Jump to content
abdahorn

Въпрос за обслужване ix 35 2.0 cdrdi 184

Recommended Posts

abdahorn   
abdahorn
Пост #17109 -

Здравейте,

Съвсем наскоро взех фейслифта 2.0 crdi 184, ръчни скорости ( най накрая :D ) купуван от България, на 101 000 км. Сега е тъкмо за обслужване и мисля да използвам момента и да намеря и сервиз, в който да сменят и маслото на виско муфата, както е дискутирано в другата тема.  Въпросът ми е, ако някой може да сподели дали има нещо друго, което трябва да се обслужи освен обичайните масла, филтри. На колко км е препоръчително да се сменя ангренажната верига, водна помпа и тн ? Нещо друго по 4x4 системата освен муфата трябва ли да се обслужва сега или в близкото бъдеще ?

 

Мерси и поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17110 -

Здрасти,

 

Първоначалното обслужване на една кола е най-тежкото - след това всичко би трябвало да е окей.

 

Какво се обслужва:

1. масло двигател + всички филтри (маслен, въздушен, горивен, купе);

2. масло в скорости (дори и в ръчните се сменя на 100 000км);

3. масло раздатка/диференциал отпред;

4. масло диференциал отзад;

5. масло в dynamax съединителя;

6. 100% трябва да се обслужат и шлиците отпред на 4х4-то...

7. антифриз също се сменя;

 

Като цяло това е в общи линии.

 

Веригите трябва да се сменят, ако шумят при палене или при гасене - има си отчетливо тракане откъм двигателя. Водна помпа - ако тече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17115 -
Преди 2 часа, shaft написа:

Здрасти,

 

Първоначалното обслужване на една кола е най-тежкото - след това всичко би трябвало да е окей.

 

Какво се обслужва:

1. масло двигател + всички филтри (маслен, въздушен, горивен, купе);

2. масло в скорости (дори и в ръчните се сменя на 100 000км);

3. масло раздатка/диференциал отпред;

4. масло диференциал отзад;

5. масло в dynamax съединителя;

6. 100% трябва да се обслужат и шлиците отпред на 4х4-то...

7. антифриз също се сменя;

 

Като цяло това е в общи линии.

 

Веригите трябва да се сменят, ако шумят при палене или при гасене - има си отчетливо тракане откъм двигателя. Водна помпа - ако тече.

5. масло в dynamax съединителя; - тук предполагам става въпрос за виско муфата?

100% трябва да се обслужат и шлиците отпред на 4х4-то... - нямам идея това как се случва и къде изобщо да отида, за да го направят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17117 -
преди 5 минути, abdahorn написа:

5. масло в dynamax съединителя; - тук предполагам става въпрос за виско муфата?

100% трябва да се обслужат и шлиците отпред на 4х4-то... - нямам идея това как се случва и къде изобщо да отида, за да го направят.

 

Виско муфа е доста стара технология - тоест, това не е виско муфа тук :) Многодисков съединител, с буталце, с електрическа помпа - затова маслото се сменя, защото помпата работи с него, фрикционите отделят материал и всичко се запушва, затлачва се буталцето и потрошава нещо рано или късно, пък е скъпичко. Хубаво е да се обслужи по-раничко. :) Маслото се сменя - 485мл точно и е специфично. :)

Шлиците отпред се обслужват в сервиз. Подобно на това:

ix35, Sante fe - еднакви са болежките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17118 - (Редактирано)
преди 11 минути, shaft написа:

 

Виско муфа е доста стара технология - тоест, това не е виско муфа тук :) Многодисков съединител с електрическа помпа - затова маслото се сменя, защото помпата работи с него, фрикционите отделят материал и всичко се запушва и потрошава рано или късно. :) Маслото се сменя - 485мл точно и е специфично. :)

Шлиците отпред се обслужват в сервиз. Подобно на това:

ix35, Sante fe - еднакви са болежките.

Ок, нали ставаше въпрос, че този проблем при фейслифта на ix35 е решен с износването на шлиците и раздатката. ? За dynamax съединителя- ясно :)

Иначе благодаря за информацията, намерих и сервиза. Идея колко струваше тази цялата процедура с маслата и труда ?

Редактирано от abdahorn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17119 -

Амии, аз пак бих ги проверил, защото това са си 100 000км... 

 

Model: SANTA FE (DM), GRAND SANTA FE (NC), TUSCON (LM) with 4WD 6A/T
■ Applicable vehicle production date range :
- DM : From JUN. 2012 To MAR. 2015

 

- LM : From NOV. 2009 To JUL. 2013


- NC : From AUG. 2013 To SEP. 30, 2015
■ Area: All
 

 

Иначе, да от 2009 до 2013-та уж. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17120 -
преди 4 минути, shaft написа:

Амии, аз пак бих ги проверил, защото това са си 100 000км... 

 

Model: SANTA FE (DM), GRAND SANTA FE (NC), TUSCON (LM) with 4WD 6A/T
■ Applicable vehicle production date range :
- DM : From JUN. 2012 To MAR. 2015

 

- LM : From NOV. 2009 To JUL. 2013


- NC : From AUG. 2013 To SEP. 30, 2015
■ Area: All
 

 

Иначе, да от 2009 до 2013-та уж. :) 

Да, прав си. Предполагам става въпрос за Pepino Racing team, които се намират до горубляне ? Мога ли евентуално да им пиша, като спомена твоя случай и какво сте направили и да ги попитам дали при тях може да направят същото обслужване и за моята.

И все пак ще се радвам, ако споделиш цена за цялата тази процедура :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17121 -
преди 7 минути, abdahorn написа:

Да, прав си. Предполагам става въпрос за Pepino Racing team, които се намират до горубляне ? Мога ли евентуално да им пиша, като спомена твоя случай и какво сте направили и да ги попитам дали при тях може да направят същото обслужване и за моята.

И все пак ще се радвам, ако споделиш цена за цялата тази процедура :D

 

Амии, аз го правих там да, като цяло си правя всичко по колата там. Изключително съм доволен :) Цена не мога да споделя, защото не я знам каква е... Звънкай им на телефона и питай смело - можеш да ме споменеш, няма проблем. Имат доста богат опит с процедурата :) 

  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17122 -
преди 2 минути, shaft написа:

 

Амии, аз го правих там да, като цяло си правя всичко по колата там. Изключително съм доволен :) Цена не мога да споделя, защото не я знам каква е... Звънкай им на телефона и питай смело - можеш да ме споменеш, няма проблем. Имат доста богат опит с процедурата :) 

Okay, като стигна до това ще им звънна. Мерси за информацията. :)

  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #17128 -

Ще допълня само, че на 2г/30000км се сменя горивен филтър и спирачна течност. 

  • Харесва ми! 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17281 - (Редактирано)

 Искам да благодаря на shaft за това, че ме посъветва да направя същото обслужване за моят ix 35 facelift и на хората от Pepino Racing, които го направиха. Въпреки че според сервизният бюлетин на Хюндай  проблема с влизане на вода в раздатката е отстранен, явно не е точно така. При мен хванахме проблема точно на време. Износването на шлиците е минимално и няма проблем, но ако се бях забавил нещата щяха да са други. При мен имаше скъсан семеринг, поради което влизаше вода и ръждата беше започнала да работи. Колата е на 103 000 взимана от България. Сега всичко е точно, всички масла и семеринги сменени и всичко гресирано. Отне 2 дни работа. Не е никак евтино цялото това обслужване, но наистина е препоръчително. Прикачвам малко снимки.

 

Малко офф топик. Когато карам вечер на фарове как мога да си измия само предното стъкло без колата да мие и фаровете ? Има ли как да изключа това измиване на фаровете изобщо ? Всеки път щом дръпна лостчето да измие стъклото, хайде ще мием и фарове. Много е досадно и хаби излишно течност.

 

0-02-04-3a68843dec807bc8cb71e9304bb3d98980015423a201fafc983846176f816fa5_803b38f166075b0.jpg

0-02-04-43a7ec71b8499b5256a237a7f1285981356a912f3bd0ea94b6ecb24bef6adbb5_8d738cc3a972620.jpg

0-02-04-52792278e749cb0fa99a5b1046336720dd3df5acce0b7f5c3fb9a1fc65d8084a_b3290a788ae666ea.jpg

0-02-04-aaa8fe9639f229425438343e111f7889821c7509bc2dce610ffd1976447a6faf_6ce19bcb640513ad.jpg

0-02-04-bb5e10ef92aa1f5196bf17b016fe33941c2af22e5ad844c53adc75ed74f3c784_7e0ca6c5cd8a0743.jpg

0-02-04-0e2bc4c1fdc8cd8886a3b8673a45380ac64a2c287edec1f9ecc188df36deab21_e380c0841eef97e4.jpg

Редактирано от abdahorn
  • Благодаря! 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17283 -

Така си и мислех :) Сега вече честито!!!

 

Евтино... Зависи от гледната точка - един плаща, друг работи качествено, трети продава части, но за тази работа не е въпроса да е много евтино, а качествено, защото ремонтът на кутията и раздатката е 1/3 от цената на колата втора ръка, отнема около седмица работа...доста е работата, ако се счупи. По-добре обслужване.

 

 Само обслужването не става за един ден, ако трябва да стане перфектно - два дни, много неща се свалят. А аз знам, че е станало перфектно, защото съм минал точно от там. :)

 

За измиването на фаровете - намислил съм да сложа ключе с предпазител основно за зимата, вместо предпазителя, който е сложен, но още мисля варианти. Скоро ще го измисля.

 

Иначе, миеш фаровете в началото, само при пуснати къси става, тоест при първо дръпване за измиване на стъклото, после вече не мие фаровете. Чак след няколко изминати километри или след някакво изминало време беше /пише го в упътването, вече не си спомням, дали не беше 15 минути/, но не става пак да измиеш и фаровете, ако продължиш да си пръскаш на стъклото, тоест не винаги мие и фаровете, и не би трябвало да те притеснява. 

 

Обаче...зимата...зимата това нещо е голяма мъка. Карах през нощта и дръпнах да измия стъклото, беше на минусови температури, естествено и пръскалките на фаровете излязоха /със зимна течност карам/. Измиха се фаровете... Добре, че трябваше да зареждам гориво и спрях на бензиностанцията след 200 метра. Заредих и се връщам да си ходя, и гледам стърчи някакъв рог отдясно и дупка :D Лошо ми стана. Слава Богу всичко си беше там - пръскалката и капачето, всичко. Опитах се да го прибера - не става. Поливах го с течност за чистачки, омекна и го прибрах с малко повече натиск, без да го счупя. Веднага извадих бушона на системата за измиване на фаровете /от таблото при двигателя/. Като дойдЕ пролетта го сложих отново, но искам да сложа прекъсвач, цк ключе и да си цъкам като пич. :)

 

Ще намеря нещо работещо и ще споделя :) Постоянното решение е вадене на предпазителя и вече няма измиване на фаровете, не свети нищо по таблото и е напълно ок.

 

  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17285 -

Благодаря :D

 

Да, съгласен съм, евтино, скъпо, въпрос на гледна точка.  Важното е, че си трябва да се направи. Дори да е подобрено положението при ix35 , ето един скъсан семеринг за 30 лв води до същите проблеми. Аз за това реших да споделя.

 

За фаровете- ами не. В рамките на 2 -3 минути умишлено дърпах лостчето да разбера дали няма някакъв начин да мие само стъклото и всичките пъти пръскаше и  по стъклото и по фаровете. Изхаби сумати течност. Зимата това наистина ще е проблем. Ще трябва да имам едно на ум да не мия стъклото при много ниски температури явно :D.

Имаме един стар Галопер  - там си има отделно копче за миене на фаровете. Толкова ли не можаха и на внука му ( ix 35 ) да сложат отделно. Тотално недомислено от Хюндай.

 

Карай, това да му е проблема, бял кахър ще е. Още се опознаваме с колата. :D

  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Aragot123   
Aragot123
Пост #17621 - (Редактирано)
На 06/08/2021 at 13:02, shaft написа:

Здрасти,

 

Първоначалното обслужване на една кола е най-тежкото - след това всичко би трябвало да е окей.

 

Какво се обслужва:

1. масло двигател + всички филтри (маслен, въздушен, горивен, купе);

2. масло в скорости (дори и в ръчните се сменя на 100 000км);

3. масло раздатка/диференциал отпред;

4. масло диференциал отзад;

5. масло в dynamax съединителя;

6. 100% трябва да се обслужат и шлиците отпред на 4х4-то...

7. антифриз също се сменя;

 

Като цяло това е в общи линии.

 

Веригите трябва да се сменят, ако шумят при палене или при гасене - има си отчетливо тракане откъм двигателя. Водна помпа - ако тече.

Здравей колега, от около 1 г. се наслаждавам на ix35 2.0 184 hp. дизел, ръчка на 100 000 км е в момента, купувана от Huyndai България и обмислям да направя пълно обслужване на всичко, което си изброил по-горе. Може ли да ме посъветваш за автосервиз в София, който да свърши работа с мои части, понеже пазарувам от Тех-ко (имам отстъпка там). 

Моля и също за съвет, на какви масла да се спра за двигател, скорости, диференциали, както и филтри. 

Редактирано от Aragot123

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17623 -
Преди 3 часа, Aragot123 написа:

Здравей колега, от около 1 г. се наслаждавам на ix35 2.0 184 hp. дизел, ръчка на 100 000 км е в момента, купувана от Huyndai България и обмислям да направя пълно обслужване на всичко, което си изброил по-горе. Може ли да ме посъветваш за автосервиз в София, който да свърши работа с мои части, понеже пазарувам от Тех-ко (имам отстъпка там). 

Моля и също за съвет, на какви масла да се спра за двигател, скорости, диференциали, както и филтри. 

 

Здрасти,

 

За съжаление не мога да предложа сервиз... Нямам идея. :(

 

За маслата: Равенол, Тотал, Лики моли, Мобил 1 и т.н. Всяко едно може да има ментета...Но все пак, тези имат най-малко за сега. 

 

Всеки производител на масло има каталог/съветник, където може да се избере маслото според колата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #17652 -

Препоръчвам тотал (и в краен случай мобил) като марка масло за всички изброени елементи. В инд комерс в момента наливат шел при обслужване на автомобилите - аз такова нещо не бих налял и в косачка, но - всеки сам си решава. Равенол ползвах веднъж - изначално беше екстра, после - не и не бих го ползвал отново. Масла и консумативи на добри цени купувам от тук от години, предимно защото са ми на удобно място*:

 

https://oilgroupbg.com/

 

В София този сервиз работи много безкомпромисно*:


https://www.autocomplexrs.com/

 

Ползвал съм лично услугите му, ама ми е мноого далеч.


-----

* уточнявам, че не познавам нито един от работещите на тези места, просто ползвам услугите им.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×