Jump to content
__smirnoff__

Мнения и насоки за покупка на Santa Fe 2

Recommended Posts

__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #1313 -

Здравейте!

 

Снощи така се случи, че си продадох Грозника. Нямах такова намерение изобщо, но така стана, изскочи човека с парите, и се съгласих. Пък ми е и близък, а читава кола предпочитам на някой близък да дам :)

Както и да е, неочаквано дойде момента да мисля за следващ автомобил. Безспорно, пак ще е Санта Фе. Този път обаче ще е втора генерация, задължително бензинов мотор. Дизел повече и на картинка не искам да виждам.

Не съм особено запознат с модела. Доста съм чел, доста чета и в момента, но друго си е като има мнения от хора с опит. В най-общи линии, какви са плюсовете и минусите на модела? За скоростните кутии знам, че по-надежден е автоматика, пък и повечето по обяви са автоматик. Също така ме интересува какви са разликите през годините, към коя година да насоча търсенето.

Има ли някакви големи детски болести? Нещо, което може да се очаква да изскочи като проблем? Какво да гледам и къде да внимавам в избора си? Окачването как е? 4х4 системата също не съм наясно как работи. Общо взето основните неща.

 

За да не станат 1000 въпроса, ще спра дотук. Ще съм благодарен за всяка споделена информация.

 

Благодаря предварително!

 

Поздрави,

Ивайло!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1315 -

Ивчо, как можа, бе! :D

 

Иначе... хем добре си направил, хем не си направил много добре, ако "новото" ще искаш да го "мъчиш" по същия начин, като Грозника. Не е толкова здраво за жалост :) 

 

По въпросите, ще отговоря на общите, защото няма особена разлика, а за двигателя може да ти каже @sharpshooter_

 

1. В най-общи линии, какви са плюсовете и минусите на модела?

 

Доста ми е трудно да изброя едното и другото, защото не намирам много факти (за почти 50 000км у мен и 2.5 години - нямам идея), но все пак:

 

Плюсове:

- бензиновото става на газ без проблем;

- доста по-голяма и по-широка е от 1-цата;

- едва ли е по-висока от лифтнатия Грозник, но пък е достатъчно висока, за да нямаш никакви проблеми в ежедневието;

- здрава е доста, но ако не я караш по баирите и в калта нон-стоп... едва ли ще издържи... но руснаците не й прощават, пък издържа.

 

Минуси:

- тежка е и дълга е - усеща се навсякъде (на офроуд и на пътя);

- това е истински паркетник, 4х4-то не става за по гората в тежки условия, освен, ако не го прежалиш - тогава става за навсякъде, разбира се; Ако го покараш 1 час по пресечена местност с включен 4WD Lock прегрява и изключва. Оставаш си само на предно и с мигащи "ламБи" по таблото. След 30 мин borg warner-a се охлажда и пердашиш отново.

- слаби са му полуоските и биалетките отпред;

- моята беше скъсала тампоните на носачите, а пък чак толкова зор не е виждала, но явно годинките си казват думата;

 

2. За скоростните кутии знам, че по-надежден е автоматика, пък и повечето по обяви са автоматик.

Да, така казват всички. Също така, навсякъде се твърди, че "ръчката" имала фабричен дефект със съединителите, но пък знам няколко човека, които си ги карат много дълго време... а не са спокойни шофьори. За офроуд, вероятно ще се предаде доста по-бързо.

 

3. Също така ме интересува какви са разликите през годините, към коя година да насоча търсенето.

Тия мармоти от Хюндай, всяка една година добавят по някаква екстра/добавка в колата. Тоест, всички от 2006-та, които реално са произведени 2006-та, нямат мулти волан (липсва или темпомат, или управление на радиото - или и двете липсват). Салоните са им по-различни от тези на 2007-ма също... Произведените в края на 2007-ма имат спойлер отзад, имат различен салон, имат кожи-можи и т.н.., 2008-ма е тотално различна вътре... салонът вече прилича на фейслифта отвътре и кожата е друга.. 2009-та+ си е фейслифт и вече е съвсем друга бира... Аз, ако трябва да избирам бих взел фейслифт 2.2cdri 197 коня - прекрасен и мега здрав мотор е това. Няма нищо общо с предния 2.2crdi 155 коня.

Общо взето - обикаляш, гледаш, харесваш и т.н. Това е положението.

 

 

4. Има ли някакви големи детски болести?

Не са ми известни, но руснаците разправят едно и също: слаби полуоски отпред, слаби карета, слаби биалетки. Друго не говорят. 

 

5.  Нещо, което може да се очаква да изскочи като проблем? Какво да гледам и къде да внимавам в избора си?  

Всичко. :) Няма точна рецепта. Всичко може да изскочи, като проблем. 

 

6. Окачването как е?

Освен биалетките и т.н., които споменах и всички говорят за тях (аз вероятно имам също проблем с тях, защото потропват, но ще ги сменя скоро) - сменил съм предните амортисьори (Не са скъпи и лесно се сменят. Десния изпусна на един офроуд при мен - влезнах в една вада доста стабилно, без да я видя и изтропа на умряло... и разбира се => умря :D ), едни тампони на стаб. щанга, тампони на носачите отпред, тампони на стаб.щангата отзад и това е всичко до тук за 50 000км.

 

Гледай за нещо специфично: ако е 7-местна версия - отзад имаш дебели амортисьори нивомат - те са яко скъпички - 580лв/бр. Най-евтино успях да ги намеря по нета от чужбина, а в България са по 800-900лв единия... Пак от руснаците знам, че изкарват по 400-450 000км без проблеми, но все пак... късмет.

 

7. 4х4 системата също не съм наясно как работи.

Системата е много странна и общо взето работи благодарение на ABS-a и ESP-то. Използват електромагнитен съединител на Borg Warner ITM 3e: 

 

hyundai-tuscon-electromagnetic-clutch.jpg

hyundai-tuscon-2004-transfer-box.jpg

hyundai-tuscon-2004-rear-differential.jpg

 

 

 

Автоматично се включва, когато усети, че предните колела превъртят повече от 1/4 оборот (мисля, че толкова беше). Разпределението е постоянно зацепено 95% предно и 5% задно. Ако превъртят предните става 50/50 предно/задно. Можеш с бутонче да го блокираш да стане 50/50 предно/задно, като работи до около 40км/ч и после се изключва, за да не прегрее.

 

Ето ти едно клипче от мои тестове на заледено:

 

Пробвам с изключено ESP и изключено 4WD - колата не излиза изобщо. Пробвам с включено 4WD и изключено ESP - колата не излиза. Пробвам с включено 4WD и включено ESP - все едно някой ме ритва отзад - тоест, колата излиза. Пробвам само с включено ESP и изключено 4WD - колата излиза. Това се вижда на клипчето по-горе. Експериментирах същото нещо, но на диагонален тест - тоест, две от гумите да имат малко сцепление, а другите две да имат средно и голямо. Общо взето тая моята кола изобщо не излиза, ако изключа ESP-то. 

 

Докато сработва ESP-то, ползвайки ABS-a, се чуда силен звук/вибрацията на ABS-a, усеща се на педалите и колата има 4х4. В това отношение старото Санта Фе е по-добро за Off-Road.

 

Повече информация има тук:

http://www.awdwiki.com/en/hyundai/

 

Същото би трябвало да е, като на тази КИА:

Част 1:

 

Част 2:

 

 

Ако нещо друго се сети някой или не е съгласен с мене за нещо - да пише.

 

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #1316 -

ейй, благодаря за страхотният и изчерпателен отговор!

 

Значи им е по-слабо окачването. И 4х4-то и то. Големи минуси за мен, но пък другите неща май ги балансират. Най-вече - много по-красива е, а и вътре е по-удобна, по-комфортна. Иска ми се да си намеря някоя с повече екстри, кожа, климатроник, мултиволан, но времето ще покаже. Иска ми се и да е 7-местна, но това е по-скоро пожелателно. За газ - незнам, ако има вече газ, ок, но аз може би няма да сложа.

 

То в крайна сметка с колата и жената, положението е - бъркаш в торбата, и квото ти се падне :D Ще поживеем, ще видим :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1317 -

Точно така! Иначе, не са лоши коли изобщо, здрави са, но не са основно за тормозене по баирите, да знаеш... Става за “до вилата по камънака и калта“, но до там...

 

Има няколко емблематични клипчета, които ме накараха на 100% да взема моето прасе, защото аз по такъв терен няма да го прекарам, но е хубаво да знам, че може :)

 

Виж ги, все пак:

 

 

 

И тук е трагедия, ама нормално, доста му тежи дупарата:

 

Не че тоя не го прекара оттук:

 

...ама каква е цената после, не знам.

 

Моето го качих миналото лято до х. Отовица по такъв път, остър камък и т.н. Качи се без грижи, слезна без грижи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
padrino   
padrino
Пост #1318 -

Окачването определено е слабо.. вчера се мъчех да се сетя, какво точно смених и се каза ляв и десен шарнир... предават се буквално за около година.. без да съм я изкарвал извън пътя.. просто е тежка предницата. Другото за фейслифтовия дизелов мотор 197 коня, е че си е лаком...градско трудно пада под 13, а извънградско цифра под 7,5 си е мираж.. поне при мен. 

Успех с търсенето

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TeodorH   
TeodorH
Пост #1319 -
преди 5 минути, padrino написа:

Окачването определено е слабо.. вчера се мъчех да се сетя, какво точно смених и се каза ляв и десен шарнир... предават се буквално за около година.. без да съм я изкарвал извън пътя.. просто е тежка предницата. Другото за фейслифтовия дизелов мотор 197 коня, е че си е лаком...градско трудно пада под 13, а извънградско цифра под 7,5 си е мираж.. поне при мен. 

Успех с търсенето

Извинявай но втората генерация няма 197кс тя е при третата генерация която е от 2013г

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1320 -

Тео, фейса от 2009г е с новия мотор, бро :) 2.2crdi D4HB 197 добитъка. Не е като нашите, няма общо... Окачването му е различно спрямо нашето. Амортисьорите му отпред са други, най-малкото. За другото не знам...

 

Иначе, попаднах на едно клипче за Санта Фе 2 на Дакар, много готино:

 

Ивчо така или иначе търси бензиновото, което е и 6 цилиндъра и стойности под 14-15 едва ли има как да се видят. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TeodorH   
TeodorH
Пост #1321 -

Венци ясно че е корена различен но аз автомобили с този двигател съм попадал на автомобили от "третата генерация" от 2013

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1322 -
Преди 1 час, TeodorH написа:

Венци ясно че е корена различен но аз автомобили с този двигател съм попадал на автомобили от "третата генерация" от 2013

 

Не само... Фейслифта е с тоя двигател също. Виж ги тези, всичките са 197 коня, виж им и цените ;) тези нямат проблеми със съединители на ръчните скорости:

https://m.mobile.bg/results?pubtype=1&marka=Hyundai&model=Santa fe&currency=лв.&year=2010&year1=2012&sort=1&nup=0~1

 

ПП: Ако трябваше да купувам кола сега, определено вземам фейсово  дизелче със 197 добитъка, сменям му тези отвратителни за мен стопове и ще му скъсам дупарата от каране, ще го направя, може би, първият милионник... Много ми е на сърце моделчето, пък и 200 коня стигат пределно достатъчно за тази кола. :) Тройката е ниска и е друга бира. Идеята й е друга на нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
padrino   
padrino
Пост #1323 -
Преди 15 часа, TeodorH написа:

Извинявай но втората генерация няма 197кс тя е при третата генерация която е от 2013г

при мен това беше причината да търся точно фейса... комбинацията от новия двигател и 6-степенния автомат. Гледам, че си се насочил към модел с повечко екстри ....кожа, климатроник, мултиволан. Моята е такава и ще си позволя да направя коментар само за кожата... комбинация от черен цвят и черна кожа прави лятото с къси панталонки интересно преживяване :D. В разгара на лятото, в Гърция на плажа, съм покривал седалката си с кърпа... щото после буквално боли. Не казвам, че трябва да се отказваш от нея, но през юли и август си е фактор. Другото, което бих ти препоръчал е камерата за задно виждане.. много приятна екстра и лиготия си е. Климатроника и мултиволана не го коментирам... при тях е ясно. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_   
sharpshooter_
Пост #1324 -

Ще изкажа и своето мнение, без разбира се да ангажирам никой с него.

 

Минуси:

- доста твърда возия за автомобил от този сегмент и с тези размери.

- На шофьорската седалка практически липсват странични опори/бордове, "благодарение" на което при по остри завои се налага да се вкопчвам във волан/подлакътник/дръжка на врата и каквото още добарам. Това със сигурност не е проблем за всички, но с моите 180см и 80 кг си е относително неприятно :P

- След вече три месеца употреба, все още не мога да намеря сервиз, на който да се доверя трайно и който да е поне относително специализиран в работата с тия машини.

- Имам някои забележки относно изработката и качеството на материалите в купето, но да не издребняваме до толкова, особено за 10+ годишен кореец :D

 

Плюсове:

- Приемливо пътно поведение, дори и при по-високи скорости (поддържане на 150-160км/ч не е неприятно или натоварващо....освен за джоба).

- Не съм офроудър и проходимостта не е критерий за мен, но не мога да не отбележа, че Февруари в София при половин метър неотъпкан сняг и "шано" гуми, пропрвях пъртини през една камара малки улички и то без никакво колебание и затруднение.....като малко дете се забавлявах B|

- На тази кола всичко й струва по "15лв". С други думи, приятно съм изненадан от ниските цени на всичко, което ми се е наложило да купя/сменя до момента (датчик дроселова клапа TPS - 23лв оригинален от e-bay; лентов кабел - под 50лв оригинален от e-bay; задни накладки TRW - под 80лв от Тех-ко; десен шарнир - 45лв LEMFÖRDER; моторче на клапите на парното - 30лв оригинално от Колос).

- Широк, просторен и с достатъчно ниши, и отделения за съхранение на какво ли не.

- "Доста" кола за парите си

 

За бензиновия 2.7 в комбинация с 4-степенния автоматик, мога да изкажа единствено суперлативи. 

Направо съм изненадан, колко добре са паснати този мотор с тази скоростна кутия. Колата се усеща учидващо пъргава в градска среда, същевременно извънграда не я "пържиш" във високи обороти, ако искаш да караш по-бързо (160км/ч - под 4000об). При изпреварване кутията реагира мигновено и сваляйки предавка/ки за да започне мотора да набира от 4000об....звука е фантастичен, а колата се изстрелва.

Обобщено, двигателя звучи доста добре (особено в диапазона 2 до 3 000 об.), динамиката е адекватна, а разхода на гориво е приемлив според моите разбирания.

 

Успех в търсенето!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #1334 -

Благодаря за изчерпателните отговори! Много полезна тема се заформи. Започвам все повече да се ориентирам.

Относно екстрите - не са задължителни, разбира се, но ще са бонус. Например коженият салон за мен е голяма благинка. Вярно е, че досега все сиви кожени салони съм имал, а черния си нагрява повече. Камерата за задно виждане си е супер плюс, аз сложих на предното санта фе, и смятам със сигурност да има. Не е задължително да купя кола с камера, даже предпочитам без, за да мога сам да си избера мултимедия, сам да си прекарам инсталациите.

 

Автоматик не съм карал за ежедневна кола повече от 4-5 дена. Обичам да си ръчкам лоста, но имайки предвид факта, че автоматика е по-надежден, бих го преживял :)

 

Определено ми харесва и това за поддръжката. Явно не е много по-различно от първата генерация. Не ме притеснява чак толкова много, поддържал съм и БМВ, там е маааалко по-различно положението, но пак си е фактор. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TeodorH   
TeodorH
Пост #1335 - (Редактирано)

Знам че не е много но мойто вече почти 10 000 км ръчката не ми е създавала проблеми,да автомата за градско си е екстра но е мойто е ръчко и то дизел и проблеми никакви

Редактирано от TeodorH

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Master Li   
Master Li
Пост #1337 -

Да споделя и аз за един проблем, за който до сега не съм чел в нета. 

Саморазвиха ми се болтовете на помпата и ме остави на пътя. Само върти стартера и хвърля нафта : ))

Майстора ми заяви, че не му се е случвало за пръв път

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1338 -

Да не е от майстора? :D

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #1467 -

Колеги, какво ви е мнението за въздушните възглавници при модела със 7 места? Освен по-високата цена на възглавниците, други проблеми има ли? Преди години, като по-малък, много се стрясках от въздушните възглавници по бмв-тата, ама те бяха грохнали повечето. Тук очакванията ми са да е по-нормално положението, и да няма поводи за притеснение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1468 -

Какви въздушни възглавници... Ако говориш за нивомата отзад - по руските форуми няколко човека бяха писали, че са по над 300 000км, единия беше писал 440 000км и не са мръднали. А по руско ги карат както си трябва :)

 

При мен, когато кача хора и отзад, казват ми "друса ти колата". Обаче аз съм с 18ки и може да е заради това, защото и на мен "ми друса"... не съм се возил на задната седалка (и слава богу) и не знам друса ли заради амортисьорите или заради 18ките... 

 

Качвал съм и 7 човека, тоест няколко пъти съм го пълнил до горе джипа и няма оплаквания. Разбира се, когато ги натоваря всички карам като бабичка, но това е защото става много тежка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #1469 -

да, точно за нивомата говоря, доколкото знам е с въздушни възглавници, но е съвсем възможно да се бъркам :D

за друсането е нормално, още едни 100-150 кила на задния мост си му влияят, баща ми преди санта фе-то имаше 7 местно мицубиши, и го сцепвахме от обиколки с много народ и багаж, и си возеше зле като е пълно, но няма как, едното за сметка на другото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #1470 - (Редактирано)

До сега само един път се наложи да се натоварим на всички седалки. Децата с един възрастен на втория ред, а още двама възрастни на третия. Нямаше оплаквания, даже било комфортно пътуването. Видимо колата си "клекна" отзад, но не се усети промяна в стабилността. Вярно, че повече от 90 не съм вдигал и да сме пътували 30 минути, но определено става за тази цел. В багажника не можеш да сложиш кой знае какво, но все пак успях да наместя две чанти.

Допълвам, че при мене джантите са 17-ки.

Редактирано от toinspire

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1471 -

Не са въздушни възглавници - на 100% съм сигурен. По-скоро е маслена история, виж го тук:

http://www.myshared.ru/slide/885231/

 

Ето ги и снимките:

slide_1.jpgslide_2.jpgslide_3.jpgslide_4.jpgslide_5.jpgslide_6.jpgslide_7.jpgslide_8.jpgslide_9.jpgslide_10.jpgslide_11.jpgslide_12.jpgslide_13.jpg

 

 

Виж какво пишат тук: 

http://www.hyundai-forums.com/cm-2007-2012-santa-fe/312457-self-leveling-shocks.html

 

Накратко: сменят нивоматските с обикновени, сменят и пружините, защото иначе задницата клякала, ако се сложат нормалните от 5-местна... Ставали и те.

 

Решението тук много ми допада лично на мен:

https://www.ebay.co.uk/itm/Hyundai-Santa-Fe-Mk2-06-12-rear-self-leveling-suspension-conversion/323275083555?hash=item4b44b24f23:g:YgAAAOSwY3BZFA~x

 

И цената от 860лв с доставката от Англия е супер смешна за нови амортисьори 2бр. + пружини 2бр. - крайния резултат, поне на снимка, е фантастичен! :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #1472 -

Ами това е прекрасно, още един плюс за 7-местната версия.

А проблема с багажното отделение много бързо може да бъде решен с багажник на тавана, в момента има избор голям, така че всичко е точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1473 -

Супер яко се бях навил на един в Метро за 219лв беше. Огромен беше за моите нужди. Обаче няма къде да го държа, а не искам да го возя нон-стоп отгоре... Затова се отказах. И там изборът на такова нещо е "страшна работа" - всякакви видове, едни шумят, други не шумят, всички вдигат още разхода и т.н.

 

За седемместната мога да кажа, че изобщо няма багажник, ако се вдигнат всички седалки, определено :) Отзад, между седалките и вратата на багажника, се получава една ниша около педя-педя и половина, където освен две торби + стелката за багажника - друго не се събира изобщо.

 

И все пак, ако се возят 7 души без багаж - перфектна е - широка е и на третия ред. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #1479 -

Е, не трябва да ти е постоянно горе, няма смисъл. Трябва си и място къде да се държи, няма как иначе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #1483 -

Точно... Иначе само да го возя празно, ужас ужас...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #1486 -

Изпуснах вчера едно Санта Фе, докато намеря време да дойда до София, обявата изчезна :) Хубаво беше, доста екстри, 7 местно, 2009 г. Здраве да е, вече съм доста по-подготвен за избора си :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×