Jump to content
d_danin

Масло и филтри Hyundai i40CRDi 2011

Recommended Posts

d_danin   
d_danin
Пост #900 - (Редактирано)

Здравейте, някой дали има идея кое масло е подходящо за този двигател (1,7 дизел, 117 коня, 2011 година)? Също така, какви са филтрите (и трите - въздушен, маслен и горивен) и дали има откъде да ги поръчам онлайн (за Австрия). Благодаря предварително:)

Редактирано от d_danin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #901 -

Здрасти,

 

Нашите партньори от Autozone.bg биха могли да ти ги изпратят международно, но доставката ще струва повечко пари, вероятно... Аз лично, преди години, получавах масла и филтри направо от Германия, обаче човекът спря да се занимава, а в последствие разбрах, че са забранили пътуването на такива стоки по пощи, куриери и т.н. Трябва да се попита. За Австрия - нямам идея от къде... търси по сайтовете, които са локални за Виена и т.н... знам ли.

 

Като спецификация, маслото трябва да бъде:

https://www.motul.com/hr/en/lubricants/recommendations/1096d44b4127030634e1bb8e94f02bd1?type_name=i40+1.7+CRDi+DPF+(85+kW)+(2011-2014)

 

Като гледам така маслото трябва да бъде 5w30, защото колата има и DPF филтър, нали?

 

Четейки спецификацията им, аз бих избрал Motul X-clean 5w30 EFE или Motul X-clean 5w30 FE.  

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mitko_dvd   
mitko_dvd
Пост #902 -

Всяко масло със спецификация 5W-30  със стандарт за дизелов автомобил със DPF филтър т.е. от Euro 4 включително нагоре ,марката сам избираш,така че можеш да си го закупиш и от Австрия ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
d_danin   
d_danin
Пост #1611 -

Много благодаря за помощта:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #9994 -

Лично аз съм фен на MOTUL.

Маслото трябва да отговаря на стандарта ACEA C3 ако е с DPF и ACEA B4 ако е без DPF.

Това са маслата от каталога:

 

Масла.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
I40   
I40
Пост #10931 - (Редактирано)

Здравейте. Нов съм във форума и вече от седмица съм горд собственик на това бижу: https://www.auto-data.net/bg/hyundai-i40-sedan-facelift-2015-1.7-crdi-115hp-22492

Колата е нов внос и не е обслужена. На километража пише 173000км.Реших че на първо време трябва да се сменят маслата и да я покарам малко за да си покаже евентуално някакви проблеми. За смяна на дв.масло,маслен филтър,въздушен филтър,горивен филтър,филтър на купето,масло за скоростната кутия(ръчна)+работа ми поискаха 350лв -това в един пункт за смяна на масла с магазин за авточасти в Казанлък. Марката на маслото не ми казаха,като ми заявиха че няма значение,стига да отговаря на изискванията. Моля за конструктивни коментари с цел правилна насока,тъй като мисля че нещо не е наред(цената)!??!

Редактирано от I40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #10932 -

Честита! Много безаварийни!

 

Малко пари са. Ще сложат нещо, което не е ок. Или филтрите или маслото, или и двете. Попитай за оферта в https://autozone.bg. Звънни по телефона, дай рамата на колата, поискай оферта за хубаво масло и хубави филтри. Поискай и за евтино масло и филтри. Така ще провериш.

 

Аз бих си взел нещата сам и бих отишъл само да ги сменят. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #10933 -

Защо да са малко?

198 лв. ми излезе смяната на масло Motul 8100 X-clean+ (пълна синтетика 5L), горивен, маслен, въздушен и филтър купе.

Всички филтри са FILTRON и всичко беше купено и сменено от сервиза  6+ в Младост.

След две седмици пак при тях смених и маслото на ръчна скоростна кутия  RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 но този път маслото беше от мен.

В крайна сметка всичко ми излезе 270 лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #10934 -
преди 13 минути, TonyZ написа:

Защо да са малко?

198 лв. ми излезе смяната на масло Motul 8100 X-clean+ (пълна синтетика 5L), горивен, маслен, въздушен и филтър купе.

Всички филтри са FILTRON и всичко беше купено и сменено от сервиза  6+ в Младост.

След две седмици пак при тях смених и маслото на ръчна скоростна кутия  RAVENOL MTF-2 SAE 75W-80 но този път маслото беше от мен.

В крайна сметка всичко ми излезе 270 лв.

 

Прав си, прав си, моя е грешката... като се замисля и сметна, на мен смяна на масло 6л + всички филтри (маслен, въздушен, купе, горивен - всички Knecht) ми излиза около 200лв...  Прав си, нормална е цената, като добавим и масло за скорости + пари за работата и т.н. Толкова. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
I40   
I40
Пост #10935 -

Благодаря за отговорите. Днес ходих в друг сервиз и от там ми дадоха оферта със същата цена. Малко се успокоих.Както и да е сега колата е със сменено масло и върви доволно! :-)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #10936 -

Тия в Казанлък по-големи скъпари от София бре :)

Важното е да знаеш какво е маслото и дали отговаря на стандарта за колата ти.

Лично аз ти препоръчвам Ravenol, Motul, Bardahl.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #10941 -
Преди 6 часа, TonyZ написа:

...

Лично аз ти препоръчвам Ravenol, Motul, Bardahl.

 

И аз така. :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
I40   
I40
Пост #10957 - (Редактирано)
Преди 12 часа, shaft написа:

 

И аз така. :)

 

 

TonyZ
Лично аз ти препоръчвам Ravenol, Motul, Bardahl.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ок. Ще го имам предвид в бъдеще.

Редактирано от I40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
chasovnik   
chasovnik
Пост #10962 -

Според мен те товарят и то яко. Репсойл 5в/30 - 8 кила, въздушен, маслен и филтър купе = 135лв от Техко + 30лв. за смяната.  не знам кога е била последната смяна, че и аз като теб новобранец с Хюндай, но се отвори на вървеж :)

например в макскар.бг 5 литра кастрол са над 150 лв.,не , че нещо, но в кауфланд 5/30 е 50 лв за 5 литра.

пс. намери си познат с някакви отстъпки и цената ще е дори по-ниска от моята. за района на софия мога да съдействам по някакъв начин с отстъпка за масла от елит-кар и тех-ко

поздрави!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
I40   
I40
Пост #10968 - (Редактирано)
Преди 4 часа, chasovnik написа:

Според мен те товарят и то яко. Репсойл 5в/30 - 8 кила, въздушен, маслен и филтър купе = 135лв от Техко + 30лв. за смяната.  не знам кога е била последната смяна, че и аз като теб новобранец с Хюндай, но се отвори на вървеж :)

например в макскар.бг 5 литра кастрол са над 150 лв.,не , че нещо, но в кауфланд 5/30 е 50 лв за 5 литра.

пс. намери си познат с някакви отстъпки и цената ще е дори по-ниска от моята. за района на софия мога да съдействам по някакъв начин с отстъпка за масла от елит-кар и тех-ко

поздрави!!!!

По сайтове могат да се намерят евтини масла на промоция. Това което ме притеснява ,до колко тези масла са истински или някой си прави бизнес с нервите на хората. Питал съм много хора и никой не може да гарантира дадено масло дали е такова каквото е изписано-в най-добрият случай "официалните вносители" внасят масла от лицензирани фабрики от близкия или далечния изток,само и само да е по-евтино!! Мисля си да отскоча до Германия и от там да си купя каквото ми трябва и да не се занимавам с глупости! Тук никой не може да гарантира никоя стока че е това което е- важи за абсолютно всички стоки и артикули!! Съжалявам за гневният пост,но не съм доволен и от обслужването в сервиза. Понякога се питам що за хора са се навъдили тук?!?

Редактирано от I40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #10977 -

Специално RAVENOL все още няма ментета а и компанията се е погрижила за това.

Всяко масло може да се провери онлайн дали е оригинално.

Скоро купих на промоция масло за скоростите по 20 лв. литъра.

Оказа се, че тази промоция е от производителя и важи за всички които продават това масло.

След като пристигна, веднага го проверих в сайта на Ravenol и ми изписа точно какво е маслото и, че всичко си е ОК.

След два часа пак го проверих и веднага ми светна, че това масло вече е проверявано в еди колко часа и датата

и, че ако не съм бил аз, веднага да им пиша от къде е закупена и т.н.

Очаквам и другите сериозни производители скоро да въведат тази система против фалшификати.

Иначе и от тук можеш да си поръчаш масло от Джермъни но трябва да си платиш и доставката.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
I40   
I40
Пост #10978 -
преди 57 минути, TonyZ написа:

Специално RAVENOL все още няма ментета а и компанията се е погрижила за това.

Всяко масло може да се провери онлайн дали е оригинално.

Скоро купих на промоция масло за скоростите по 20 лв. литъра.

Оказа се, че тази промоция е от производителя и важи за всички които продават това масло.

След като пристигна, веднага го проверих в сайта на Ravenol и ми изписа точно какво е маслото и, че всичко си е ОК.

След два часа пак го проверих и веднага ми светна, че това масло вече е проверявано в еди колко часа и датата

и, че ако не съм бил аз, веднага да им пиша от къде е закупена и т.н.

Очаквам и другите сериозни производители скоро да въведат тази система против фалшификати.

Иначе и от тук можеш да си поръчаш масло от Джермъни но трябва да си платиш и доставката.

 

👍

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kamen666   
kamen666
Пост #11009 - (Редактирано)

Репсол и по-точно това, предлагано от Тех-ко с тяхната измислена 50% отстъпка на "промоция' отдавна не е качествено масло.

Кастрол, Тотал са най-масовите ментета които се предлагат на пазара. Румънски произход, внасят се на черно с бусове, като се избягва плащането на всякакви мита,ддс-та,такси и впрочие.

За това в една голяма фирма дадена туба масло струва 130-150 лв а в нета и по "гаражните" магазинчета, това "масло" се предлага за по 70-80 лв.

Всяка уважаваща себе си фирма, занимаваща се с масла и авточасти предлага такива закупени директно или от официален вносител с доказан произход или сама си прави свой внос от завода на производител, като след това си заплаща всички последващи такси, така идва и по-високата цена.

Филтрон също е най-нисък клас марка за филтри. Често хората подценяват именно филтрите, но има огромна разлика м/у филтрон и някой премиум марка (Ман,Кнехт,Хенгст) и съм го виждал с очите си на изпитания и тестове...

Въпреки, че това е най-продаваната марка филтри в България, аз лично единственно бих склонил някой ден (евентуално) да си сложа филтър купе на тази марка, но маслен или горивен - в никакъв случай.

Карам от няколко години с Мотул от проверен източник, като използвам само хубави и качествени филтри.

Бих се доверил на Равенол,Лики Моли или Кастрол но истински.

Редактирано от kamen666

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #11013 -

Филтрон са полски филтри и са собственост на MAN.

Не знам защо ти е лошо мнението за тях освен, че са по-евтини.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
I40   
I40
Пост #11014 - (Редактирано)

Сега пак ще се включа след като разбрах какво масло са ми сложили (след като ми одраха кожата) в скоростната кутия. А то е: FEBI BILSTEIN 75W-85 48785 и е GL5. А в спецификациите пише че трябва да е GL4. В двигателя са сложили Mobil1 5w30 от варел.  Може би трябва да дам още 350лв( 🤬) за правилно масло или да остана със същото? 

Редактирано от I40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Градинарски   
Градинарски
Пост #11015 - (Редактирано)

Какво представлява масления филтър,една хартия, с определена пропускливост,какво точно филтрира масления филтър, стружки ли :) нагар  ли, или......че да е толкова важен за да е скъп?Не се заяждам просто питам, има разлика дали е гума или плат, това открих в моя и разлика в цената от 7 до 25 лева филтъра

При смяна на 10 000 и качествено масло с изправен двигател, едва ли има огромно значение, ако имаше такова, щяха да препоръчват смяна на 5000 км.,все пак е 8 лева  или 20:)

Редактирано от Градинарски

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #11017 -
Преди 11 часа, kamen666 написа:

Репсол и по-точно това, предлагано от Тех-ко с тяхната измислена 50% отстъпка на "промоция' отдавна не е качествено масло.

Кастрол, Тотал са най-масовите ментета които се предлагат на пазара. Румънски прозиход, внасят се на черно с бусове, като се избягва плащането на всякакви мита,ддс-та,такси и впрочие.

За това в една голяма фирма дадена туба масло струва 130-150 лв а в нета и по "гаражните" магазинчета, това "масло" се предлага за по 70-80 лв.

Всяка уважаваща себе си фирма, занимаваща се с масла и авточасти предлага такива закупени директно или от официален вносител с доказан произход или сама си прави свой внос от завода на производител, като след това си заплаща всички последващи такси, така идва и по-високата цена.

Филтрон също е най-нисък клас марка за филтри. Често хората подценяват именно филтрите, но има огромна разлика м/у филтрон и някой премиум марка (Ман,Кнехт,Хенгст) и съм го виждал с очите си на изпитания и тестове...

Въпреки, че това е най-продаваната марка филтри в Българиа, аз лично единственно бих склонил някой ден (евентуално) да си сложа филтър купе на тази марка, но маслен или горивен - в никакъв случай.

Карам от няколко години с Мотул от проверен източник, като използвам само хубави и качествени филтри.

Бих се доверил на Равенол,Лики Моли или Кастрол но истински.

 

Бих се доверил на този човек ;) Знае какво говори, особено след като и аз знам /от първа ръка/ същото нещо, което казва :)

 

 

Преди 10 часа, TonyZ написа:

Филтрон са полски филтри и са собственост на MAN.

Не знам защо ти е лошо мнението за тях освен, че са по-евтини.

 

И аз никога не съм ги харесвал, като филтри. Преди време мой приятел караше с Филтрон и после започна да се оплаква от всякакви неща, накрая продаде колата. Горивен филтър на Филтрон се беше разпаднал за 2 години и му беше запушил системата... не бих пробвал. Може да е случайност, може да е менте, но ако е бул истински филтър - много лошо.

 

Преди 9 часа, I40 написа:

Сега пак ще се включа след като разбрах какво масло са ми сложили (след като ми одраха кожата) в скоростната кутия. А то е: FEBI BILSTEIN 75W-85 48785 и е GL5. А в спецификациите пише че трябва да е GL4. В двигателя са сложили Mobil1 5w30 от варел.  Може би трябва да дам още 350лв( 🤬) за правилно масло или да остана със същото? 

 

Не се притеснявай човек, просто всяка година си сменяй маслото. Карай си го това, няма да се счупи веднага, но си го смени в последствие. Недей да разчиташ на това, че не си направил 10-15 000км. Моето правило е - маслото стои в двигателя 12 месеца МАКСИМУМ. От лошо масло пораженията ще ги усетиш след 100 000км, най-рано, ако има някакво минимално качество в маслото, разбира се. Ако е прекалено лошо, не е по спецификация, не е ясно какво му е качеството, може да усетиш проблем и след 5 000км /провери го на 5000км как изглежда и ако е странно - сменяй/, но чак толкова скапано масло не вярвам да си уцелил. Мобил 1 беше хубаво масло преди време, карал съм с него на предишната кола (преди 5-6 години), но стана малко по-скъпо от Мотул и минах на Мотул. От последните партиди на Мотул-а, който вземам от вносителя (Равда ООД), не бях особено доволен на джипа, защото след магистрално каране при 36-37С лятото се чуваше чукане от повдигачите... Сега карам с Равенол, но си го поръчвам от Германия (няма чукане и колата е малко по-тиха). Излиза ми около 100лв за 6 литра масло + доставката (пазарувам на фирма и няма ддс). Така, че... Карай така, но ако чуеш нещо неспецифично, странно, по-шумен двигател, по-голям разход и т.н. - смени си го. Прежали ги парите, да не прежалиш много повече. Но за сега, според мен, няма да имаш проблем - просто спазвай 12месечното правило. 

 

Отново повтарям, за стотен път го казвам, и на лични съобщения, и тук, и навсякъде... Вземайте си маслата и филтрите от познати места /имаме партньори на форума, kamen666 също може да помогне за всичко/ и отивайте при някой майстор с инструменти, който за 20-30лв да ви смени всичко, след като не можете да ги смените сами тези неща, въпреки, че е елементарно (разбира се, че не е нужно всеки да разбира от това, нали). Не се доверявайте на разни серзиви, които не познавате как работят и с кого /с какви материали/. Всеки сервиз има по поне 40% отстъпка от всички цени, които виждате /зависи колко оборот прави на месец, може и много повече да е отстъпката/. Реално, ако ви продават масло за 100лв, те са го взели на 50-60лв. Отделно слагат отгоре пари и за работата и т.н. Така работят навсякъде, което е нормално - трябва да се яде хляб. Обаче, да купуват маслото от бидон на 6-8лв/литъра и да го продават на 88лв/литъра ми е изключително смешно и тъжно...

 

Преди 9 часа, Градинарски написа:

Какво представлява масления филтър,една хартия, с определена пропускливост,какво точно филтрира масления филтър, стружки ли :) нагар  ли, или......че да е толкова важен за да е скъп?Не се заяждам просто питам, има разлика дали е гума или плат, това открих в моя и разлика в цената от 7 до 25 лева филтъра

При смяна на 10 000 и качествено масло с изправен двигател, едва ли има огромно значение, ако имаше такова, щяха да препоръчват смяна на 5000 км.,все пак е 8 лева  или 20:)


Ако беше така... просто една хартиШка с пропускливост - тогава може и носна кърпичка да се сложи. Обаче не е така. Масленият филтър има милиарди малки кутийки, които събират/филтрират всичко. Трябва да бъде издръжлив на топло и на студено. Трябва да бъде издръжлив на дългосрочно експлоатиране. Пластмасата му трябва да бъде точно толкова твърда, колкото трябва да бъде, а не да се огъне и да псопуска покрай нея или да е много твърда и да не прилепва към стените на филтърната кутия и т.н. Това в случай, че говорим за "елемент". В случай, че говорим за цял метален корпус, затворен филтър -там вече имаме и гумичка, която е обратен клапан - тя трябва да издържа също на топлина и студ и да задържа маслото във филтъра. В противен случай, когато запалим двигателя и филтърът има капацитет от 600-800мл и е празен - двигателят ще работи на сухо за няколко секунди, докато не се напълни филтъра и после ще потече навсякъде, където трябва, в двигателя. Всяко нещо има своето значение и предназначение. Не може маслен филтър на МАН да струва 18лв, пък на Филтрон или Делфи или нямам идея кой друг да е по 7-8лв. Ще има някаква разлика в тях и тя няма да е само с лицензите и името/марката :)

 

Най-лесно се тества въздушен филтър на дадена марка. Когато въздушният филтър не уплътнява хубаво и не филтрира хубаво, по капака на филтърната кутия ще има фин прах. Това не е никак добре, защото този фин прах отива в двигателя и се образуват доста лоши неща. Тоест, капакът на филтърната кутия трябва да е толкова чист, че като пипнеш да не оставиш следа/отпечатък. Трябва да "лъщи", като чисто нов, а не да е матирал от прахоляк. 

 

И моят тест е - карах с филтри Каво партс - кажи-речи бях доволен. Гледам капака на филтърната кутия след 30 000км с тези филтри (смяна на маслото е била а 9 000-9 500км) и имаше много, ама много малко фин прах. Преди съм карал с филтри на Хенгст и бях много доволен - супер са си филтрите. Този път реших, че ми се дават малко повече пари и ще карам с Кнехт (Knecht) - изчистих хубаво капака на филтърната кутия, избърсах го много добре. След 20-30 000км с филтрите капакът си е напълно чист, както си го оставих, няма фин прах по него. 

 

Така, че има значение. Същото е и с другите филтри - маслен, въздушен, купе/климатик, горивен. Може ли на горивен филтър на 30 000км да се беше разпаднала хартията... колата не палеше лесно (тоест, хартията се беше "степала"), затова почнахме от там. 

 

При горивните филтри съм карал с Bosch, Hengst, UFI, MAHLE и Mann Filter /повечето са били само елемент/ - от всички тези съм доволен. Плащал съм ги в диапазона 20-45лв /с и без отстъпки/. Сега на джипа горивният ми е HERTH+BUSS JAKOPARTS, но ще сложа Knecht - това лято ще го сменя, защото съм му навъртял към 25-30 000км, но по-важното за мен е, че е на 2 години - "хартия" на две години, която се къпе в скапаната ни нафта, дали ще изкара много още... не искам да пробвам :)

 

Има си разлика във филтрите, може да не е супер осезаема и видима, и колата да си служи добре, докато е у "нас", но не искам да ме псува този по мен, който ще я купи... Говоря си с всички нови собственици на всички коли, които сме продали до сега /семейните возила, които сме използвали и сме продали/. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Градинарски   
Градинарски
Пост #11028 -

Пробутаха ми някакъв корейски, явно ще го сменя след 5000 км.При мен няма гумичка под филтъра, има нещо твърдо вътре в чашката, на което буквално се набучва масления филтър,.Сега ме е яд за филтъра, защото сипах много добро масло RAVENOL VMP 5W-30

20200218_114417.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kamen666   
kamen666
Пост #11030 - (Редактирано)
На 2/17/2020 at 22:03, TonyZ написа:

Филтрон са полски филтри и са собственост на MAN.

Не знам защо ти е лошо мнението за тях освен, че са по-евтини.

 

Това ми е мнението след 14 години опит и обратни отзиви в продажбата на авточасти, не задължавам никого с него :)

На 2/17/2020 at 22:41, I40 написа:

Сега пак ще се включа след като разбрах какво масло са ми сложили (след като ми одраха кожата) в скоростната кутия. А то е: FEBI BILSTEIN 75W-85 48785 и е GL5. А в спецификациите пише че трябва да е GL4. В двигателя са сложили Mobil1 5w30 от варел.  Може би трябва да дам още 350лв( 🤬) за правилно масло или да остана със същото? 

 

GL5 НЕ припокрива GL4 спецификацията. Тоест имаш грешно налято масло. 

Ако съм на твое място Мобил маслото не бих го карал повече от 6 000 км пробег или макс. 1 календарна година.

Това са взели на промо във варел това са ти сипали за жалост...

 

Редактирано от kamen666

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #11031 -

@Градинарски, стига де, филтрите няма да се скапят толкова бързо. Просто не си вършат добре работата. Карай и не пипай, докато не дойде време за смяна. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×