Тъй като стария лентов кабел го хвърлям действах малко по-грубо и изпочупих щипките (вероятно и при Вас ще се случи същото):

20171126_105923.jpg

20171126_110352.jpg

 

20171126_110328.jpg

 

Сензорчето изглежда така:

20171126_110535.jpg

 

Стъпка 9: Поставяме сензорът на новия лентов кабел - щракваме го внимателно - трябва да паснат зъбчетата в средата на сензора и притискаме, докато не щракне губаво навсякъде:

20171126_110649.jpg

 

Стъпка 10: Сглобяваме всичко по обратния ред. Наложи се малко повече натиск да приложа, когато слагах обратно clock spring-a - главно, заради щипките отляво и отдясно. Щом всичко щракне - готово. Включете буксите отдолу - не ги забравяйте.

 

Сглобяваме пластмасите обратно:

20171126_111448.jpg

 

Чак, когато наложим волана махаме бялото стоперче, което държи новият лентов кабел, да не се движи и включваме бялата букса:

20171126_112308.jpg

 

Слагаме си шайбата и подпирайки с крака волана стягаме гайката така, че да пасне на белезите, които направихме по-горе.

 

Слагаме еърбега, като включим двете букси. Затягаме (не много) винтчетата от двете страни на еърбега, когато го поставим в леглото му и сме готови.

 

Това е. Всичко ми отне към 1 час и 20 минути + снимането и разглеждането, без да бързам за никъде. Сигурен съм, че ако не се снима и не се мотае човек, операцията би могла да отнеме към 40 минути най-много.

 

Това е от мен, ако има нещо - питайте :) Всичко работи перфектно и няма светнали "ламБи" по таблото или където и да било. ;)

 

Успех!

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
okorok   
okorok
Пост #281 -

Супер е! Браво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Patsi   
Patsi
Пост #420 -

Чудесна работа. Браво! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #560 -

Винаги съм харесвал подобни теми, описани стъпка по стъпка и от-до. Адмирации за положения труд, и най-вече за документирането и споделянето! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #1906 -

Здравейте,

благодарение на изчерпателното описание на shaft и Аз ще се присъединя към успешно сменилите лентов кабел.

Операцията наистина е проста, макар и да изисква употреба на сила (волана не излиза лесно) и внимание за да не се размести позицията на кабела. Дори и да се завърти в някоя посока, просто трябва да се върне на мястото си. Бях оставил колата с изправени гуми - волан и ориентацията за положението е лесна. Операцията е за максимум час с оглеждане на всичко.

В България за лентовия кабел със смяната му искат към 200 лева.

От китайско се реших и взех един за 12 долара с доставката. Смяната при приятел, за да използвам правилните инструменти, но иначе си беше за моя сметка.

Всичко си заработи. Круиза се включва. Дори и на присадената мултимедия Kenwood са поставили подходящ кабел и сега мога изцяло да я управлявам от волана.

Единствено мога да добавя един лин към руско видео, където също е показана цялата процедура.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
papa_bear   
papa_bear
Пост #2803 -

Оказа се, че не ми работи Cruise control-a, светва Cruise, но другите 3 бутона не работят.

За това си мисля, че вероятно проблемът е в лентовия кабел, но от автокъщата от която взех колата, казаха, че преди 2 месеца е сменен с нов.

Не знам дали да отворя волана и да напръскам с контактен спрей или направо да я нося в сервиза в който са сменяли кабела.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #2805 -

Носи, то трябва да си има някаква гаранция за смяната на кабела.

Вече, ако се правят на циганчета, нямаш много опции, освен да отваряш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #2809 -

Или... "Сменихме го" - ама друг път :) Или... сменихме го с такъв от 15 лева. Нищо чудно да се е предал отново. 

 

Не пръскай нищо, човек, няма какво да пръскаш изобщо! Директно сменяш с нов. :)

 

Докато го смениш круиза можеш да го пускаш по следния начин:
1. изключен е и не му свети индикацията на таблото;

2. цъкаш няколко пъти Cancel;

3. пускаш го от ON и пак цъкаш Cancel;

4. ускоряваш и го включваш със SET - трябва да сработи. 

5. ако не сработи, цъкаш му ON и Cancel едновременно, показва се индикация и след това SET и ще работи. 

 

При мен това работеше безотказно. Пускам го да светне, цъкам cancel няколко пъти и после цъкам SET и работеше без проблем. Обаче това ме влудяваше :) Тоест, тайната е в Cancel - явно си мисли, че е сетнат или нещо друго и се омазва... но Cancel спира всякакви "зададени" команди и след това сработват SET, RESET, Accelerate.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
papa_bear   
papa_bear
Пост #2817 - (Редактирано)
Преди 3 часа, shaft написа:

Или... "Сменихме го" - ама друг път :) Или... сменихме го с такъв от 15 лева. Нищо чудно да се е предал отново. 

 

Не пръскай нищо, човек, няма какво да пръскаш изобщо! Директно сменяш с нов. :)

 

Докато го смениш круиза можеш да го пускаш по следния начин:
1. изключен е и не му свети индикацията на таблото;

2. цъкаш няколко пъти Cancel;

3. пускаш го от ON и пак цъкаш Cancel;

4. ускоряваш и го включваш със SET - трябва да сработи. 

5. ако не сработи, цъкаш му ON и Cancel едновременно, показва се индикация и след това SET и ще работи. 

 

При мен това работеше безотказно. Пускам го да светне, цъкам cancel няколко пъти и после цъкам SET и работеше без проблем. Обаче това ме влудяваше :) Тоест, тайната е в Cancel - явно си мисли, че е сетнат или нещо друго и се омазва... но Cancel спира всякакви "зададени" команди и след това сработват SET, RESET, Accelerate.

 

 

 

Ще опитам този трик, но мен не ме притеснява толкова Cruise Control-a, колкото Airbag-a и ESP-то, то също свети рандом, четох, че възможно да дължи на лентовият кабел.
Излиза ми и грешка C1623 за калибрация на волана, четох, че се получава ако е разместен лентовия кабел при смяна, което също може да предизвика и грешка в ESP-то.
В Колос бравят калибровка на волана за 60лв., но искам първо да се уверя, че кабела е ок.

Редактирано от papa_bear

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Георги Иванов   
Георги Иванов
Пост #2853 -

Браво за положения труд и добре обяснените действия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tishco   
tishco
Пост #3271 -

Здравейте колеги,да попитам нещо. И аз сменях лентовия кабел на волана но след това ми изписа ESP OFF ,казаха ми ,че това е за ъгъла на волана и трябвало да се калиброва. Някой ако има мнение за решаването на проблема ми ще съм благодарен . Става въпрос за Санта фе 2006 2.7 i

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #3274 -

Да, ще трябва да отидеш да го нулират, или да пробваш с няколко завъртания пълно ляво-пълно дясно, веднага щом запалиш колата. Ако не се оправи самичко - отиваш на диагностика, няма как. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mirdgo88   
mirdgo88
Пост #3275 -
Преди 1 час, tishco написа:

Здравейте колеги,да попитам нещо. И аз сменях лентовия кабел на волана но след това ми изписа ESP OFF ,казаха ми ,че това е за ъгъла на волана и трябвало да се калиброва. Някой ако има мнение за решаването на проблема ми ще съм благодарен . Става въпрос за Санта фе 2006 2.7 i

 

Грешка C1623 ли ти изкарва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
tishco   
tishco
Пост #3299 -

Вече го оправихме.Дойде един колега с компютъра и замери 147° на дясно е в повече завъртян датчика . Явно съм го завъртял докато го демонтираха от стария лентов кабел . Калиброва го и сега машината ми е пушка . Благодаря 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vakme   
vakme
Пост #5798 -

Днес се впуснах в смяна на кабелчето при мен. Поръчах си един от Алито, но след като свалихме стария, се оказа, че не са еднакви. Новият нямаше куплунг за ЕСП-то и решихме да не рискуваме, за да не се осветка колата. Не схващам как може да има такъв след 2006та, който да няма ЕСП, и за който да става този, който ми дойде...

Сега ще трябва да си търся нов, вероятно ще звъня в Инд, дано намерят бързо правилният!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #5800 -

@vakme Пусни снимки, да ги видим двата кабела? Интересно...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vakme   
vakme
Пост #5806 -

Не снимах оригиналния, ще пратя довечера този китайския. От Инд ми обадиха 240 лв...
Някой друг да е купувал от Алито такъв, който да е с модул за ЕСП?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #5807 -

https://www.aliexpress.com/item/MH-ELECTRONIC-93490-2B200-934902B200-for-HYUNDAI-SANTAFE-2005-UP-Free-Shipping/32831379269.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6cc84c4dpTy8oY

Ето това поръчах преди време.

Даже им пратих VIN номера за проверка.

Никакви проблеми с поставянето или работата му.

И на мен от ИНД ми обявиха подобна цена. Имаше и разни обяви от по 90-100 лева, като можеше да става въпрос за същото от али-то.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
vakme   
vakme
Пост #5808 -
https://www.aliexpress.com/item/MH-ELECTRONIC-93490-2B200-934902B200-for-HYUNDAI-SANTAFE-2005-UP-Free-Shipping/32831379269.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.6cc84c4dpTy8oY
Ето това поръчах преди време.
Даже им пратих VIN номера за проверка.
Никакви проблеми с поставянето или работата му.
И на мен от ИНД ми обявиха подобна цена. Имаше и разни обяви от по 90-100 лева, като можеше да става въпрос за същото от али-то.


Колега, точно тизи купих и аз. Ако забелязваш отзад има 2 куплунга, а третият е задънен. При мен той също има кабел, който се вкарва там:
844e0d0d584987bf8d36fdda2d73aebc.jpg

Не знам какво да правя, не намирам такава в Алито

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #5809 -

Човек, бъркаш се доста :)

 

Там нямаш букса, никой няма букса там, където си го оградил.  ESP-то се управлява от Steering angle sensor-a, който е закачен към кабела, който имаш. Погледни по-горе в темата, прочети внимателно. От стария кабел си откачаш Steering Angle Sensor-a, но гледай да не го въртиш, да не разместиш градусите на датчика, и го закачаш на новия кабел - прехвърляш си го. ;) Ако си свалил модула - стигнал си до стъпка 8 по-горе.

 

Просто изчети моя, първия пост, отначало и ще разбереш за какво иде реч :) От стария кабел/модул си вземаш сензора, иначе с него може би ще е 240-250лв, да... Реално сензорът си е здрав и си го прехвърляш на новия кабел :) 

 

Прочети първия пост и сглобявай - не търси да купуваш нищо! Огледай стария и новия модул един до друг и ще разбереш какво трябва да направиш. Гледай видеото по-горе, нищо не ти трябва да купуваш повече ;) 

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TuT   
TuT
Пост #6576 -

Здравейте, за да не пускам друга тема реших да се включа тук.

От края на март съм собственик на Hyundai Santa Fe 2008г.

Естествено лентовия кабел беше за смяна.

Смених го в IND Commerce/не, че ми се даваха толкова пари, просто бях там за обслужване  и ми го предложиха на добра цена/ , смениха го момчетата, след което при получаване на колата усетих че волана бие на една страна и е доста по-стегнат- особено на място, ако маневрирам трябва да влагам определено повече сила от преди.

Върнах се, споделих проблема, оправиха го, прав е , не бие  на една страна обаче за мен волана  още си е по-стегнат в сравнение в началото, когато взехме колата.

Уж по тяхна препоръка направиха и реглаж на преден и заден мост/всичко в норма/.

Мисля, че не си внушавам, защото навъртях близо 1000+ км градско преди да сменим лентовия кабел.

Прочетох подробно темата на колегата shaft и се чудя има ли нещо общо моят проблем с бърникането по волана, да не би да има някаква реглажна гайка, която много да са затегнати или пък да е била разхлабена и сега да са я направили.

Провериха иначе всичко, няма никъде течове, всичко е изправно,но хидравликата / сервото не е същото за мен.

 

Бих се радвам, ако дадете мнение.

 

Благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #6577 -

Здрасти,

 

Честита количка! Много да те слуша! Добър избор си направил!

 

За волана по-скоро си въобразяваш, според мен. И аз бях така в началото, усещах по-тежък волан, много по-тромава кола. В сравнение с електрическото серво на предишната ми кола, хидравликата тук е малко по-зле /много-много лек волан имаше при електрическото серво на предишната ми кола/.

 

Няма какво да затегнат по кормилната уредба. Ако се е появил проблем, по-скоро е някакво съвпадение с друг възел по системата или ако сменяш колите, които караш, да хващаш разликата чак сега.

 

Гумите смени ли ги през този период? Питам, защото аз хващам разликата при различните гуми.

 

И все пак, едва ли е от смяната на кабела, просто съвпадение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TuT   
TuT
Пост #6578 -

Благодаря за пожеланията! :)

 Гумите ги смених може би две седмици преди това, сложих летни нови, а воланът си се въртеше отново с лекота.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #6580 -

Интересно. Единственото, което се сещам е да го сравниш с друга подобна кола - например утре на НИМ от 14-14:30ч има среща и можеш да видиш как е при другите Санта Фе-та.

 

Иначе, самият лентов кабел е просто проводник, обикновено модулче, което свързва важни компоненти, като например airbag, steering position sensor, управление на радиото, таблото, ESP и други. Мислех си, че ако има някакъв проблем със steering position sensor-а, то щеше да има проблем и с ESP, с 4x4, щеше да има доста светещи лампи по таблото и т.н. Също така, не знаем, дали са ти сменили и steering position sensor-a, или просто кабелчето и са използвали стария сензор, както съм направил аз в темата. Ако са го сменили и датчика, нямам идея дали е нужно да се обучава (предполагам, че не, защото е центриран точно, въпреки, че ако е разместен с няколко десетки градуси се налага обучение на 100%). И все пак, този датчик не би трябвало да управлява помпата на хидравликата по никакъв начин. По-скоро, ако се е променило наистина усилието - проблемът би могъл да бъде в помпата на хидравликата и да е някакво съвпадение. Например, ако не са откачали акумулатора при смяната на кабела би могло да е станал някакъв проблем, някъде... Ако искаш пробвай и това - откачи акумулатора да поседи така известно време пред офиса, например, за да се ресетне всичко навсякъде и тествай пак (ще изгубиш станциите на радиото и настройките на звука, нищо друго).

 

Провери сам още нещо - виж има ли достатъчно хидравлична течност в казанчето (бледо жълто-зелено /не мога да го опиша този цвят/ разширително казанче с черна капачка, намира се вляво от мотора). Друго не можеш да направиш - трябва ти различен/друг сервиз, където да погледнат по-внимателно... 

 

И все пак, най-безболезненото е да видиш на друго Санта Фе, дали е същото усилие и да откачиш акумулатора, за да се ресетне всичко, ако нещо се е бъгнало. :) Моят волан е доста-доста лек, на място го въртя само с длан или с "пръстче", без особено усилие. При смяна на зимни и летни гуми усещам разлика с поведението както на колата, така и във волана и т.н. Ако го сравнявам с ел. серво, както казах по-горе, нищо общо, ама нищо общо - на ел.сервото не усещам, че въртя волана изобщо, съвсем-съвсем леко се върти и като седна в Санта Фе-то първите 2-3 минути усещането е като за камион.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mountebank   
Mountebank
Пост #6581 -

Абе някой "майстор" може да е обрал луфта на рейката и сега да е леко стегната.
Колега, ако волана ти се връща сам след завиване - ок е, ако се налага да му помагаш за да се изправи - не е ок.

Изпратено от моят MIX с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×