Jump to content
Bunz

Сваляне на текстилна тапицерия на Санта фе 2010

Recommended Posts

Bunz   
Bunz
Пост #2290 -

С немалко закъснение се включвам с описание на свалянето на тапицерията на седалките на Санта фе 2010. Уточнявам годината, тъй като не съм сигурен дали същите хватки са приложими и за предишни или следващи модели. Също така нямам опит дали захващането е същото и за кожения салон.

 

Споделям моя начин, ако някой има негов - нека го сподели, ще бъде полезно за всички ни. Уточнявам, че описанието по-долу е валидно за:

  • Първи ред седалки - сваляне на тапицерия на седалки и облегалки
  • Втори ред седалки - само на седалките
  • Трети ред не е включен защото са като нови, но предполагам, че само на седалките ще е лесно.

 

Процедурата е изключително просто и изисква кръстата отвертка (каквато си има в колата) и сръчни пръсти. Моята ръка е малка и не ми е трудно да я пъхна в тесните пространства без да откачам нацяло седалките. Давам за пример предна дясна седалка, тази на шофера е почти същата.

 

На първо място развивам три винта - един отстрани, където е лоста за регулиране на облегалката. Необходимо е да повдигнете лоста нагоре, за да достъпите винта.

image11.thumb.jpeg.23423c7ae9d9eaa764f253d3dfce9677.jpegimage12.thumb.jpeg.8f24924dee629cc4e8c62c852f7f9884.jpeg

 

Аз се справям и без да свалям самия лост. Другите два са отпред на пластмасовата кора на седалката.

image13.thumb.jpeg.c24e9ce4bba32ff7ec057c326bceb47a.jpeg

 

Следа като отвинтя и трите винта освобождавам кората и я издърпвам напред и настрани. (Внимавайте, когато монтирате обратно кората тези улеи да съвпаднат с металните профили на седалката.)

image1114.thumb.jpeg.dd49c60552afec55cdf21daddf5a54d0.jpeg

Под кората се виждат зашитите за тапицерията пластмасови лайсни, които я държат към металната рамка на седалката.

 

image15.thumb.jpeg.d2c1eb079746c1ef7b0bc651a7b28259.jpeg

 

Някои са дълги като тази горе, някои да досущ като кукички, не по-дълги от два сантиметра. Откачат се като се бутнат надолу с върха на пръстите между тапицерията и пластмасовата лайсна или се дръпнат отдолу. Първия път се зачудих за какво са толкова високи над шева, но когато дойде време за закачането им ми стана ясно. Някои нямат подобно “перо“. Като ги откачите изглеждат по следния начин.

image17.thumb.jpeg.250541a96f270d2721e74b8a2b8bf104.jpeg

 

Трудното е да се откачат тези между седалката и средната конзола на колата, но, както казах, аз успявам без да свалям седалката. За около 3 мин стигам дотук. Обърнете внимание на велкрото и бъдете нежни, че да не го отпорите от полиуретановата пяна, ако и да изглежда много здрава.

image112_.thumb.jpg.05dcba0444395a8c9d05e047459c6055.jpg

 

Бутвате седалката колкото се може по-напред, облегалката също напред и откачате опашчицата, която държи долната част на мокета на кората. След това повдигате мокетената част, за да откачите и останалите лайсни от останалата част на тапицерията на седалката.

image113.thumb.jpeg.22a45e079036b5e3ae4ff3c6aaf72f81.jpeg image114.thumb.jpeg.d09fad498ef1a4cb713f5d9f2214f8bd.jpeg

 

Тапицерията после се маха от седалката.

 

Калъфката на облегалката изисква малко повече време, заради махането на подглавниците и пластмасовите втулки за тях в седалките.

image1113.thumb.jpeg.5bbfa13709582f8402e50bfcf7305bcb.jpeg

 

Задната пластмасовата кора също се сваля лесно, стига щипките/клипсовете не са много стари. Ако имате съмнения си пригответе 6 бр за всеки случай. Първо пъхвам ръце под мокета и дръпвам към мен. Червената елипса маркира мястото на щипките. Първия път като го направих счупих общо две и на двете седалки и след като ги смених се свалят по-лесно и без да се чупят.

 

image115.jpeg

 

След като щипките се откачат кората се смъква леко надолу (към пода) и тогава се издърпва назад. Това се прави, защото от горната ѝ страна има куки, които се подпъхват под рамката на седалката и ако дръпнете по-грубичко може и някоя да даде фира. Прилагам снимка на кората отвътре, за да имате представа кое-къде се намира.

image116.thumb.jpeg.ac7cdb4536ea7768a9f63e8b7f297f3e.jpegimage1111.thumb.jpeg.14aa48b3cd8778ed5d2812cb2e6556e6.jpeg

 

Калъфката на облегагалката се сваля много лесно, тъй като всички лайсни са много удобно разположени. Отново внимателно с велкрото. Нямам представа защо тази снимка ми я завърта всеки път надясно, при положение, че файла си е ОК.

image1112_.thumb.jpg.b1bdbb84c096b381f48eca07583015fb.jpg

 

Положението със задните седалки е аналогично на предните. На задна дясна - тази, която се повдига за да влязат пътниците на третия ред има едно скрито ципче, което се издърпва с малка бяла връвчица.

image1116.thumb.jpeg.137f135aa5e9363bd159b1672928678c.jpeg

 

След като се откопчае, зад него се откриват същите лайсни, като на предните седалки. Разликата тук, е че някои от тях са закачени за седалката навътре. Няма как да го илюстрирам със снимки, нито с филмчета, защото простанството е много тясно. Няма нищо сложно на практика.

image11113.thumb.jpeg.9c9337f5d6172c058b55d353160d878c.jpeg image1117.thumb.jpeg.72e45ad736e8c681474942f3e7cbc573.jpeg

 

Единственото по-неудобно нещо е, че трябва да се свали тази пластмаса, за да се може да се свали и тапицерията на другата част от втория ред седалки.

image11114.thumb.jpeg.d2e7692a2e61c18867dc88eb422d5149.jpeg

 

Това е накратко. Няма нищо сложно, нищо трудно, само на моменти е малко тясно. На мен ми отнема между 10 и 20 мин, зависи колко се моткам. Преди да ги мушна в пералнята ги изтупвам, но не твърде грубо. Няма да забравя какво излезе от тях, като ги изпрах за първи път. :)

 

Тапицерията на облегалките на втория ред опитах да сваля само веднъж и се оказа толкова трудно, че вдигнах ръце. След 20-минутна борба и три счупени щипки едва успях да сваля кората на дясната облегалка, за да открия, че да се свали самата калъфка трябва да се махат една камара неща.

 

Както казах, миналата година свалих и изпрах и мокета на първите два реда. Оказа се много бърза процедура, ако ви е интересно ще ви разкажа.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mountebank   
Mountebank
Пост #2291 -

Благодаря, че го сподели с нас!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×