Jump to content
imthedevil

Покупка на употребяван i10 - въпроси

Recommended Posts

imthedevil   
imthedevil
Пост #13154 -

Добър ден,

 

Насочил съм се към покупка на Hyundai i10, 2010-2011г, ръчни скорости. Ще я ползвам само за града! Това, което не ми е ясно е:

 

1. Какви са проблемите, които прави тази кола (не можах да намеря нищо по въпроса)?

2. Гледам, че масово наличните са 1.1 мотор, 66 кс (намерил съм и една 1.2, 80кс, но нея не я коментирам) - как стои въпроса с вървежа (и катеренето на баир най-вече - достатъчни ли са тези коне, на купе, тежащо тон)?

3. В някакво руско ревю на модела, имаше твърдение, че Kia Picanto е изградена на платформата на Hyundai i10 - това вярно ли е?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #13158 -

Привет, от своя страна бих могъл да коментирам т. 2 и 3.

2. Като начало I10 е малолитражен автомобил. Естествено 1.1 (ако става въпрос за бензиновия, който е 65 кс) е малък мотор и много зависи за какво ще се ползва въпросният автомобил. Ако е само за цел превоз на двама души по нормални пътища - става. Баири ще качва, стига да не са нещо екстремно. За семейни излети също става, но няма да е никак икономично, комфортно и бързо пътуване, освен ако семейството е със среден ръст около 160 см. На мен i10 ми е тясна (185 см/85 кг) и като седна на шофьорското място зад мен може да седне само дете. Но, пак да кажа, зависи за какво и от кого ще се ползва. Ще е икономична само ако вози предимно един човек. Всеки допълнителен килограм ще се отразява на разхода. 

3. Съвсем вярно, киа и хюндай споделят платформи от доста време. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
imthedevil   
imthedevil
Пост #13160 -
преди 3 минути, Bunz написа:

Привет, от своя страна бих могъл да коментирам т. 2 и 3.

2. Като начало I10 е малолитражен автомобил. Естествено 1.1 (ако става въпрос за бензиновия, който е 65 кс) е малък мотор и много зависи за какво ще се ползва въпросният автомобил. Ако е само за цел превоз на двама души по нормални пътища - става. Баири ще качва, стига да не са нещо екстремно. За семейни излети също става, но няма да е никак икономично, комфортно и бързо пътуване, освен ако семейството е със среден ръст около 160 см. На мен i10 ми е тясна (185 см/85 кг) и като седна на шофьорското място зад мен може да седне само дете. Но, пак да кажа, зависи за какво и от кого ще се ползва. Ще е икономична само ако вози предимно един човек. Всеки допълнителен килограм ще се отразява на разхода. 

3. Съвсем вярно, киа и хюндай споделят платформи от доста време. 

Благодаря за светкавичния отговор! И да, визирам само бензиновите коли. Иначе, колата ще я ползвам аз, основно за да ходя с нея на работа и да си върша от време на време работа из града. В 95% от времето ще съм само аз. За извън града си имам голяма кола (която пък не ми е удобна в града :D). А под голям наклон разбирам, примерно този при Телевизионната кула (Драган Цанков).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #13161 -
преди 57 минути, imthedevil написа:

...А под голям наклон разбирам, примерно този при Телевизионната кула (Драган Цанков).

 

Стига де, не се бъзикай чак така... няма как да не може да качи баира там, даже ще може и онзи към Романса... Ако дърпаш каравана с нея или съединителя приплъзва - няма да може да го качи, да. :D 

 

В семейството имаме Шкода Фабия 2014та година, 1.2 бензин, 3 цилиндъра, 70 коня. Върви отлично за 3-цилиндров миксер, а тежи с около 200 килограма повече от i10-ката. Возят се двама - върви на поразия без никакви проблеми. Като "малка" стреличка е. :)

 

Ако Авенсиса ти се вижда голям за града, като габарити - добре, заслужава си по-малката кола. Обаче, ако ти харчи повече и искаш по-малка кола с идея за по-нисък разход, не очаквай впечатляващо по-нисък разход от "трицилиндровите миксери". Почти същият разход си докарват, без да се затормозяват много-много :) Фабията е 7.5-8л/100км в града и дори не се настъпва... кара се нормално. :) Имах Шкода Октавия 2010та, 1.9 дизел, 4 цилиндъра, 105 коня и ми даваше около 7л/100км в града с този двигател. А това си е сравнително доста по-голяма кола от изброените "миксери". :) Извънградско Фабията е давала най-ниско около 5-5.5л/100км някъде. Моята жена преди караше Форд Ка, модел 2009-та, по около 5км на ден (групо по 150-200км/месец), 1.2 бензин, 4 цилиндъра, 69 коня - харчеше по над 9л/100км за тоя дневен пробег :)

 

А по първия въпрос - какво се чупи най-често в една такава кола - амиии... според мен се чупи ВСИЧКО. Не съм имал точно i10-ка и не съм търсил информация за нея, но този сегмент по презумпция е "супер-мега-ултра-най-евтиния-клас" автомобил на един производител на автомобили. В такъв автомобил няма почти нищо качествено, луксозно, модерно, удобно, обаче пък всичко е супер евтино... готово за рециклиране. Всичко е като от шоколадово яйце. Хубавото на тези коли е, че винаги можеш да я хвърлиш в "дерето", и когато и да го направиш, все ще е късно. :) Да речем, че говоря от горчив опит с този клас автомобили (3 съм обслужвал такива), но нямам пряк поглед точно над Хюндайския модел.

 

Например, Форд Ка-то беше изцяло на базата на Фиат 500, шаси, двигатели, окачване, всичко беше еднакво с Фиат-а. За около 900лв му сменихме всички чаркаляци по окачването, цялата рейка /оригинална на 3000км от ударена кола я свалих/, амортисьори /оригинални 4бр/, каквото още тропаше + пари за труда на майстора да я разглоби и сглоби за 2 дни. Съединителя се предаде, защото семеринг на скоростната кутия беше изпуснал и пускаше масло към съединителя - почна да приплъзва и едвам я закарах на майстора да я оправи. Окачването тропаше почти винаги и съм сменял какви ли не неща по него през няколко месеца... не държеше добре оборотите в много горещ ден, никой не успя да го оправи това нещо... регулаторът на вентилатора на парното непрекъснато изгаряше, защото ръждясваше оста му и запичаше... На другата кола от шоколадово яйце пък не успяха да я излекуват да не харчи масло, не успяха да направят рейката да не тече, имаше течове от двигателя, изгни й задния мост и праговете и отиде на вторични, обаче тя вървеше много, защото харчеше и масло :D:D:D Фабията е окей за сега, но нея я купихме чисто нова...и от 2014-та до сега е направила малко под 30 000км. 

 

Така че, ако си вземаш такава играчка - да не ти пука толкова много и да не те плаши какво се чупи...всичко се ремонтира с доста повече компромиси /има доста евтини части/, защото знаеш, че щом се скапе тотално, слизаш и я зарязваш където се е скапала, вземаш едно такси и се прибираш при истинската кола. :) Миксерът ще си катери баирите, няма проблем, това са 67 коня, не са 20, обаче да знаеш, че ще си иска по-високи обороти, за да върви (от там идва и разхода) :) Ако не катери баирите, най-много да трябва да спреш климатика, за да тръгне, после пак ще си го пуснеш /отново личен опит/ :D:D:D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
imthedevil   
imthedevil
Пост #13162 -

Много благодаря за пространното обяснение. Направо ме отчая. Въобще има ли малка кола (тоя размер), без значение марката, която да е по-здрава (ако ще ходя непрекъснато по сервизи, по-добре да не си го причинявам)? :(

 

А иначе - не мисля да сменям Тойотата с по-малка кола. Идеята ми беше, да ползвам Тойотата за извънградско и чужбина, пък за града да си бръмча с нещо малко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #13163 -

Не се шашкай, хюндай не са форд и фабиа. Да ме прощават шкода, ама фабиа не е нещо добро. Поне предните модели, сега не знам. Форд изобщо не го коментирам. Хюндай си е добър избор, аз бих я взел без комебания. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #13164 -

Не се отчайвай. Не се ходи толкова често по сервизи. По-често ще е от Тойотата, но не чак толкова често.

 

Иначе, разбрах те, че искаш да добавиш още една количка за града. Често явление става това. Затова казвам, че втората кола (градската кола) не е като първата, която трябва винаги да е в топ състояние за извън града и чужбина.

 

Отделно, гледаш кола на 9-10 години, нали. Този сегмент не са пресметнати да ги караш доживот. Колко пък да е здрава :) Ако гледаш нещо до 4-5 години може да не пипаш почти нищо, но 10годишна от този клас ще има какво да се пипва, определено.

Колко често ще се чупи зависи от конкретната бройка.

Моят съвет е: отиди, разгледай някоя и я покарай. Има обяви с регистрирани автомобили в София. Ако ти хареса - купувай една и от там нататък всичко е на късмет. :)

 

@Bunz, това е нашият модел фОбия:

maxresdefault.jpg

Като цяло е страхотен градски автомобил. Доста предлага за парите си (19к лв беше чисто нова). Просторна е, двама с моя размер сядаме (и отпред, и отзад), без да се докосваме. :) Багажник почти няма (две или три торби с покупки)... Като здравина е супер количка. Има такива на по над милион километри при такситата. Хем е три цилиндъра. Интериорът е приятен, има меки пластмаси... Но...не е моят модел автомобил изобщо :) Нашата е возила 4ма без никакви грижи. Удобна е, седял съм отзад, не съм имал никакви проблеми.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
imthedevil   
imthedevil
Пост #13168 -
преди 53 минути, shaft написа:

Моят съвет е: отиди, разгледай някоя и я покарай. Има обяви с регистрирани автомобили в София. Ако ти хареса - купувай една и от там нататък всичко е на късмет. :)

Човек, къде ги видя тия регистрирани такива коли (не се заяждам; това е по-скоро искрена изненада)? Понеже бИджета ми е 7к (това май не съм го споменал), то колите които виждам до тези пари са само нов внос (гледам в mobile.bg, cars.bg, auto.bg и то ежедневно (да не кажа - ежечасно)). А при тях лошото е, че всъщност реалната цена на колата не трябва да надхвърля 5500, защото после като се направи сметка на разходите: екотакса, кат, аптечка, репатраци (от и до сервиз), ГО, ГТП и в моя случай - и разходи за човек, който ще я гледа (ще си наема такъв; щото съм тотален технически инвалид и не разбирам грам) и то...отива коня у рЯката. За мен перфектния вариант би бил (по принцип предпочитам такива коли), е регистрирана вече, ама такива просто няма (в рамките на бюджета и годината) поне за София.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #13169 -

Мда...гледал съм по-стара година... Там има регистирани... 2010-2012 няма регистрирани - само няколко таксита.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #13173 -

Венци, на мен във фабиа ми е тясно, а за сядането отзад няма да се обаждам. :) Коментираме хюндай, викам да се придържаме към него, още повече, че i10 не бих го турил под един знаменател с фабиа. Не съм съгласен и с поставянето на коли от различни марки под общ знаменател. Не мисля, че на всички такива коли, независимо от марката, се чупи ВСИЧКО. Малко е крайно туй твърдение. Хюндай, особено някои модели, са си много добри автомобили.

:P

 

Рядка кола е i10 (че и пиканто) у нас, както и да го въртим. Мненията ни дотук са абстрактни и базирани на други марки; де факто нито едно от тях не дава точна представа от първа ръка що за кола е i10. Все пак, ако е истина, че се ползва за такси за мен това е добър знак. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #13175 -

Аз също не бих сложил всички компактни автомобили в един кюп. На вторичния пазар в този клас има също Тойота Айго, А класа, Рено Туинго, Фиат 500... едва ли всичкото им е еднакво :) Предната ми кола беше Шевролет Авео (хечбек, от класа на i20) и мога да кажа, че беше ужасно здраво добиче, вървеше със 100те си коня повече от адекватно в и извън града и за 10г с нея съм дал сумарно около 500лв за ремонти. От Мерцедес А класа също имам доста положителни впечатления. Качвайки се в нея ти ставаше ясно защо струва нова два пъти колкото Авеото. Там всичко си беше меки материали, всичко изпипано, не скърца, обезшумено. Приятелката която я караше активно из града две години нямаше почти никакви ядове. После си я замъкна в Испания. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×