Jump to content
don_balon73

моля за мнение за конкретен автомобил

Recommended Posts

don_balon73   
don_balon73
Пост #14378 -

Здравейте! В процес съм на търсене на нов /в смисъл на по-нов от стария9_9/ автомобил и между другото заглеждам и Соната. Чета и слушам доста положителни мнения за този автомобил. Изискванията са ми задължително бензин, без газово и ръчка. За съжаление предлагането в момента е доста оскъдно и изборът е силно ограничен /не само за Соната, но и по принцип/. От известно време наблюдавам тази обява https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11602503637031367

До скоро колата се продаваше от частно лице, явно му е омръзнало да се занимава и я е дал в автокъща9_9 Та въпросът ми е случайно някой да е гледал този автомобил? Километрите са подозрително малко, но пък интериорът е доста запазен. Цената нормална ли е за почти 14-годишен автомобил? Всякакви мнения ще ми бъдат от полза, дори и така само по снимки, за да не се разкарвам напразно до София от другия край на Бг. Благодаря предварително на отзовалите се:thumbs_up_big:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #14379 -

Здрасти, километрите са много малко за тези години, факт е. Но е и факт, че има разни хора у нас които си купуват нови коли и не ги карат. Баджанакът ми си купи на скоро Авенсис на 10г и 28000км, поддържан изцяло в Тойота Варна ? Баща ми има Аурис на 8г и 80 000км. Иначе точно тази кола мен лично не ме кефи, супер опоскана ми изглежда откъм екстри, един климатроник няма. А се води клас лимузина. Но това са си мои лични предпочитания. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
don_balon73   
don_balon73
Пост #14380 - (Редактирано)

proximus, благодаря! За километрите съм на същото мнение като теб, на предишната ми кола Ситроен Ксания за почти 15 години навъртях около 100 хиляди км. Така че е напълно възможно да са реални, ако напр. е карано малко или е била втора кола в семейството само за дълги пътувания. За екстрите нямам големи претенции, вярно опоскана е, но важното е двигателят да е ок и да върви добре. Даже някои от екстрите, които са описани, според мен липсват, напр. мултифункционален волан>:( Но задължително една по-красива мултимедия, че това плеърче не мога да го гледамxDxD Доколкото разбирам, цената е малко височка за точно тази кола? Гледам другите такива вървят около 5-6 хиляди.

Редактирано от don_balon73

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #14381 -
преди 31 минути, don_balon73 написа:

proximus, благодаря! За километрите съм на същото мнение като теб, на предишната ми кола Ситроен Ксания за почти 15 години навъртях около 100 хиляди км. Така че е напълно възможно да са реални, ако напр. е карано малко или е била втора кола в семейството само за дълги пътувания. За екстрите нямам големи претенции, вярно опоскана е, но важното е двигателят да е ок и да върви добре. Даже някои от екстрите, които са описани, според мен липсват, напр. мултифункционален волан>:( Но задължително една по-красива мултимедия, че това плеърче не мога да го гледамxDxD Доколкото разбирам, цената е малко височка за точно тази кола? Гледам другите такива вървят около 5-6 хиляди.

Не ги следя по колко вървят Сонатите. Знам, че за сходни пари един колега си купи А6ца, пак тея години, фул екстри, ама на 300 000км. по километраж, със съответните придружаващи разходи съответно. Въпрос на мераци за авантюризъм или за спокойно плаване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
don_balon73   
don_balon73
Пост #14382 -

Благодаря! Предпочитам спокойното плаване пред авантюризмаxD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекс_91   
Алекс_91
Пост #14400 -

Тези пари са й множко, дори и на реални да е.
Пролетта рискувах с подобна софийска, с малко повече екстри, 3.3 литровия двигател, автомат, на 183 000 уж километра за 4000 лв.

Имаше замаскирани неща, като изгоряла ламбда сонда, изкормена лампа на чека на двигателя и магнитен съединител за смяна.

Имай предвид, че вози твърдо, а 2ката не знам колко ще е пъргав за това купе.
От друга страна е доста просторна и ако няма да я газифицираш, място ще имаш бол.

Изпратено от моят EML-L09 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
don_balon73   
don_balon73
Пост #14401 -

Алекс_91, благодаря! И аз си мисля, че парите са множко, но пък може би ще има място за пазарлък9_9 Странно ми е, че вози твърдо, общо взето като чета в нета повечето хора пишат, че Соната има добра и комфортна возия? Няма да я газифицирам, а и карам пенсионерски /без да съм пенсионер:D/, така че пъргавостта не ми е приоритет. Тези Сонати подлежат ли на някаква диагностика, или няма смисъл да се ходи в Хюндай /разбира се ако продавачът е склонен на това/?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекс_91   
Алекс_91
Пост #14403 -
Алекс_91, благодаря! И аз си мисля, че парите са множко, но пък може би ще има място за пазарлък Странно ми е, че вози твърдо, общо взето като чета в нета повечето хора пишат, че Соната има добра и комфортна возия? Няма да я газифицирам, а и карам пенсионерски /без да съм пенсионер/, така че пъргавостта не ми е приоритет. Тези Сонати подлежат ли на някаква диагностика, или няма смисъл да се ходи в Хюндай /разбира се ако продавачът е склонен на това/?
Подлежат да, всичко си казват. Веднага хванаха грешките на чека и умрялата 4та ламбда сонда. Ако пътят е хубав, вози перфектно, твърдо се усещат дупките и неравностите. Знам, че таксиджиите слагат подложки от мерцедес отзад.

Изпратено от моят EML-L09 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izparitel   
Izparitel
Пост #14423 -

И аз не очаквах, че возията ще е твърда, но е факт. До колкото знам, смяната на съединителя е финансово приключение. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
jorrddan   
jorrddan
Пост #14433 - (Редактирано)

1 година карах 2.0, 144 к. с. 

Според мен си дърпа много прилично. 

На извънградско също се справя добре, много над задоволително. 

На магистрала поддържа 140, че понякога самоволно отива на 160 ;)

Возията? Ако това вози твърдо, не знам кое е меко. 

Усещането, като цяло е като в лодка. Висока и се накланя доста при завои с висока скорост, но не поднася (няма ЕСП). 

Недостатъци са ръждите. Особено отдолу. Задният мост задължително е покрит с повече от повърхностна ръжда. 

Съединителят е с демферен маховик, който ако е оригинален се сменя на 150 000 км. 

Маговикът е около хилядарка, съединителят около 300 лева. 

Разходът е 13-14/100 газ градско и 10/100 газ извънградско. 50 литрова бутилка е напълно достатъчна. 

Тази, която карах беше с тороидална бутилка. И понеже не вярвам в късмета, влачех една гигантска пълноразмерна гума в багажника. 

По този начин, удобната външна част на багажника беше заета от гумата и трябваше да ползвам пространството навътре, покрай гумата. 

Багажникът събира 4 броя гуми 16" (2х2), огромен е, но за да пипнеш облегалката на задната седалка трябва да влезеш вътре. 

Аз бих сложил бутилка тип пура, успоредно на десния калник, ако ще се возят дълги неща или между двата калника. 

Не разбирам защо трябва да се кара на бензин, като може да се сложи газ. Да, напоследък не е престижно, ма какво ти пука? 

Караш огромна кола за нищожни пари. 

Конкретната кола е като тази, която карах. 

Скъпа е. Доста скъпа. От друга страна страна, ако това са реални километри и няма предстоящи ремонти и смени на консумативи (вериги, съединител) звучи прилично. 

Забравих: Иди виж колата. Когато отиваш към нея трябва да те изкефи. Ако я погледнеш и си кажеш уф, Кво е тва? Няма смисъл. 

Редактирано от jorrddan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
raider_SK   
raider_SK
Пост #14434 - (Редактирано)

В интерес на истината и моя модел Соната 2011 също някак вози твърдо, стегнато. 

Да колега, има го ефекта на лодката, но дребните неравности ги обира мнго нервно! Трудно е за обяснение.

Има ли вариант да се промени това?

Някакви алтернативни пружини или амортисьори?

Редактирано от raider_SK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекс_91   
Алекс_91
Пост #14447 -
В интерес на истината и моя модел Соната 2011 също някак вози твърдо, стегнато. 
Да колега, има го ефекта на лодката, но дребните неравности ги обира мнго нервно! Трудно е за обяснение.
Има ли вариант да се промени това?
Някакви алтернативни пружини или амортисьори?
Както писах малко по-горе, собственик на сервиз ми каза, че масово таксиджиите слагат подложки от зад, за да я повдигнат леко и да вози една идея по-меко. Определено моята NF вози по-скоро твърдо, а ме съмнява предният собственик да си е играл да слага спортно окачване.

Да, за ръждите, колегата е прав. Хубаво я огледай отдолу и като отвориш багажника около светлините над рег. номера и както под, така и на местата над задното стъкло - красиво преминава от тавана към задното стъкло, но между тавана и уплътненията разстоянието е доста малко. Моята я взех с 10см шупнала ръжда в средата точно над задното стъкло, което в последствие видях.

Не ме хвана много яд, защото всичко видимо и отстраних преди каското, но ще си го имам едно на ум занапред.

Аз съм с 2 малки деца, и отзад съм сложил 60л. пура зад задните седалки. Място пак ми остава, багажникът си е голям.
Пловдивско дава 16-17, на дълго 9.5-10 без да се правиш на пилот.
Вътре е много просторна. Сещам се за още един минус - сенниците лесно се чупят / аз си пазя оригиналните, още не съм се наканил да ги поправя /.



Изпратено от моят EML-L09 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
don_balon73   
don_balon73
Пост #14459 - (Редактирано)

Много благодаря за съветите и коментарите! Честно казано малко се обърках, специално за возията и ръждата. Винаги съм си мислел, че Соната-та вози меко и неравностите не се усещат толкова директно. А за ръждата даже не знаех, че може да избие, но пък от друга страна за 14-годишна кола, карана в София, може би е по-скоро нормално. Предишната ми кола беше Ситроен Ксантия, която бракувах на 25 години, и никога не е имала проблем с ръжда, дори и точка. За возията няма какво да коментирам:)

Редактирано от don_balon73

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекс_91   
Алекс_91
Пост #14461 -
преди 14 минути, don_balon73 написа:

Много благодаря за съветите и коментарите! Честно казано малко се обърках, специално за возията и ръждата. Винаги съм си мислел, че Соната-та вози меко и неравностите не се усещат толкова директно. А за ръждата даже не знаех, че може да избие, но пък от друга страна за 14-годишна кола, карана в София, може би е по-скоро нормално. Предишната ми кола беше Ситроен Ксантия, която бракувах на 25 години, и никога не е имала проблем с ръжда, дори и точка. За возията няма какво да коментирам:)

Ако е била "уличница" или не са се грижили добре за нея е нормално да избие ръжда.

За пример : 

Сонатата /2007г/ е уж от Дания и имаше ръжди тук-там, отдолу бих казал, че е доста добре - да, на задния мост има, но не е нищо притеснително, все пак материалът там си е дебел.

Авенсиса /2003/ от Швейцария, след това София, но винаги гаражна - отдолу няма грам ръжа, по екстериора само на веждата, но повърхностно, като днес влиза в бокса за корекция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
raider_SK   
raider_SK
Пост #14465 -

За теб колега  don_balon73  преминаването от Ситроена към Сонатата специално за возията ще е стъпка назад!

Но моята жена понеже цял ден се шматка с Хонда Джаз и като се качи на моята и се струва, че е на дивана в хола.

 

Много е относително с возията.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
don_balon73   
don_balon73
Пост #14468 -
преди 33 минути, raider_SK написа:

За теб колега  don_balon73  преминаването от Ситроена към Сонатата специално за возията ще е стъпка назад!

Но моята жена понеже цял ден се шматка с Хонда Джаз и като се качи на моята и се струва, че е на дивана в хола.

 

Много е относително с возията.

 

Да, за возията няма база за сравнение със Ситроен-а, това ми е ясно и съм подготвен психически:D Между другото Хонда Джаз ми е в другата крайност, имаме такива служебни и по-дървена и некомфортна возия не мога да си представя:o Та търся нещо, което да се доближава по-скоро до Ситроен-а, отколкото до Джаз-а:) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Izparitel   
Izparitel
Пост #14490 -
На 17.11.2020 г. at 22:44, Алекс_91 написа:

 Сещам се за още един минус - сенниците лесно се чупят / аз си пазя оригиналните, още не съм се наканил да ги поправя /.

 

При мен шофьорския пада свободно и ги лепнах с велкро за тавана, но разваля удоволствието от шофирането лятно време.  До колкото разбрах, май няма какво да се направи за връщане към нормалното състояние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Алекс_91   
Алекс_91
Пост #14491 -
При мен шофьорския пада свободно и ги лепнах с велкро за тавана, но разваля удоволствието от шофирането лятно време.  До колкото разбрах, май няма какво да се направи за връщане към нормалното състояние.
Има, има. Просто си е играчка. Аз също го пробвах, но е грозно. Сега съм с афтърмаркет, но оригиналните си имат два елемента, които се избутват към огледалото за задно виждане, което е удобство /за малките отзад/ когато слънцето насреща пече точно между сенника и огледалото.

Иначе Ксантията с тази хидравлика, трудно ще я замениш откъм комфорт. Имахме ВХ ситроен и наистина возеше комфортно.

Изпратено от моят EML-L09 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
don_balon73   
don_balon73
Пост #14553 -

Благодаря много за споделените мнения! Докато се организирам да ида до София да погледна колата, вече не се продава:$ Но все пак коментарите ще останат в полза на бъдещи купувачи:flag_hyundai_big:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×