Jump to content
shaft

Антенки, смущения, пръчки, акули и връзка с извънземни - Санта фе 3 и ix35 (сигурно и други).

Recommended Posts

shaft   
shaft
Пост #17284 -

Здравейте,

 

От доста време имах проблем с FM радиоприемането при Санта фе 3, 2014. Търся станция, намира я, но не е чиста и шуми. Медията ме кара да потвърдя, че искам да сменя станцията с по-чиста и т.н. Това нещо се случваше най-вече след автомивка, дъжд, мъгла, сняг и т.н... В гаража, радиото хващаше само една станция, но след мивка никаква станция не хващаше.

 

Не се бях замислял за проблема, докато преди няколко дни не ми звънна мой добър приятел с въпроса “Как ти е радиото на теб?“ - заговорихме се и стана ясно, че при антената влиза вода  и корозира доста... От там се нарушава радиоприемането.

 

Става дума за този тип оригинални антени, с пръчката, комбинирани са AM/FM + GPS:

20210828_132840.jpg

 

Реших да го послушам и да проверя антената, като разбира се първо той смени антената на покрива, оказа се лесно и се навих и аз на този/това ъпгрейд/решение на проблема.

 

Поръчах си антена (перка на акула) втора употреба от обява за Санта фе 3 на части. Оказа се, че имат само една сива:

20210828_124320.jpg

 

Поглед отдолу:

20210828_124343.jpg

 

Поглед отвътре (това е задължително, хахаха):

20210828_130831.jpg

 

 

 Супер е. Днес я получих и реших да се пробвам и аз. /на нея пише NORMAL ROOF, пък става и на панорамен/.

 

Свалих старата антена, относително лесно. Необходими инструменти: 19ка Камък/Вложка, по-дълбоко. Отваря се багажника и се изважда внимателно гуменото уплътнение на багажника, като се хване в горния край, откъм купето, и се издърпа внимателно до: малко по-високо от нивото на стоповете, и се оставя да виси. 

Тапицерията на тавана е хваната с две копчета/щипки вляво и дясно от плафона на осветлението в багажника - дърпат се леко и излизат. Плафонът за осветлението се откопчава също от тавана/купето на колата. В дясно и ляво на тапицерията на тавана има метални куки, които държат тапицерията към купето. Откачат се от купето. В двата края между тапицерията на тавана и купето се подлага нещо малко (парцали, картон, стиропор, друго), за да се отвори малко място в средата, над плафона за багажника. В моя случай това бяха два малки чисто нови кеца на жената, които бяха в багажника - хахахаха... Видях, че да чисти и ги подпъхнах - разбира се, по-късно бях разстрелян за това деяние, но тук историята мълчи.

Достатъчно е да се отвори място колкото да се пъхне ръка до: преди лакътя, малко след китката. Свалих гайката на антената с ръка, въоръжена само с дълбока вложка 19 /без тресчотка, без ключ, без нищо - само вложка 19/. 

Изключих буксата, сивата, а масата (черната) не беше включена, което ме озадачи.....явно някой е забравил, да я закачи.

 

Антената ми отдолу:

20210828_132825.jpg

 

104 000км, 7 години /вероятно е сваляна някога, но пък беше стегната добре, и пак е пропускала/.

 

Покривът на колата, под антената:

20210828_132532.jpg

20210828_132530.jpg

 

Изчистих хубаво, обезмаслих и през това време бях пръснал в “черен рали мат“ новата антена - акулата.

 

Монтирах по обратния ред, стегнах гайката, закачих и масата, и сивата букса. 

Между другото, има доста типове антени. Много са. Има антени с CDMA+GPS+AM/FM, има и AM/FM+GPS+SDARS (моята акула), както и CDMA+AM/FM+GPS+SDARS. Всички комуникации не можем да ги ползваме в България - достатъчно е AM/FM+GPS. Това го има в окабеляването на колата.

Новата антена е с три проводника /при повечето европейски коли един остава празен, неизползван/, буксите пасват абсолютно точно - не се налага преправяне. 

20210828_124334.jpg

 

Комбинацията на антените и кое за какво е:

 

Обикновена:

IMG-2f1226d3a1c01880b1bd6f92673d3b17-V.jpg

 

Акула:

IMG-596778d5a58eeae5b75ca21de8351c53-V.jpg

 

Ето тук още информация:

https://www.drive2.ru/l/593442710468183808/

 

При мен стана така, доста елегантно стои:

IMG-00bd42288a565360846618e5b4eac95a-V.jpg

 

IMG-755500549174615781ccf158edb066a1-V.jpg

 

IMG-82ffcd69971352f0d80ba6a80121f488-V.jpg

 

След ъпгрейда: 15 станции хващам в гаража. :) Чисто и ясно. Навигацията работи някак по-бързо. Отчита някак по-точно и бързо. Екранът за смяна на станцията с по-чиста изчезна. Доволен съм доста. 

 

Време за монтаж и демонтаж, с разглеждане, чистене, мотаене, сравняване и т.н. - 15-17 минути максимум. Ако не се боядисва нищо и се действа бързо и точно  - 6-7мин демонтаж и монтаж маааксимум. :)

 

Сега хващам какво си говорят извънземните, ама не им разбирам, пък.

 

Та, ако някой има проблем с радиото, да си види антената.

 

IMG-a5a74f48a8d8c3e2e57d7e43332316ab-V.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #17288 -

Чудно е станало :) На  IX35 антените за GPS-a стоят лепнати на предното стъкло. При мен проблем с хващането сякаш няма. Но всички станции се хващат с мн ниско качество на звука (моно), което може да е в резултат на това, че радиото само решава да изчисти смущенията по този начин. Може да видя да си поиграя малко да я поразглобя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17294 -
Преди 5 часа, proximus написа:

Чудно е станало :) На  IX35 антените за GPS-a стоят лепнати на предното стъкло. При мен проблем с хващането сякаш няма. Но всички станции се хващат с мн ниско качество на звука (моно), което може да е в резултат на това, че радиото само решава да изчисти смущенията по този начин. Може да видя да си поиграя малко да я поразглобя.

 

И при мен беше моно, сега вече чувам и високите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×