Jump to content
sharpshooter_

Проблем при палене Санта фе 2 2.7 v6 ( бензин) - решението.

Recommended Posts

sharpshooter_   
sharpshooter_
Пост #903 -

Привет Колеги, 

 

След близо цял месец жестоки мъки с първото (сутрешното) палене, вече проблема е решен и споделям за всеки, който се интересува.

Колата е от подписа, Santa Fe 2.7 V6 189hp, лето 2006-то.

 

В детайли, проблемите бяха следните:

1. При външна температура под 7-8 гр., при запалване, двигателя работи неравномерно и тресе (търси си цилиндрите) в рамките на 20-30 сек. Колкото по-ниска е външната температура, толкова повече се задълбочава проблема, т.е. при 0 гр. двигателя тресе осезаемо по-жестоко и то в продължение на 2-3 мин. При -15 гр двигателя директно след запалване гасне (и така 4-5 пъти) и да речем на 6-то запалване успява да не загасне, но тресе така все едно ще си откъсне тампоните - това може да продължи и 10 мин, в които лека полека стабилизира работата си. За щастие, в най-големите студове му хванах цаката и палех докато спре да гасне (т.е. 5-6 пъти), след което я оставях да поработи за около минута, гасях я и след 5-6 мин я паля, но вече без никакъв спомен от проблема.

2. Не винаги, но често при първо палене светваха двете лапми от снимката, като долната не просто светеше, а мигаше.

7125e7as-960.thumb.jpg.781283952a3b49d59cbf850073b3f794.jpg 

 

В комбинация със светещите лампи, педала на газта не отчиташе дейност, т.е. натискаш го, но нищо не се случва. 

Решението - гасиш и след 20-30 сек палиш. Някога се налагаше 2-3 пъти да се гаси и пали.

 

3. Рядко и обикновено при тепмератури под 0 гр. след запалване има колебание в празния ход 50 -100 оборота в прдължение на 10-тина секунди. 

4. Нестабилен празен ход, когато колата загрее на 90 гр.

 

 

Проблемите при т.1 и т.2 се появяваха само и единствено при първо палене.

При т.3, когато е престояла повече и то не винаги.

При т.4, почти винаги когато е вече загряла.

 

Решението:

След направена диагностика (голямо благодаря на Пепино) излезе грешка P0120 - Throttle/Pedal Position Sensor.

След изчетени тонове с информация и оплаквания (какви ли не) в чужди форуми, виновника очевидно изглеждаше сензора за позиция на дроселовата клапа (TPS).

Веднага си поръчах ето този - https://www.ebay.com/itm/351073E100FFF-Throttle-Position-Sensor-For-HYUNDAI-KIA/232538148966?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

Пристигна така, както е на обявата и дори видимо оригинален :)

IMG_3324.thumb.JPG.ff58037b46b0aee055739d801fb2607f.JPG

 

Междувременно докато чаках да пристигне сензора свалих дросела, за да го почистя с надежда, че може да се получи някакво подобрение.

Имаше нагар и се постарах да го лъсна до блясък, като отделно напръсках с контактен спрей де що имаше букса в полезрението ми....подобрение йок.

IMG_3217.thumb.JPG.813b191e481dc0f3fa82ff88ad737990.JPGIMG_3219.thumb.JPG.a5cc933e7c47aaf57fb336a16bad4772.JPGIMG_3225.thumb.JPG.3c05c2febb4961ddad15b08e0c1ea228.JPGIMG_3224.thumb.JPG.b9668f6f9cfd0ff2733caf6c1405c92d.JPG

 

Търпеливо си изчаках датчика и след като го получих, набързо го смених, молейки се на следващата сутрин да е студено, за да видя дали ще има ли подобрение .

IMG_3336.thumb.JPG.b30f30142f62cab71934971fc1900d6d.JPGIMG_3338.thumb.JPG.c9e4a46f3ea7718bcbba817b15c0d48d.JPG

 

Съвсем между другото, така и така се разглобяваше въздушно-чревния тракт, реших да почистя дебитомера, макар да нямаше видими следи от замърсяване.

IMG_3334.thumb.JPG.d4fb9296b1d1664f64c214b9e893dfd8.JPGIMG_3335.thumb.JPG.44b49760c01855be655bf127487666b5.JPG

 

Станах сутринта, вън -1гр и вали сняг, викам си екстра - сега или никога :)

Слезнах, запалих и о, чудо! Колата запали, заби на 1500об., след 1-2 мин оборотите утихнаха на 1000об и мотора работи стабилно, със сите цилиндри и без никакви колабания....и така вече цяла една седмица.

Няма ламБи, няма нищо....абе друга кола!

 

С две думи, най-добре похарчените 23-4 лева напоследък!

 

След една седмица каране, ще обобщя продължението на описаните по-горе проблеми, по следния начин:

т.1 - Няма и спомен от проблема

т.2 - Няма и спомен от проблема

т.3 - Значително по-рядко проявяване и свиване оборотния диапазон на колебание

т.4 - По-рядко проявявне и значително по-слаби колебания на празния ход, т.е. една-две идеи по стабилен е.

 

Понеже т.3 и т.4 все още не са изчистени, за момента ще продължа със смяна на свещи, след което ще пиша за резултата.

 

Прилагам линк с видео "How to", за това как се сменя TPS-а. На мен ми беше изключително полезно, за да събера куража да се захвана сам, с иначе не сложната смяна.

 

Поздрави,

Никола

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ValDes   
ValDes
Пост #7290 -

Здравейте колега :)

 

Имам абсолютно същия проблем с единствената разлика, че при мен светва и чека. Карах колата къде ли не, включително Хюндай Пловдив, но никой няма категорична идея къде е проблемът и как може да се реши. Видях грешката обаче /P0120/ и след сериозен сърч чичо Гугъл ми намери Вашия пост! За което съм безкрайно благодарен - на Вас за труда да споделите опита си и на чичо Гугъл разбира се за точния резултат! :thumbs_up_big:

 

Веднага ще поръчам сензора и надявам се, че скоро ще мога и аз да се похваля със Санта Фе, което пали нормално сутрин! :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nradkov   
nradkov
Пост #9289 -

Привет и от мен!

Имам Санта Фе 2(произведена 2006, с първа регистрация 2009), автоматик- 2.7 - 189 к.с. + газов инжекцион

В момента има следните проблеми:

1. След няколко месеца от поставяне на газта (преди около 4 г.) се започнаха мъките, трудно палене сутрин и най-вече като стане по-студено. При много студено време, под -5 градуса пък понякога пали от четвърт оборот. Почти винаги второто палене (ако е в рамките на 15-20 минути след първото) е от четвърт оборот. Когато е по-дълго карана колата и се загаси понякога пали отново от четвърт оборот, друг път пък иска яко въртене. В общи линии с течение на времето нещата стават по-зле. Мирише на бензин, явно и са дави когато не запали веднага.

2. При запалване имам нестабилна работа на мотора докато загрее. После също се усещат съвсем леки нестабилности и най-вече като е на P или N.

3. Когато горивото в резервоара спадне под последната чертичка колата гасне на скорост, като се дозареди няма проблем.

4. В случая на т.3 създава вакум при отваряне на капачката на резервоара и си взима здраво въздух.

До момента не съм извършвал кой знае какви ремонти, като единствено се сещам за подмяна на някакво уплътнение на бензиновата помпа, от което губеше налягане и сецаше. След подмяната за седмица-две колата си палеше без проблеми и после леко полеко си дойде в стандартно положение палене от втори път или от първи с повечко въртене 3-4 секунди и повече. Понякога сутрин при даване на контакт и натискане на педала на газта един-два пъти при контакт и после завъртане като, че ли пали доста по-бързо, но отново не винаги. Изобщо шантава работа. Като начало моя майстор е решил да прегледа клапаните по бензинопроводите и ако някой си е блъскал главата с нещо подобно ще бъда благодарен на всякаква информация. И един въпрос, един или два резервоара има колата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×