Jump to content
пенчо стефанов

проблем с клаксона

Recommended Posts

пенчо стефанов   
пенчо стефанов
Пост #15096 -

Здравейте!  Аз съм нов както във форума ,така и като скорошен притежател на Хюндай матрикс.Така ,че много от нещата който мога да си оправя не ми са напълно ясни.Например клаксоните са два ,не зная дали двата едновременно звучат или единият е някаква предупредителна сигнализация,защото видях такава схема.Така ,че единия клаксон свири другят мълчи но и ни полчава напрежение 12в замерих но......

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #15100 - (Редактирано)

За Матрикс нямам почти нищо...

Гледам, че единият клаксон (страничният) отговаря и е свързан с Кей-лес системата...

 

Успех ! 

Редактирано от George

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #15101 -

Зависи какви са клаксоните... при другите модели на Хюндай са едни такива, като дискове /не са охлюви/:

Piezo Двигатель Цикл Высокий Динамик 12 В Воздушный Поезд Рог - Buy Поезд  Рог,Воздушный Поезд Рог,12в Воздушный Поезд Рог Product on Alibaba.com

 

 Ако са такива, тези звучат като италиянските или френските пръчки. От тези може да има един или два. Веригата е паралелна и би трябвало да вървят от единия към другия, тоест двата проводника вървят заедно и се разделят от по-близкия клаксон до другия. Ако са зад бронята, разбира се - не знам къде ги слагат на Матрикс. 

 

Има отделен клаксон, който е на различно място, обикновено някъде около казанчето на антифриза, горе близо до купето - той е само за алармата, да. Веднъж съм го чувал да пищи, когато бях откачил акумулатора, закачих го и беше отворен предния капак - разпищя ми се за 2-3 секунди, когато закачих акумулатора и щях да се изпусна в гащите :D:D:D

 

Този не го знам на какъв принцип се включва, но тези/този в бронята би трябвало да получат 12 волта, когато се натисне клаксона на волана. Ако не получава - може да е реле, предпазител/бушон, контактите на волана /тези на еърбега отзад/. Смисъл, това са най-честите проблемни места.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
пенчо стефанов   
пенчо стефанов
Пост #15125 -

Точно такива са клаксоните като на картинката.Единият е като застанеш срещу автомобила в ляво най горе, той не свири при натискане на бутона за свирката .Другият е в дясно най отпред той работи.И се питам дали и двата трябва да работят еднвременно-нямам никаква схема за да си го обясня,или може дасе командват с една оперативна верига но с 2 релета,но в упътването за релетата има само едно реле за клаксон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #15127 -
Преди 1 час, пенчо стефанов написа:

Точно такива са клаксоните като на картинката.Единият е като застанеш срещу автомобила в ляво най горе, той не свири при натискане на бутона за свирката .Другият е в дясно най отпред той работи.И се питам дали и двата трябва да работят еднвременно-нямам никаква схема за да си го обясня,или може дасе командват с една оперативна верига но с 2 релета,но в упътването за релетата има само едно реле за клаксон

 

Отговорът е не :) Този ляво най-горе на колата е за аларма или някакви по-специфични ситуации, той не свири никога при натискане на клаксона в купето. Този долу вдясно той свири. И моята кола (Санта Фе) има такъв горе-ляво на колата, когато застанеш пред нея, а аз я махнах фабричната и си слагах охлюви (2 броя), зад бронята долу вляво и долу вдясно на колата (като застанеш пред нея). 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
пенчо стефанов   
пенчо стефанов
Пост #15130 -

БЛАГОДАРЯ ЗА ОТЗИВА.Така си имислех защото видях такава схема че има и то гочно като за вашата кола.ЧНГ

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
пенчо стефанов   
пенчо стефанов
Пост #15341 -

Здравейте! Искам да споделя едно т.е две разочарования  от автомобила си ,и така реших да си сложа два клаксона нови и да махна стария който много грозно граче но немога да намеря свободно място къде да ги монтирам .Много сбит монтаж в двигателното отделение.Сега второ при покупката на мултимедията в комплекта има и камера за задно виждане ,реших да я сложа за предна ,тъй като имам задна камера но.... не мога да прекарам кабел от двигателното до кабината в колата всичко е уплътнено -недостъпно. Приемам идей.БЛАГОДАРЯ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #15342 -
преди 5 минути, пенчо стефанов написа:

Здравейте! Искам да споделя едно т.е две разочарования  от автомобила си ,и така реших да си сложа два клаксона нови и да махна стария който много грозно граче но немога да намеря свободно място къде да ги монтирам .Много сбит монтаж в двигателното отделение.Сега второ при покупката на мултимедията в комплекта има и камера за задно виждане ,реших да я сложа за предна ,тъй като имам задна камера но.... не мога да прекарам кабел от двигателното до кабината в колата всичко е уплътнено -недостъпно. Приемам идей.БЛАГОДАРЯ!

 

За клаксоните - 100% има място :) Просто трябва да се свали бронята, да се огледа къде могат да се монтират - около гредата има много място, което не се използва от нищо. Има много варианти, това по-скоро не може да е разочарование, защото е въпрос на монтаж :) Ако се сложат някъде около гредата, не върху гредата и не пред радиатора, защото при евентуален удар могат да спукат радиатора или бронята и т.н. Има места :)

 

За прекарването на кабелите - отвътре в краката на шофьора може да се види къде влизат кабелите през купето. Там трябва да има гума/маншонче, което се отмества и пускаш едно кабелче напред, докато не провисне някъде при двигателя. Определено няма да е широко за работа, но е достатъчно идейно. Отворът в краката на шофьора  може да ти се стори ниско/високо, отпред при двигателя трябва да е по-високо горе, почти при чистачките (така поне изглежда). 

 

Има варианти, просто е въпрос на идеи и монтаж :) 

  • Благодаря! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
пенчо стефанов   
пенчо стефанов
Пост #15396 -

Здравейте! Идеята за прокарването на кабел в купето е то /КАБЕЛА/ МИ Е НУЖЕН ОТ КЪМ ШОФЬОРСКАТА ВРАТА В НИШАТА ПОСОЧЕНА НА СНИМКАТА

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
пенчо стефанов   
пенчо стефанов
Пост #15410 -

Опитах се да поставя снимка но не успях--не знам как става

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
пенчо стефанов   
пенчо стефанов
Пост #16040 -

Здравейте!  Пак за клаксоните ще попитам ,за монтажа им се справих но сега искам да ги настроя да звучат в терца.      Единият звучи в тон ,./ла/ другият в     тон   /СИ/.Аз искам да ги настроя /СИ--ДО/или /ФА--ЛА/,сега звучат едновеменно ЛА--СИ.          Знае ли някой може ли до се сменя звука на клаксона по някакъв начин и какъве той.БЛАГОДАРЯ!         

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #16041 -

Много хора ще ни помислят за луди, но ако си музикант или меломан, това несъответствие може да те съсипе...

 

Всеки клаксон има на него номер, някои имат и честота, пише low, high. Честотата е около 500hz и 600hz. 

 

Моите ги взех от френски автомобил и не съм доволен, идват ми височки и ще ги сменям скоро. Харесвам звука на немските автомобили, Мазда 6 също е с подобен, както и други с двутонални клаксони. Нямат настройки, ако са “охлюви“, то като цяло не се сещам, дали някои имат настройки...

 

Комбинацията, която харесвам е ниска и висока на Hella (по-плътно и по-силно звучат, с по-ниска честота са). Сега съм с висока на Clarton и ниска на Бош, мисля. Не ми харесват. Оказа се, че са 500 и 510 херца, не са ок изобщо. Трябва да взема ниската с по-ниска честота.

 

Според мен, най-добрата комбинация е 410 ниска и 510 висока...

  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #16042 -

Horn.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #16043 -
преди 14 минути, George написа:

Horn.jpg

 

 

Всички ли могат? Така ли излиза? 

 

Тези, например, могат ли: 

image.png

 

Това черното се опитвах да разбера какво е, но е толкова ръждиво, че на нищо не прилича... 

  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #16049 -

По-горната извадка е от сервизното ръководство - тоест важи за оригиналния клаксон.

Същият е неразглобяем, но пак може да се разглоби и сглоби обратно...

Този, червеният от снимката - е с друга конструкция -вероятно от френския автомобил...

Гледам, че е разглобяем - отворете го и вижте какво е състоянието и устройството.

Евентуално ръждивото/клеясало "нещо" ще може да се раздвижи...

Поздрав !

  • Харесва ми! 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
пенчо стефанов   
пенчо стефанов
Пост #16075 - (Редактирано)

Честотата400 и409 hz санякакви междинни честоти/тонове/ такакто споменах. Тона ЛА е 440Hz в 4-та октава.Тези тонове са фалш за това не сте си ги ха   ресали.Моите свирки са същите като тези на снимката червените,явно не може да се регулират тоново за това ще трябва да комбинирам с някоя друга Тона СИ по високият е 494Hz ,а по ниският СОЛ е392Hz.

Редактирано от пенчо стефанов
  • Харесва ми! 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×