Jump to content
ivanskibgsf@abv.bg

След 2012 година  Hyundai ix35 2.0 CRDi (136 кс)--> проблем с раздадката

Recommended Posts

ivanskibgsf@abv.bg   
ivanskibgsf@abv.bg
Пост #16553 -

Здравейте,

 

Предстои ми закупуване на IX35 най-вероятно  2012 Hyundai ix35 2.0 CRDi (136 кс) или Hyundai ix35 2.0 CRDi (184 кс).  Познати ме посъветваха да не закупувам след 2012 година такъв аавтомобил заради проблеми с раздадката споменат и тук.  

 

1) Трябва ли да се ограничавам само с автомобил до 2012 или въпросния проблем може да се види при закупуване или ако се появи впослествие да се отстрани за по малко от 6000 лв .

2) Ако реша да взема бензин IX35 1.6 MPi (G4FC) или 1.6 MPi (G4FG) има го проблема при тях с раздадката.

 

Благодаря Ви предварително!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #16559 -

Здрасти,

 

Според сервизния бюлетин от Хюндай за колите, които страдат от тази раздатка, както и изглаждането на шлиците на диференциалната чашка в скоростите, това са те:

 

■ Model: SANTA FE (DM), GRAND SANTA FE (NC), TUSCON (LM) with 4WD 6A/T
■ Applicable vehicle production date range :
- DM : From JUN. 2012 To MAR. 2015
- LM : From NOV. 2009 To JUL. 2013
- NC : From AUG. 2013 To SEP. 30, 2015

 

Тоест, точно от 2009-та до 2013-та година са проблемните :) 

 

Това 6 000лв за ремонт само на раздатката ми звучи доста несериозно през 2021 година, или като да го правят в официалния сервиз със замяна на чисто нови части (цели модули - цялата раздатка да я заменят с чисто нова и т.н.). Ние не живеем в Германия или Швейцария - тук колите се ремонтират с ремонтни комплекти или чрез замяна на повредения детайл, не чрез замяна на целия модул с чисто нов. Така че, варианти за ремонт - много. Цени, до 2-3 000лв са постижими за ремонт на раздатка + смяна на чашката в скоростната кутия + смяна на масло + труд и т.н.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ivanskibgsf@abv.bg   
ivanskibgsf@abv.bg
Пост #16560 -
преди 15 минути, shaft написа:

и като да го правят в официалния

благодаря Ви за бързия и точен отговор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #16570 -

Колегата @shaft може да потвърди дали съм прав, но проверка на изправността може да се направи когато колата е вдигната на подемник и на неутрална. Хващаш с една ръка кардана, почваш да въртиш и гледаш дали някое от предните колела също се въртят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #16571 -
Преди 1 час, proximus написа:

Колегата @shaft може да потвърди дали съм прав, но проверка на изправността може да се направи когато колата е вдигната на подемник и на неутрална. Хващаш с една ръка кардана, почваш да въртиш и гледаш дали някое от предните колела също се въртят.

Точно така, а също и на място може така: палим, мърдаме един метър назад-напред и някой да гледа отдолу, дали се върти карданът. Ако се върти - работи 4х4-то, поне отпред. Ако не - ремонт....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ivanskibgsf@abv.bg   
ivanskibgsf@abv.bg
Пост #16613 -

имам офтопик питане:

 

Харесах си автомобил по обява

 

1.  Предстои оглед на място

2. Ще поискам ВИН номер

3. Има ли как онлайн да проверя срещу заплащане по този ВИН номер в оторизиран сервиз на хюндай само КМ дали са реални?

 

защото ако км не са реални няма смисъл да карам колата на технически преглед

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #16614 -
преди 7 минути, ivanskibgsf@abv.bg написа:

имам офтопик питане:

 

Харесах си автомобил по обява

 

1.  Предстои оглед на място

2. Ще поискам ВИН номер

3. Има ли как онлайн да проверя срещу заплащане по този ВИН номер в оторизиран сервиз на хюндай само КМ дали са реални?

 

защото ако км не са реални няма смисъл да карам колата на технически преглед

 

 

Онлайн вероятно можеш да се пробваш в car vertical. Нямам личен опит с тях, но онлайн май няма др по-добър начин. Офлайн става само ако колата е била купувана и подържана в БГ и то със съдействие на собственика на място. Ако имаш някой познат в Киа/Хюндай вероятно също ще може да ти съдейства и без присъствието на собственика. Ако се касае за автомобил от чужбина май, че представителствата могат да си комуникират и по имейл, но това пак се случва при добро желание от някой работещ в тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #16832 -

Здравейте,

 

Интересува ме Kia sportage 3 Предполагам е със същата раздатка. Коя година би трябвало да е отстранен проблема дали някой знае ? При фейслифта 2014- 2015 та дали ще е наличен още ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ndg   
ndg
Пост #17388 -
На 26/05/2021 at 12:09, shaft написа:

Това 6 000лв за ремонт само на раздатката ми звучи доста несериозно през 2021 година, или като да го правят в официалния сервиз със замяна на чисто нови части (цели модули - цялата раздатка да я заменят с чисто нова и т.н.). Ние не живеем в Германия или Швейцария - тук колите се ремонтират с ремонтни комплекти или чрез замяна на повредения детайл, не чрез замяна на целия модул с чисто нов. Така че, варианти за ремонт - много. Цени, до 2-3 000лв са постижими за ремонт на раздатка + смяна на чашката в скоростната кутия + смяна на масло + труд и т.н.

 

 

Здравей,

Явно този проблем не е единичен, и при мен се появи.

Би ли ме насочил към сервиз, в който ще свършат добре работата и цената ще е приемлива.

Мен майстора ме зарадва с цена по-висока от коментираните 6000, а него му вярвам. Мисля да чуя какво ще кажат Инд, но подозирам, че няма да ми хареса☹️

Може и на лично.

Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #17389 -
преди 10 минути, ndg написа:

Здравей,

Явно този проблем не е единичен, и при мен се появи.

Би ли ме насочил към сервиз, в който ще свършат добре работата и цената ще е приемлива.

Мен майстора ме зарадва с цена по-висока от коментираните 6000, а него му вярвам. Мисля да чуя какво ще кажат Инд, но подозирам, че няма да ми хареса☹️

Може и на лично.

Благодаря!

Съжалявам за повредата :( За справка само, на колко км е колата и как установи наличието на проблема ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ndg   
ndg
Пост #17407 -

На 145000 е, дано не ти се случва, но съм сигурен, че ако се случи ще разбереш 😁. За това-прави на някакъв период обслужването на тези части.Аз не съм и за това ще си платя на куп...  Зависи от ремонта, но описаните по-горе цени са недостижими, само частите са повече, а и майстори за такава операция трудно се намират. Ще видим какво ще кажат от Инд.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #17411 -
Преди 4 часа, ndg написа:

На 145000 е, дано не ти се случва, но съм сигурен, че ако се случи ще разбереш 😁. За това-прави на някакъв период обслужването на тези части.Аз не съм и за това ще си платя на куп...  Зависи от ремонта, но описаните по-горе цени са недостижими, само частите са повече, а и майстори за такава операция трудно се намират. Ще видим какво ще кажат от Инд.

 

Вземи оферта и от Pepino Racing. Поне няколко колеги са правили въпросното сервизиране при тях, т.е. знаят за какво иде реч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17427 -

Подкрепям горното мнение за Pepino . Коя година е автомобилът ? Тук говорим за проблема с износване на шлиците ли ? Ако е така, когато бях при Пепино го говорихме това, имат части, които внасят от Корея, даже ми показа самата касета със шлиците, че се продава и може да се сложи отделно, тя е от някаква по нова закалена стомана, не е като тази, която се намира в нашите автомобили. Цената само за касетата по спомен ми я цитира май на около 400-500 лева само за нея. Ако говорим за този проблем с изноването на шлиците силно ти препоръчвам да отидеш при тях. Смятам, че ще получиш по добра цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ndg   
ndg
Пост #17430 - (Редактирано)

Благодаря, proximus и abdahorn!

Според официалния сервиз се отварят кутията и раздатката, сменят доста неща, като корона, пиньон, куп семеринги, лагер...

Вчера приех тяхното предложение, тъй като са фирмен сервиз, в рамките на очакваното са, частите ще са оригинални, а и не предполагах че Пепино се занимават с отваряне на кутията. Ползвал съм ги за диагностика и ги препоръчвам.

Надявам се резултата от моя избор да е добър 😀, Важно е, че тук остава следа и други с такъв проблем да прочетат.

И най-важното е да се обслужва тази част на някакъв период!

 

 

Редактирано от ndg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17432 -

Рабираемо, не мога да кажа до колко хората от Пепино биха помогнали в случая и на каква цена, но е най добре да се отиде на място и да се говори с тях. Техните части до колкото смятам са също оригинални. Официален сервиз винаги ще вземе повече, защото цената им за труд е двойна.При мен също при самото обслужване смениха семеринги, 3 те масла плюс гресиране и почистване на шлиците. на 100к при мен беше даже малко късно, защото проблема с шлиците беше започнал да се проявява леко заради ръждата, а маслата, които изтекоха бяха чисто черни. Смятам че на 80 к е добро решение да се обслужи. Предполагам че тогава излизат и от гаранция. Поне този, които аз взех гаранцията му беше изтекла някъде между 80 и 90 к. В крайна сметка до колкото разбирам проблемите са потенциално два, единият с тези шлици, другият е със самата раздатка. Не знам точно проблема с раздатката в какво се корени, не съм се интересувал. Ушкем при фейсфилта трябва да е оправен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17433 -
преди 4 минути, abdahorn написа:

Не знам точно проблема с раздатката в какво се корени, не съм се интересувал.

 

В шлиците на раздатката :) Има мъжки/външни (тези на раздатката) и женски/вътрешни (тези на диференциала в скоростната кутия/чашката). От ръждата се износват или едните или и двата вида. По-скъпо е да се прави раздатката, но е по-лесно за работа и по-малко неща се свалят там (само нея, реално).

  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17435 -

Да, сега ми е ясно. Аз мислех че има друг проблем в самата раздатка. Помня мойте (мъжките )  изглеждаха много добре и си имаха още грес по тях или какъвто смазочен материал използват. Така че при фейслифта положението до някъде е подобрено, но явно семерингите също са слаби и се късат лесно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17436 -
преди 40 минути, abdahorn написа:

Да, сега ми е ясно. Аз мислех че има друг проблем в самата раздатка. Помня мойте (мъжките )  изглеждаха много добре и си имаха още грес по тях или какъвто смазочен материал използват. Така че при фейслифта положението до някъде е подобрено, но явно семерингите също са слаби и се късат лесно.

 

Моите също имаха смазка по тях, тези на раздатката. Но това не помага... Много тънък филм е това. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
abdahorn   
abdahorn
Пост #17437 -

Да ясно, ако не беше ти да ме накараш да се замисля, щях да си вярвам, че при фейслифта всичко е ок и след време и при мен да е този проблем. Наистина до 100 к някъде трябва да се обслужат, защото после е голямо главоболие. До колкото четох по другите форуми, същия проблем засяга и kia sportage, sorento, абе масово е, еднакви части използват. Според мен трябва да се пинне тази тема най отгоре във форума да знаят хората, ако ще купуват 4x4 да имат едно на ум, че при голяма част от тези на пазара, проблема може да е на лице, защото най вероятно почти никой не ги обслужва и се чупят. Аз лично сега не бих взел кола на повече от 100- 110 к, защото ми се вижда риск, който може да струва 3-4 хиляди лева. А да не говорим, че dynamax-а , ако не му сменяш маслото и той директно си заминава и после и неговата смяна е от порядъка на няколко хиляди. Хората трябва да знаят преди да тръгнат да взимат после да не съжалаяват.

  • Харесва ми! 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ndg   
ndg
Пост #17445 - (Редактирано)

Ами да, прав си за всичко написано. И на фейс лифта го има (моя е фейс лифт), и някъде през 80-90к трябва да се обслужва.

За съжаление и в раздатката се сменят части, корона и пиньон. Не знам дали са повредени или защото така и така е отворено.

Не знам защо, след като си го знаят, Хюндай не го включат в съответното обслужване. Откриваме го по опитен път

 

Редактирано от ndg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #17446 -
преди 39 минути, ndg написа:

...

Не знам защо, след като си го знаят, Хюндай не го включат в съответното обслужване. Откриваме го по опитен път

 

 

Чакай, чакай... :) То това е сякаш да поискаш от тях да проверяват съединителя при обслужване, дали е добре, колко е захабен и т.н.. Безплатно никога няма да го направят, а това се води повреда под "въздействие на времето". Тоест, нямаш проблем, докато колата е нова. Имаш проблем, когато стане на 4-5 години. :) Те са направили сервизен бюлетин и си го има, пишат там, ако трябва да се прави нещо какво точно трябва да се направи и какво препоръчват да се подмени. Никой няма да се хване доброволно да разглоби колата, за да сложи грес/смазка, за да не се счупи нещо, което продават доста скъпичко. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×