Jump to content
MrSpok

Първо обслужване на втора ръка Hyundai I20

Recommended Posts

MrSpok   
MrSpok
Пост #12019 - (Редактирано)

Здравейте,

 

Предстои ми да си купя първият автомобил. Спрял съм се след много много търсене на модела I20, като добро съотношение, цена, качество, пространство и сигурност. Варианта, които съм избрал е 1.2 бензин с газова уредба BRC (фабрична) и разход 7-8л/100км градско от 2009-2010г базов модел. Другите варианти, които за момента отпадат бяха Toyota Yaris 1.0VVT, Аygo 1.0VVT, Hyundai Atos или Kia Picanto 1.0. За мен скоростта е без значение, затова съм се спрял на двигател под 80кс. Колата ще има малки такси и нисък разход за гориво, което ще ми позволи да натрупам по - лесно опит на пътя.

 

Знам, че след покупката ще трябва се сменят доста неща по колата, като се започне от накладки, спирачни дискове, всички филтри на колата включително и тези на LPG системата, масло, спирачна течност, ангренажна верига, акумулатор, гуми и още един куп неща, за които най - вероятно още не знам.

 

До колкото успях да сметна до тук ще имам следните допълнителни разноски:
- За части: 1000лв

- За гуми (2 комплекта зимни и летни): 500лв. нисък клас /// 740лв. среден клас /// над 1100лв. висок клас

- За труд в сервиза: около 700-800лв.

- Данъци и такси при покупката на автомобила: около 650лв., ако е през автокъща (без бг история по пътищата).

 

Това ли е реалистичният бюджет за части и труд в сервиз или съм преовеличил ремонтните разходи?

До колкото знам ангренажната верига е доста по здрава от ремъка и издържа по-дълго, но след време може да се разхлаби, имали ли сте подобен проблем?

Възможно ли е да ми се наложи да сменя съединителят на автомобил до 10-11г?

 

Ако можете да ми дадете и вашето мнение по отношение на разходите, които ме очакват след покупката на I20 ще ви бъда много благодарен.

 

Поздрави :)

 

Редактирано от MrSpok

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #12023 -

Привет !

Не сте посочили - кой/кои колко човека ще ползват автомобила...

За семеен автомобил с 2 деца - идва малък...

Всички неща, дето сте ги предвидили за смяна, и сметнали като разходи - забравете!!!

Зависи от конкретният екземпляр, от сервиза, от частите, които трябва да се сменят/обслужват (оригинал, качествен заместител,евтино менте...).

Не всичко е нужно да се сменя, проверява се, ако е нужно - се сменя. Това става още при огледа на колата, и евентуално се "чупи" от цената...

Веригата изкарва примерно до около 150 000 км. - после почват ядовете... Зависи кой и как е карал и обслужвал.

SRS системата (Air Bag)-вете - също е важна, тарикатите лепят пластмасите и слагат "залъгалки" на гръмнали възглавници (ял съм го тоя)... Всичко е точно, няма грешки, не светят лампички по таблото - но нямаш реален/активен SRS/Еър бег... И плащаш за нещо, дето реално го няма... И се надяваш, че хората, които возиш - са защитени...

Климатикът е задължителен!!! Ако не работи - сваляте от цената, минимум 200 лв. - ако продавача не е съгласен - да го ремонтира за негова сметка -> И ПОСЛЕ КУПУВАТЕ ! (ял съм го тоя - 4 г. ремонти и 600 лв.).

Съединител може да се наложи да се смени и на 30-40 000 км, не е до години, а до умения и стил на каране. Общо-взето си изкарва 80-150 000 км. примерно.

За "фабричната" газова уредба - забравете - търговски трик на продавача. Слагана е допълнително, добра е ! Зависи от сервиза, дето ще я обслужва/сервизира.

Успех !

И не бързайте с избора !!! Проверка, тест в сервиз... и т.н.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
didod1   
didod1
Пост #12024 -

Здравей,

     В 1000 ще се вместиш единствено ако ползваш възможно най-евтините части, според мен. Което е компромисно решение... Съединителя е много вероятен, ако колата е ползвана само градско, което е основното и предназначение. От BRC  много обичат да си сменят моделите и да спират поддръжката на старите модели, та и там е въпросителна работата. Ето и колегата ви е дал насоки. 

 

Поздрави,

Делян

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
MrSpok   
MrSpok
Пост #12026 -

Благодаря ви за изчерпателните отговори.

 

Основно двама души ще използваме колата. Видях, че със спуснати задни седалки има и доста място за багаж.

 

Не знаех за този трик с възглавниците. Много некоректно от тяхна страна да си играят със живота на хората. Предполагам, че няма начин за проверка на тази липса освен в сервиз?

 

За бутилките BRC, също попаднах на няколко статии, че по старите модели не ги поддържат. Затова си търсех кола с различна уредба, но за момента попадам само на тази марка. Другият вариант за мен остава да намеря по - евтина кола без газова уредба и да си поставя сам на марката Romano или Landi. Така поне ще хвана и до 5 години гаранция.

А и освен това все ме гложди факта, че щом има газова уредба в колата, значи много са я карали, може и да е била такси или автомобил за доставки.

 

Във форума попаднах на няколко по - стари теми за смяна на накладките и дисковите спирачки. Добре са обяснени и има и видео. Мисля, че ще мога да се справя и сам с тях и смяната на масленият филтър, маслото, въздушният филтър на двигателя и купето, охладителната течност и някои други дребни ремонти. Което ще ми спести около 200-300 лв в някои сервизи. Но за съединителя, няма начин за начинаещ като мен :D

 

При покупката задължително ще искам преглед в сервиз, ако продавача не е съгласен, направо си тръгвам.

Ще се опитам да намеря автомобил, които да не е внос от Италия, защото чух, че не се грижат добре за колите.

При огледа на място ще се опитам да намеря повече информация за колата от VIN номера. Дано само и там да не са измислили някаква магария с автомобили клонинги или нещо подобно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
proximus   
proximus
Пост #12027 -

Здравей, взимайки автомобил Н-та ръка, на несигурен брой километри, първо най-важно е да обслужиш двигателят и в конкретния случай газовото. Масло, ремъци, ролки, свещи+кабели, водна помпа (ако се налага), филтри въздушен/маслен, масло на спирачната система и до там. Част от консумативите можеш да си спестиш ако колата е с истинска сервизна книжка. Съединенител, накладки, гуми и т.н. се сменят когато им дойде времето. При положение, че избраният от теб i20 e бюджетен автомобил на 10г ме съмнява разходите да са сериозни. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
TonyZ   
TonyZ
Пост #12032 -

Приятел,

Купуваш, сменяш филтри и масло и не се занимавай с повече глупости.

Като се развали нещо поправяш и продължаваш.

Не е задължително да сменяш всички консумативи като гуми , дискове накладки и т.н. ако са си ОК

Баси и колите, няма да им ставаме роби я. Остави я тя да ти служи и когато си поиска нещо и го дай :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×