Jump to content
bimbongr

Молба за съвет с проблем на ix55

Recommended Posts

bimbongr   
bimbongr
Пост #14274 -

Здравейте,

 

Първо благодаря за приема във форума! 

 

Отскоро (няколко месеца и 10000 км) съм трети собственик на ix55, автоматична трансмисия дизел 239к.с. (с чип) 2011г. Автомобилът в момента е на 163000км. Като цяло съм много много доволен от всичко по него и като екстри и като возия. Преди да го взема му правих диагностика в сервиза Колос в Люлин и всичко си беше нормално. След като го взех му смених масло на двигател и скоростна кутия, тъй като не беше подменяно. От лятото забелязах един проблем, който се появява само от време на време и не мога да определя някаква зависимост от нещо или определени условия. Проблемът е следния: при студен двигател настъпвам газта, обороти се вдигат, но колата не "отлепя". След по-упорито настъпване и ръмжене на двигателя, автомобила тръгва, но доста мудно и трудно. След малко всичко се нормализира и си върви без проблеми. Това ми се случва на няколко пъти от тогава. Ходих в официалния сервиз на Хюндай на околовръстното за диагностика и евентуално лечение, но те не откриха нищо. Оставих им колата за през деня и са излизали на 2 пъти и с нея, но не е направила проблема. От този уикенд започна нещо друго, което според мен може да е тясно свързано с гореописаното: преди 3 дни както си карам и изведнъж оборотите се вдигат сякаш съм на свободна скорост и натискам педала на газта. След това се нормализира и не ми го прави пак. Днес на връщане към София ми направи същото на 2-3 пъти. 

 

Има ли някой, на който да му се е случвало подобен проблем и евентуално да се е борил с него? Ще съм благодарен да споделите опит и съвети. 

 

Благодаря предварително и поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #14278 -

Здрасти,

Хидротрансформатор или нещо друго по скоростната кутия. Буксува кутията и се усещат тези странични ефекти.

 

Ако маслото не е подходящо за скоростната кутия - същото нещо може да се получава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14281 -

Здрасти shaft,

 

Благодаря за бързия отговор! 

 

Аз много не разбирам от автомобили, но предположих, че най-вероятно ще е свързано със скоростната кутия. Случайно да имаш препоръка за сервиз, в който биха ми направили диагностика и решили проблема адекватно, тъй като наистина не се случва през цялото време и не знам дали ще се хване лесно?

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #14282 -
преди 22 минути, bimbongr написа:

Здрасти shaft,

 

Благодаря за бързия отговор! 

 

Аз много не разбирам от автомобили, но предположих, че най-вероятно ще е свързано със скоростната кутия. Случайно да имаш препоръка за сервиз, в който биха ми направили диагностика и решили проблема адекватно, тъй като наистина не се случва през цялото време и не знам дали ще се хване лесно?

 

Поздрави!

 

Здрасти, нямам идея къде могат да помогнат с ремонт на скоростна кутия за съжаление...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14287 -

Привет,

 

След кратко онлайн проучване оставих колата в Divals срещу ИКЕА. Занимават се изцяло със скоростни кутии и утре ще се опитат да диагностицират проблема. По телефона предположиха, че може да са съединители.

 

Ще ви държа в течение.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #14290 -
Преди 1 час, bimbongr написа:

Привет,

 

След кратко онлайн проучване оставих колата в Divals срещу ИКЕА. Занимават се изцяло със скоростни кутии и утре ще се опитат да диагностицират проблема. По телефона предположиха, че може да са съединители.

 

Ще ви държа в течение.

 

 

 

Чисто информативно, вашата кола е с хидротрансформатор, а не с двоен съединител. Или поне така пише тук таме. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #14292 -
преди 16 минути, proximus написа:

 

Чисто информативно, вашата кола е с хидротрансформатор, а не с двоен съединител. Или поне така пише тук таме. 

 

Те са имали предвид фрикционите в кутията, иначе и аз мислех да кажа, че няма съединители, но си представих как са говорили с човек, който не разбира и са решили да кажат "съединителите са се прецакали вероятно" - примерно :) Което е нормално, така човек ще разбере, но ако кажат "фрикционните дискове в кутията са се прецакали вероятно" - има да се чуди човек за какво иде реч :) Поне така си ги представям нещата аз, иначе не вярвам да не знаят как е устроена кутията. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14296 -

Здравейте,

 

На място приемчика ме пита каква е кутията аз казах, че не знам, но съм гледал онлайн за спецификации за модела с Aisin Warner. Като им казах двигателя ми казаха, че можело да са два вида, но аз така или иначе нямам представа каква е, тъй като както стана ясно не разбирам много, а и не ми е интересно, от автомобили. Повече ми харесва да ги карам :)

 

Как звучи ремонт на тези фрикционни дискове? 

 

Така или иначе утре ще я тестват и ще очаквам обаждане. 

 

Ще пиша допълнително какво е положението.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #14297 -

Да, наистина има два вида кутии при Veracruz/ix55, едната е до 2012 година, другата е от 2012 година. 

До 2012 година се вгражда: TF81-SC - https://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC 

От 2012 се вгражда A6LF3, каквато е на Санта Фе и т.н.

 

Супер много информация за кутията TF81-SC има тук:

https://forums.swedespeed.com/showthread.php?304297-2006-2007-TF-80SC-Automatic-Transmission-Valve-Body-Issue-amp-Serial-Number-Info#/topics/304297?page=1&_k=vb0g2z

 

Явно се вгражда и във Волво и т.н.

 

Тук има информация за буксуваща кутия:

https://forums.swedespeed.com/showthread.php?397217-TF80-SC-Slipping

 

Което, реално, може да се окаже същото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14300 -

Обадиха се преди малко от сервиза. Днес са тествали колата на студен двигател и са хванали следните проблеми:

- удар на 1-2-3 + трудно тръгване

- на 5-6 някакво свирене (не предавам много точно думите)

Проблемът бил освен електронен и механичен, но за да се определи абсолютно точно трябва да се отвори. Тъй като цената за отваряне не е кой знае колко голяма (270лв) реших да я погледнат детайлно. Иначе ми споделиха лошата новина, че според симпомите ремонта можел да варира от 2500-4000 и нагоре.

Ще чакам да видя какво конкретно е развалено след отварянето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #14301 -

Толкова са човек, под 2500лв няма ремонт на скоростна кутия... Смисъл, специално за тези японски кутии си е тегаво. Обаче...след ремонта би трябвало да забравиш за кутията и да сменяш само масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
chasovnik   
chasovnik
Пост #14302 - (Редактирано)
преди 23 минути, bimbongr написа:

Обадиха се преди малко от сервиза. Днес са тествали колата на студен двигател и са хванали следните проблеми:

- удар на 1-2-3 + трудно тръгване

- на 5-6 някакво свирене (не предавам много точно думите)

Проблемът бил освен електронен и механичен, но за да се определи абсолютно точно трябва да се отвори. Тъй като цената за отваряне не е кой знае колко голяма (270лв) реших да я погледнат детайлно. Иначе ми споделиха лошата новина, че според симпомите ремонта можел да варира от 2500-4000 и нагоре.

Ще чакам да видя какво конкретно е развалено след отварянето.

В Обеля има две их55 за продажба на части, че си търсих капаче на + за акумулатора и ги намерих. Според мен след смяната на маслото ти се е прецакала кутията, но и зависи къде е сменяно. Друг е въпроса и за чипирането на колата и последствията от това. 10 години с по-голяма мощност и хоп греда. Да не си купил онази, която в нета вдига 200 км/ч?

Ако решиш да сменяш цялата пише да ти дам телефона на тариката, че не е там -  аз така и не можах да си купя капачето.

Само да питам не по темата: твоите задни светлини за мъгла големи ли са или са по-малки?

Поздрави!

Редактирано от chasovnik

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14303 - (Редактирано)
преди 21 минути, shaft написа:

Толкова са човек, под 2500лв няма ремонт на скоростна кутия... Смисъл, специално за тези японски кутии си е тегаво. Обаче...след ремонта би трябвало да забравиш за кутията и да сменяш само масло.

То ако е 2000-2500лв ок, но ако отиваме на 4,5 вече друго става.

 

преди 11 минути, chasovnik написа:

В Обеля има две их55 за продажба на части, че си търсих капаче на + за акумулатора и ги намерих. Според мен след смяната на маслото ти се е прецакала кутията, но и зависи къде е сменяно. Друг е въпроса и за чипирането на колата и последствията от това. 10 години с по-голяма мощност и хоп греда. Да не си купил онази, която в нета вдига 200 км/ч?

Ако решиш да сменяш цялата пише да ти дам телефона на тариката, че не е там -  аз така и не можах да си купя капачето.

Само да питам не по темата: твоите задни светлини за мъгла големи ли са или са по-малки?

Поздрави!

Не мисля. Взех я май или юни от един от директорите в БДЖ. Той я е чипирал 2013-та когато я е взел върната от лизинг. Моля да ми дадеш телефона на този човек за да го имам като опция. Можеш ли да ми пратиш линк да ги видя тези които се продават на части?
Иначе пускам ти снимки да видиш коя е точно понеже не знам малки ли са големи ли са задните светлини :)
 

IMG_20200617_143755.jpg

IMG_20200617_143800.jpg

IMG_20200617_143806.jpg

IMG_20200617_143859.jpg

IMG_20200617_143904.jpg

IMG_20200617_143909.jpg

Редактирано от bimbongr

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
chasovnik   
chasovnik
Пост #14318 -

моите са по-различни и където и да гледах снимки, такива има само за американския пазар. телефона ще ти го пусна на лс, но нямам линк. 

радвам се, че има още вдин съфорумник за да споделя мнения във форума. 

FFCB2317-BE13-422B-A40E-ADEF593EBFE8.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14319 -
Just now, chasovnik написа:

моите са по-различни и където и да гледах снимки, такива има само за американския пазар. телефона ще ти го пусна на лс, но нямам линк. 

радвам се, че има още вдин съфорумник за да споделя мнения във форума. 

FFCB2317-BE13-422B-A40E-ADEF593EBFE8.jpeg


И аз се радвам. Сега намерих ix55 на части в bazar.bg 2 обяви. Обадих се и на двете, но май са на едни и същи хора. Както и да е. Цената им за скоростите е 3500лв. без раздатката. На мен лично ми звучи като адски много пари тази оферта.

Все още очаквам финална диагноза от сервиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #14320 -

3500лв за кутия, която може утре да ти направи същия проблем е тъпо. Да не говорим, че монтажът й и той пари струва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #14321 -
преди 33 минути, proximus написа:

3500лв за кутия, която може утре да ти направи същия проблем е тъпо. Да не говорим, че монтажът й и той пари струва.

Абсолютно вярно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14323 -
Преди 1 час, proximus написа:

3500лв за кутия, която може утре да ти направи същия проблем е тъпо. Да не говорим, че монтажът й и той пари струва.

Да, пълен абсурд някой да я вземе на такива пари.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #14326 - (Редактирано)
преди 28 минути, bimbongr написа:

Да, пълен абсурд някой да я вземе на такива пари.

 

Може и за 1000лв да я даде. Това 3500лв да е било просто отправна точка за начало на разговор :D

Редактирано от proximus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14327 -
преди 6 минути, proximus написа:

 

Може и за 1000лв да я даде. Това 3500лв да е било просто отправна точка за начало на разговор :D

Попитах това ли е финалната цена и се потвърди :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #14328 -

Абе не се бъзикайте с това... Хората се опитват да направят ден-година храни. Мой приятел си купи скоростна кутия за X5-ца 2008г от Англия за 900лв??? Ударена кола на 30 000 мили. Та на IX55 скорости за 3500лв - хахаха. От Англия, сигурно може да се вкара цяла такава кола десняк за толкова пари (4-5 000лв) и да се вземат скоростите и т.н. :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
chasovnik   
chasovnik
Пост #14329 -

тоя е несериозен джамбазин, има един ударен черен и един бял като моя швейцарски. търсех капаче за + на акумулатора, отидох до мястото, звъннах и ме отсвири, че бил по чужденеция- за какво да се разкарва за 10-15 лв ???. по ингилизко може и да не намери десняк, защото са кът и са спрени от производство, но си мисля, че кутията барабар с раздатката е като на самта фе-то? колегата да тръгне в рази посока

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #14330 -
преди 13 минути, chasovnik написа:

тоя е несериозен джамбазин, има един ударен черен и един бял като моя швейцарски. търсех капаче за + на акумулатора, отидох до мястото, звъннах и ме отсвири, че бил по чужденеция- за какво да се разкарва за 10-15 лв ???. по ингилизко може и да не намери десняк, защото са кът и са спрени от производство, но си мисля, че кутията барабар с раздатката е като на самта фе-то? колегата да тръгне в рази посока

 

Неее, няма такава AISIN кутия на Санта Фе :) Там са си на Мицубиши A5HF1 и т.н. Различават се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
bimbongr   
bimbongr
Пост #14427 -

Здравейте отново! Дойде заветния ден, в който ми издадоха и присъдата. Имаше доста неща, които не запомних, но основно разбрах че:

Скъсала 3 от вулканизираните бутала, които натискат съединителите. Феродото е почерняло и не работи като феродо. Парчета някакви в маслото. Хидротрансформаторът е здрав и засега няма да се пипа. Човекът каза още неща, но не успях всичко да запомня. Цената за ремонта със всичко (внос на части от чужбина и целия труд) е 2750лв. в срок от 7 дни. Дават гаранция за тяхната работа от 1 година или 20 000км. като каза че след този ремонт се очаква много дълъг живот на кутията. Стартирахме го. Смятам, че е адекватна цената и не е фрапиращото 4-5 хиляди.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #14429 -
преди 25 минути, bimbongr написа:

Здравейте отново! Дойде заветния ден, в който ми издадоха и присъдата. Имаше доста неща, които не запомних, но основно разбрах че:

Скъсала 3 от вулканизираните бутала, които натискат съединителите. Феродото е почерняло и не работи като феродо. Парчета някакви в маслото. Хидротрансформаторът е здрав и засега няма да се пипа. Човекът каза още неща, но не успях всичко да запомня. Цената за ремонта със всичко (внос на части от чужбина и целия труд) е 2750лв. в срок от 7 дни. Дават гаранция за тяхната работа от 1 година или 20 000км. като каза че след този ремонт се очаква много дълъг живот на кутията. Стартирахме го. Смятам, че е адекватна цената и не е фрапиращото 4-5 хиляди.

 

Поздрави!

 

Кофти, не са малко пари. Дано в сервиза се справят на ниво. Може да се самоуспокоиш с факта, че смяна на съединител с маховик на аналогична ръчка ще е към 1500лв. Онзи ден пък един приятел сменя на А3ка двойния съединител с масло и някви др работи за към 2к. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×