Jump to content
shaft

Инсталация на "афтърмаркет" Xenon/Ксенон H7 на късите светлини на Санта Фе 2 - 2007-2012.

Recommended Posts

shaft   
shaft
Пост #3437 -

Пиша този пост, за да покажа колко е елементарен монтажа на ксенон система H7 на Санта Фе 2. 

 

Първото нещо е да си купите ксенон комплект H7 /на моите къси и дълги цокъла е H7/. Аз лично предпочитам така наречените "slim" баласти /тънки баласти/, защото не заемат много място и не пречат.

 

Не съм открил начин да пъхна баластите вътре във фара, защото мисля, че няма място (поне така си спомням), затова е необходимо да се пробият капачките на крушките на фара.

 

Самото пробиване е елементарна работа - необходим Ви е поялник или бормашина /със степенчато свредло или с голяма бургия/ - с което разполагате. Аз лично действах с поялника, защото не разполагам с друг инструмент - дупча капачката и след това заглаждам с пила, шкурка или леко с ножче. При работа с бормашина - нуждата от заглаждане ще отпадне :)

 

Снимка на капачката преди да й се случи "нещо лошо":

GK3G_eaNSIcaLzRUCCh1Ox7akp76U91ten-W5o-w

 

Снимка на капачката, след като й се е случило "лошото нещо":

EpHaPFl57YR9DWqgfnI3VTIdAtnHKeO0mXRxXbpJ

 

Тези "мустачки" и гадории ги зачиствам с пиличка или с макетно ножче - няма проблем, много лесно се махат, става за 5-10 минути всичко. Ако му се наслаждавате и Ви успокоява - трае и по-дълго време ;) Ако бързате и не Ви е много зор - става за 2-3 минути.

 

През тази дупка трябва да прекарате трите букси на самата крушка /едната е по-широка и заради нея се налага по-голяма дупка/. Не мога да кажа колко точно трябва да е отвора, но аз дупча малко и пробвам, дали буксата минава, или не.

image.png

 

От посочените със стрелка - долната е по-широката и тя изисква по-голяма дупка. Изкарвате трите букси през дупката отвътре навън през капачката и поставяте гуменото уплътнение на дупката на самата капачка. Пасва идеално. Не допуска влизане на мръсотия и вода във фара:

raEehJzBA_GTf9VC47O5wNkEL_zYUpSEAbcrlpFV

 

XdDMZ_oT7w86_9sGJOtFfAPOP3YFHovQO_1V0dHM

 

CqBRCsQ9RqbybF4b0b_MxmmQ8zo3mERpn_CviMrr

 

 

Има два свободни края, завършващи с кабелни изводи - те остават вътре при самата крушка. Включвате ги в буксата на фара, която захранва цялата тази система. Тоест, в буксичката в която включвате обикновената H7 крушка, включвате тези два края с металните изводи. Първо си монтирайте крушката във фара.

 

U5kihn0kbdTeFh2eIvrUWSwcsBAlGfuj3S89KvLp

 

ВАЖНО: Никога не пипайте балона на крушката!!! Ще я изгорите преди да я пуснете да свети. Аз съм изгарял една, защото без да искам я пипнах по балончето, когато я монтирах - никога не светна тази крушка. Пипате само по основата (метална или пластмасова), никога по електрода или по стъклото!

 

Ето как изглежда крушката:
bD1jAGBSXl9uxE7xGRdhjKf9igVxKgvssbZwfmpv

 

 

Другите три края се включват в баласта, който остава да "виси" извън фара:

GK02Aq7jkdgpAXc4D22RAyamfoVKXZ1fgC6ZVR25

 

BtykLR1O7HNaK2uuy4vI3K-TrIYIbgEPmDskEZ-L

 

Няма как да сбъркате буксите - няма как да ги обърнете, всичко си има посока. Мъжко-женско, има си начин на включване, има си "чопчета", които трябва да спазите и готово. Завъртате капачката, както си се завърта към фара и това е. 

 

Всичко е монтирано и трябва да светне :) При мен нещата се получават от първия път. Няма изненади, не знам какви изненади биха могли да възникнат, всъщност... Няма какво да сгрешите.

 

Резултатът при мен е следния /Xenon 35W AC баласт (уж AC баластите имали по-дълъг живот спрямо DC баластите) /:
XOCFCBxGZzv0FCo7fjwkT81S2_74SAlcxBMrLaD7

 

И през нощта:

8RBFyGzE76GKS1Bev4EzUHIUepc1b0PrECEdn9qC

 

SOu9eGaa092p5QgFbcTiT_3cccRK3pucOZVnXjvM

 

 

Аз лично, на всяка кола, която съм правил с ксенон избирам следното: Xenon AC Slim баласти 35W 4300K. Имам опит само със системите на Xenon.bg. До момента ксенонът ми е на 3 години и нямам изгоряла крушка или розова /умираща-умряла/, все още. Осветеността е страхотна.

 

Не заслепяват, ако съм ги свалил максимално до долу - за градско е супер, за извънградско и магистрално нощно си ги вдигам на максимум до горе и пердаша... 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
raider_SK   
raider_SK
Пост #4713 - (Редактирано)

Ехеее колега поздравления за избора на ксенон. Моя от същия сайт и е слим баласти 4300К, но 55W и наистина е доста добра осветеността.

Моите капачки обаче ги направих с боркорона и стана малко по-изискано :D

 

Досега само едната крушка ми изгоря, но изобщо не е ставала лилава, розова или какъвто и да е било друг цвят. Просто загина от раз.

Моя фар е на две секции като късите са с лупи и почти нямам нужда от дълги, като са настроени да не заслепяват.

Редактирано от raider_SK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #4715 -

Хахаха! Изискано, казваш :D За мое щастие там не съм гледал от 3 години и нямам идея как изглежда - спомням си, като гледам снимките :D

 

При липса на боркоронка с поялника, няма как :D При теб си е станало, като от завода, направил си перфектната дупка! Много е яко! 

 

Иначе, при мен е горяла точно по същия начин /не на тази кола/ - от раз, като циганин, без да боледува изобщо. :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
raider_SK   
raider_SK
Пост #4716 -

xD Като циганин - разби ме!

Понеже таз кола да чукна на дърво само се кара и в сервиз влиза само за смяна на масло и филтри, се чудя какво да и направя и си мислех на дългите да лепна едни H7 Led, но не знам какви и от 2 дена събирам мнения от форумите.

Ако някой има предложения да се обажда или да ме пренасочи, ако е обсъждано във форума!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #4717 -
преди 10 минути, raider_SK написа:

xD Като циганин - разби ме!

Понеже таз кола да чукна на дърво само се кара и в сервиз влиза само за смяна на масло и филтри, се чудя какво да и направя и си мислех на дългите да лепна едни H7 Led, но не знам какви и от 2 дена събирам мнения от форумите.

Ако някой има предложения да се обажда или да ме пренасочи, ако е обсъждано във форума!

 

Ами, така де - аз не съм видял циганин да боледува, нали :D Просто по едно време го "занЕма" и айдеее... 

 

Иначе за LED-a, пожелал си си, имаш отговорите тук:

 

:D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bojanov   
Bojanov
Пост #4971 -

След изрязване то на капачките за да се монтира ксенона, ако след време човек реши да се върне към стандартните крушки има ли от къде да се купят само тези капачки за фара? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #4972 -

Някой ми спомена, че ги имат в ИНД Комерс, като резервна част, но не съм проверявал лично. Има ги 100% в алито и в ибей:

https://www.google.com/search?q=921402D000&rlz=1C1CHBF_enBG801BG801&oq=921402D000&aqs=chrome..69i57j69i60j69i59.245j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

 

 

Номерчето им е: 921402D000  (92140 2D000)

 

Ииии... който е видял как се вижда с ксенона не се върнал назад  /освен, ако няма някакви специфични проблеми/ :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TeodorH   
TeodorH
Пост #4973 -

Аз към купувал от инд такава капачка цената беше около 5лв и 7 дена за достовка като искаха 30% капаро превод по банка та имаше разправии защото исках да им платя цялата на място в шоурума в младост 4 но накрая се съгласиха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bojanov   
Bojanov
Пост #4982 -

Хайде споделете къде и как си слагате баластите (снимка). Особено от ляво до акомулатора. Много е нагъчкано там. 

Баласта нагрява ли? Може ли да разтопи нещо? 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #4983 -

Жорка, не може да разтопи нищо. Загряват се умерено. Карал съм цял ден на фарове, спирам и пипам - държа си ръката върху баласта - приятно топъл е, вероятно най-вече, заради топлината от двигателя.

 

Къде ги слагаме - където няма да се друса и “дрънка“ много-много. Може да лежи, където и да било, по една свинска опашка за нещо статично и готово.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TeodorH   
TeodorH
Пост #4984 -

Ето как са при мен

IMG_20190111_203332.jpg

IMG_20190111_203340.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bojanov   
Bojanov
Пост #4985 -

Много благодаря. Супер сте. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mountebank   
Mountebank
Пост #4990 -

Ето как са при менd4029fc88089d647f46df3e85a37dcf8.jpgf58ef9ecf44f29284484d27c885898e5.jpg

Изпратено от моят MIX с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #5025 -

Баластите могат да се монтират на самия фар, отдолу - има място бол. Въпроса е дали да се хванат директно, дали да се лепне нещо върху фара и върху него да се монтират или нещо трето. Няма дрънкане, няма преплитащи се насам-натам кабели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×