Jump to content
Иван

Разход на гориво

Recommended Posts

Иван   
Иван
Пост #116 -

Здравейте притежатели на Санта Фе,

От една година съм собственик на хюндай санта фе II - 2007г.За сега съм доволен от колата,но до преди 2 месеца 2м и половина разхода ми беше градско-извънградско т.е. смесено при средна скорост 100-110 км.ч. - 8,3 - 8,6 на 100 км.Но от 2м.насам се увеличи с 1 л. Профилактиран iGR,след комп.диагностика в хюндай сервиз Ст.Загора(при което не ми дадоха протокол за констатираните дефекти,а само устно ми съобщиха.че ми е изгоряла сондата отчитаща отработените газове и филтърът не можел да се самопочиства) сменена сонда. Сондата бе сменена от мой приятел професионален автомонтьор който от 4 години кара и поддържа собствения си автомобил,който е същото санта фе като мойто, Вчера пак светна индикатора на таблото-оранжево двигателче и chek.Колата върви и не губи мощност.Моля споделете ако някой се е сблъсквал с подобен проблем. Благодаря предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #117 -

Здрасти,

 

Доста добър разход, евала! Може би, защото го караш в Стара Загора/Казанлък... Моята държи към 10-11л/100км в момента, като до преди 2 месеца беше 8.5-9л/100км смесен разход. 

 

Това, което казваш за EGR-a, звучи странно - какво точно му е профилактирано в сервиза? Тоест, свален е, почистен е, раздвижен е, предполагам? Дали е направено това нещо? Или просто е направена диагностика (не се профилактира нищо)?

 

За да можем да ти помогнем качествено - трябва да дадеш каква точно грешка излиза на компютърната диагностика. Тоест, както свети сега Check Engine-a отиди да направят диагностика, даже този твоят монтьор, който кара същото Санта Фе - би трябвало с най-обикновената програма да го прочете. Аз лично ползвам устройство за 20лв, което чете колата и мога да правя всякаква диагностика на колата за 0лв (като изключим 20те лева дадени еднократно за устройството). 

 

Насоките, които мога да ти дам, щом имаш светеща лампа за грешка - отиди да я прочетат грешката и ще знаеш какво да правиш точно. Ако е толкова проблемен DPF-а - махай го и това е, но катализатора и EGR-a недей да ги махаш, защото разходът ще се вдигне още. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Иван   
Иван
Пост #124 -

Благодаря за отговора! В специализирания сервиз на хюндай Ст.Загора не ми дадоха протокол с кодовете на грешките,само ме информираха.че е изгоряла сондата(датчика) за отработените газове и както писах първоначално ДПФ не можел да се самопочиства,тъй като комп.не получавал сигнал за да се влезе в такъв режим автомобилът.Смених сондата с оригинална ю.корейска(220лв.)  след около 1000 км. пак всетана Check индикаторът,но интересното е ,че след като запалих колата след 2 дена вече не светеше. Благодаря за съвета,в събота ще пътувам до Сф. и ще наблюдавам,светне ли check отново задължително ще отида на диагностика пак. Успешен ден!!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Ivan   
Ivan
Пост #234 -

2.2/114kw  среден расход   на моя е 7.2   а макс е 8.7

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
okorok   
okorok
Пост #280 -

2,2 145kw разход в София 15-17л. нафта.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #289 -
Преди 2 часа, okorok написа:

2,2 145kw разход в София 15-17л. нафта.

 

 

Уау! Това е доста сериозен разход. Представям си го като висене в задръствания и преход от 5 км, инак нямам обяснение...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #296 -
Преди 6 часа, Bunz написа:

 

Уау! Това е доста сериозен разход. Представям си го като висене в задръствания и преход от 5 км, инак нямам обяснение...

 

Тази е като твоята, пък тя показваше 8-9л/100км, чак завидях! Моята държи 11-12л/100км... 114kw.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
okorok   
okorok
Пост #299 -

Точно така. Разликата мужду градско и извънградско е двойна. На път - 7-8л., магистрала 8-9л. В София - вече ко казах. Отчета е пълен-пълен, но и компютъра показва почти същото. Явно в София трябва да отчитаме разхода по моточасове, а не по км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #302 -

Точно, в София мерната единица трябва да бъде литри на час работа... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #304 -

При мен абсолютния максимум (засега), който съм удрял в София е 13 л на 100 км което се потвърди и по резервоар, когато ми беше позадръстил (и светна лапма) DPF-а и след регенерация падна до нормалните 9-12. Наистина 15-17 ми се види много, но ако се пътува малко и на студен двигател ще е нормално.

 

@okorok Покажи я твоята, че тук не сме много с тоя модел.  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zorvalth   
zorvalth
Пост #311 - (Редактирано)

Здравейте аз със Санта 2, 2.2 дизел автоматик. София 14-15 нафта, не седя многоо в задруъствания но имам доста потегляния и спирания и кратки пътувания по 3-4км по 4-5 на ден. Извънградско, бабешката до 100км 9.5/100, до 120 10/100, до 140 на магострала и до 120 на първокласен минавам 11/100 софия-търново... Компа ми окказа около литър иполовина по малко от пълно пълно. това е единственото дето ме дразни непоправимо в колата.... И ако тая година пак отида на над 20к км май ще се разделяме :( 

 

Ето я мойта: https://www.carspending.com/bg/vehicle/7021-hyundai-santa-fe

Редактирано от zorvalth

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
okorok   
okorok
Пост #312 -

Здравейте, не съм я снимал, но ви качвам снимка на модела, даже и цвета е същият.https://www.drom.ru/catalog/hyundai/santa_fe/g_2010_1359/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
billboard   
billboard
Пост #319 -

15/100 газ извънградско бързо каране

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
darmoqd   
darmoqd
Пост #477 -

Моята е 2011, 2.2 crdi, 197 коня, в София сега зимата около 11-12, извън града, комбинирано магистрала и без, последно беше 8.5 !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
okorok   
okorok
Пост #481 -

Явно пътуваш в София на дълги разстояния, без много светофари. На дълъг път при 90-100 с галене на педала съм я свалял на 7,9, но това е изключение. Обикновенно е м/у 8,2 -9,0л. Забравих да кажа, че е автомат. При ръчните с.к. разхода е по-малък.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
jojo   
jojo
Пост #488 -

Здравейте,

 

При мен тогава ще си е направо оплакване.

2.7 v6 17-18л/100км градско

извънградско 13-17 според десния крак

Максимално съм удрял 21 една зима в страшно задръстване

Минимално 11 из Гръцко

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Unleashed   
Unleashed
Пост #545 - (Редактирано)

Здравейте, 

Santa fe 2 2.7 v6 автомат с газово brc.

Разход в София 20-25 на 100, а на извън градско 120-170 км/ч гори между 13 и 17л. На 100.

Което е доста добре гледайки колегите с дизелите.

Редактирано от Unleashed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bijoFE   
bijoFE
Пост #1085 -

Здравейте,

Аз имам санта от 2008г. 2.2 дизел автомат. Имам проблем с ДПФ и не знам какво да правя.

Разхода в софия не ми паза под 20/100 а извън първо не вдига повече от 80 км в час но и разхода е 15/100. Завиждам на разходи към 10-13/100 в софия. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
padrino   
padrino
Пост #1096 -

Здравейте,

На моето Санта фе, 2011-та, 197 коня, дизел, откакто го имам ми дава разход в София между 11 и 14 л/100 км. На моменти е приминавал и над 15, но обичайното е 11-12 лятото и 13-14 зимата. Извън София със скорост около 90-100 км/ч ми дава малко над 7, а при 140 км/ч отива към 10

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bozhko74   
bozhko74
Пост #1606 -

Моята е фейсливтовата 2011 с 197 коня и 6 степенния автомат.

Взех я тая есен.В Пловдив градско зимата около 13,5-сега лятото  около 12 -12,5.Извънградско с 80-90 км. около 7,5 .На магистрала до 120 км около 8-8,5,ако я напънеш около 140-150 качва към 9,5.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
fizo   
fizo
Пост #1689 - (Редактирано)

Здравейте,

 

Да споделя и аз моят разход на Санта фе 2 2008г, 2.2 CRDI 155 к.с.

 

Условията са следните. 1000 километра от София до Халкидики и обратно, 5 човека 3ма мъже, 2 жени и багаж като за къмпинг, палатки, спални чували, абе добре напълнен багажник. Постоянно работещ климатик, скорост между 80- 130 като по магистралите си държах 120-130, а по двулентовите пътища 80-100км/ч. Колата е автомат.

Не съм се силил изобщо, просто не бързахме.

 

Разход по компютъра 8.2л/100км, което се потвърди и при зареждане празно, пълно, празно и пак пълно на бензиностанцията.

 

За мен това е чудесен разход за такава голяма и тежка кола. Преди това карах ауди а3 1.8Т бензин и ми даваше същият разход на дълъг път (вярно при 140-160 км/ч).

Редактирано от fizo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
alexander007   
alexander007
Пост #1696 - (Редактирано)

След около 1000 километра (основно извънградско) със Santa Fe 2.2 155 к.с. 2008 - дизел автоматик - разход по компютър 7,5 / 100км с каране около 100 - 110 км/ч на магистралата и включен климатик :) 

Редактирано от alexander007

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Joro   
Joro
Пост #1758 -

Санта фе 2.2 CRDI 

София - Бургас по Тракия  трима души с фул багаж на автопилот 130 км. разход 7.5/6 по борд комп.

140 км. на автопилот 7.7/8. 

София - Благоевград по Струма чети човека с нормален багаж без авто с 100/110 разход по борд 6.5/7.5.

Покачването ми се дължи от киселите газета които ми развалят нормалния ритъм на движение решили да изпреварват, а после намаляват. 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Joro   
Joro
Пост #1828 -

 

Драги ми колеги икономията на дизела идва най вече от така наречената не регламентирана нафта ( демек на черно ) ако ще зареждаш дизел по 2.30 лв. няма икономия . аз за 5 год. на бензиностанция съм зареждал само 2-3 пъти. Е на черно цената също върви на горе започнах от 1 лв. и вече днес я платих на 1.50 лв. , сърцето ме заболя а ако трябва да дам 2.30 ще умра сигурно. Сега някой ще кажат кой знае каква е нафтата , риск винаги има , аз 5 год. работя само с един доставчик и нямам проблеми за това му имам доверие вече и от друго място не вземам даже и да е по на далавера . Като мяташ евтината нафта с туби в резервоара изобщо не ти пука за разхода. 

Поздрави... 

 

FB_IMG_1528029543052.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #1839 -

@padrino

@bozhko74

 

Колеги, разхода ми се вижда малко височък и за двата автомобила, ако и единия да е автомат. Моето Санта Фе е от края на 2010 със същия двигател и ръчни скорости и обичайния разход извън града много рядко надхвърля 7/100. Това е двама възрастни, две деца и малко багаж. Наскоро прескочих 250 000 км пробег, DPF си е на мястото, но иска регенерация отвреме-навреме. През годините установих, че има голямо значение за разхода и се научих как да разбирам, че има нужда да го освежаване. Миналото лято София-Бадевци-София (505 км) налях за 60 лв при светнала лампа и се прибрах на същото положение без да дозареждам. Това прави към 5.8/100 към тогавашните цени. Не сме се тътрили, но технически погледнато пътя дотам и обратно (с много малки изключения) е почти равен, без завои и съответно без много ускорения и спирания. София-Смолян-София винаги е в диапазона 6.6-6.8/100 км.

 

Обаче има някои уловки, особено с предавка номер 6. Бордовия комп много обича да асистира подръчквайки да сменим предавката, колчем оборотомера се вдигне към 1800 об/мин. В това има много смисъл, особено ако искате да предложите автомобил с емисии Евро 5. Обаче не е особено икономично в определени ситуации. Забелязал съм, че при скорости докъм 100 км/ч (понякога и по-високи, според терен и наклон) на 5-та предавка колата е много по-икономична от на 6-та предавка. И в това си има просто физично обяснение, ама ми отне време, докато се сетя. Това има отношение и към регенерацията на филтъра за твърди частици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×