Jump to content
govcharov

Тракане в двигател 1.8л/148 к.с.

Recommended Posts

govcharov   
govcharov
Пост #16649 -

Наскоро си взех Елантра Купе 2013г, от Канада. На 87 000 км. Установих, че има тракане от двигателя, което не се оправя със смяна на масло. След обстоен рисърч стигнах до това, че този двигател (1.8л, 148кс, 6-степенен автомат) е проблемен и всички модели Елантра (и някои Киа) от 2011 до 2016 имат този проблем. Доколкото ми стана ясно, при рязкото потегляне веднага след стартиране (най-вече в студено време), буталото започва да трие цилиндъра отвътре и в крайна сметка го надира и износва, което води до "piston slap" - буталото няма плътен ход и се удря в стената на цилиндъра.

 

Решението, което прилага пича от клипчетата е да свали блока, води го на фрезист, за да изшлайфа износеното по стената на цилиндрите, купува нови, малко по-големи бутала и това е. В България не знам къде правят такива неща...

 

За нови части звъннах до официалното представителство в София - IND Commerce и ми настръхна косата:

  • 3800 - блок (не е като стария, нов е - затова трябва да се смени и картера)
  • 210 - картер
  • 44/бр - маслени дюзи, общо 4
  • 17 болта - по левче
  • 4 други болта - по левче
  • 138/бутало - 4 бутала

Цените са в лева с ДДС. Срок за доставка с 50% предплащане - 2 месеца.

До тук са 4760лв само за материали, а ще има и труд...

 

За моя изненада хора са се събрали и са успели да осъдят Хюндай в САЩ, тъй като е доказано, че този проблем се появява при студено палене на двигателя през зимата и директно потегляне преди да загрее. Тук има подробности по делото, като съответно изглежда, че в САЩ ще възстановяват разходи за ремонти със задна дата. Крайният срок за подаване на исковете за възстановяване е 29.06.2021.

 

Но тъй като не сме в САЩ и нямаме гаранционни коли, искам да попитам дали някой вече се е сблъсквал с този проблем и как го е отстранил.

 

Клипчета с този проблем - ще се опитам да ги подредя в реда на решаване на проблема:

HYUNDAI ELANTRA ENGINE KNOCK TICKING NOISE

WHAT PISTON SLAPS SOUNDS LIKE
PISTON SLAP DAMAGE SYMPTOMS AND WHAT IT LOOKS LIKE

HYUNDAI KIA ENGINE KNOCK PISTON SLAP 1.8 2.0 NU ENGINE

HYUNDAI ELANTRA ENGINE KNOCK FIX UPDATE

 

2013 Hyundai Elantra Ticking Noise due to Bore Scoring and Piston Slap - тук някакъв човечец докладва същия проблем с колата на дъщеря си

 

Ще съм благодарен старите хюндаяджии да споделят малко акъл.

 

 

 

ℹ   ПОЛЕЗНО   ℹ

Намерих два канала, пълни с клипчета за всякакви неща за Елантра 2011-2016

HYUNDAI ELANTRA HOW TO REPAIR VIDEOS

HYUNDAI ELANTRA 2011-2016 - THE ESSENTIALS

  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
govcharov   
govcharov
Пост #17346 -

Така. Като и подозирах, цилиндрите бяха надрани. Голям ремонт. Намерих си части от американския Амазон, че уж по-бързо и евтино ще дойдат от оригиналните, а исках колата ми да е готова за лятото. Марката на частите е DNG, като тези които използват в клиповете от предния ми коментар. Хонинговаха цилиндрите, защото майстора каза, че стените са тънки и няма да издържи разпробиване и слагане на по-големи бутала. Т.е. само ги позашлайфаха, шлайфаха и главата на блока.

Майстора каза, че колата е карана известно време без масло (изобщо). Двигателят е сериозно износен. Успокоителят беше задръстен и беше отхлабил веригата. Повдигачите и те бяха задръстени и за смяна. Двата вала в главата и те са надрани, но ще карат така. Ще кача снимки да видите как изглеждат надраните цилиндри.

 

Парите и сменените части до тук:

Бутала, сегменти, биелни лагери, пълен комплект гарнитури и дългите болтове - 650 лв с доставката, ДДС и мито. За митническо представителствто Fedex не ме таксуваха.

Верига - 100 лв

Труд, повдигачи, успокоител, масло 10w40 и други материали на майстора - 2000 лв

Xado 1 Stage Maximum - 100 лв

 

Сега следва да разработвам двигателя по схемата 3000:3000 - т.е. 3000 км да не вдигам повече от 3000 оборота. После, ако сме живи и здрави, ще се сменя масло, така ще предстоят още 100лв.

 

Та така, приятелчета. Добре е като за първа кола. В играта съм с двата крака. Че не успя да стане и за лятото, та си пътувах до Варна със самолета - много удобно и струва 20-30лв. Вече даже не знам защо продължавам да се занимавам.

 

*Всички модели Елантра от 2011 до 2016 са с този двигател. Мисля, че и на Kia Ceed и Kia Soul го слагат по Америките.

viber_image_2021-08-18_19-31-55-732.jpg

viber_image_2021-08-18_19-33-25-185.jpg

viber_image_2021-08-18_19-33-39-147.jpg

  • Благодаря! 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #17356 -

Тъжно. А само като се сетя колко хора си купуват атмосферен бензин, защото "няма какво да му стане". Е, може явно, много неща може. Дано, колега това да е последния сериозен ремонт, който правиш. От тук насетне само масла и филтри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×