Jump to content
Динев1988

Проблем с тоците по двигателя

Recommended Posts

Динев1988   
Динев1988
Пост #11720 - (Редактирано)

 Здравейте Колеги, нов съм във форума.Имам Hyundai Grandeur (TG) 3.3v6 235hp. бензин 2005г.Изчетох доста неща тук,но не намерих решение за моя проблем.Ако някой може да помогне,ще бъда благодарен. Проблемът е следният:

Автомобилът има поставен газов инджекцион, на който съм навъртял около 20 хиляди километра.И на бензин и на газ има сходни проблеми:

На газ в ниските обороти, при настъпване рязко на педала на газта, колата един вид има "пукане" зачудва се и  вдига обороти с насичане на стрелката на оборотомера и с тресене в мотора.

На бензин е същото но без "пукане". Ходих на диагностика,  казаха ми че според тяхната диагностика,има разлика в подаването на ток в трети цилиндър. Странното е че Компютърът на автомобила не може да определи от кой цилиндър е точно и записва грешка"p0300" "miss fire detected" . Преместих свещите и бобините на 1-ви на мястото на 2ри,3-ти на мястото на 4-ти и 5-ти на мястото на 6-ти цилиндър. 

 

1.    3.     5.             2.      4.     6

 

2.     4.    6.             1.      3.     5

 

Измерих за всеки случай степента на сгъстяване. На всички 6 цилиндъра даваше 10.2-10.4. След  като размених свещи и бобини,отидох на диагностика и отново ми показа че има разлика диаграмата на запалване на трети цилиндър. Проверих дали автомобилът има някакъв токоразпределител който подава ток на бобините като комутатор но се оказа че няма. Майсторът каза че не е от положение на дроселовата клапа, не е от датчик колянов вал, не е от датчик разпределителен вал.По предният майстор се съмняваше че смуче въздох от някъде.Но.....

 

Колеги моля,ако някой има или е имал същия проблем, нека сподели мнение, видял съм се в чудо. 

Редактирано от Динев1988

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #11737 -

С каква диагностика четете грешките ?

Разменяли сте свещи и бобини, а кабелите разменяхте ли (конкретно на 3-тия проблемен цилиндър?

При Милен ходихте ли ?

Поздрав !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11741 - (Редактирано)

Милен Предполагам че имате предвид до завод рекорд. Ходих при него, разменям съм бобини, свещи, както съм писал по-горе в подробното обяснение, на тази кола той каза че кабелите не се разменят. На бензин нито свети чека, просто когато се форсира накъсва оборотите, забелязва се на оборотомера и леко се чувства в мотора. Ходих ти на друга диагностика там не го хващат казват че е перфектно. Четох я преди да ги разменя на компютъра при Милен и след като ги размени отново при него. Той остана също учуден. Поздрави! 

Редактирано от Динев1988

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #11762 - (Редактирано)

След всичките проверки - насоката е към проблемен ВВ кабел на 3-ти цилиндър.

Евентуално пробвайте с друг кабел (който пасва по дължина).

(или разменете със съответния на другия цилиндър - но ще трябва пак на диагностика да се ходи).

Имам данни за съпротивлението на кабелите на V6, но е за Соната - проверката е "груба", но ако искате, мога да ги постна.

------------------------

Иначе, да - човекът/сервиза е същият. Диагностиките му са читави.

Какво е неговото предположение?

 

Поздрав !

Редактирано от George

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11763 - (Редактирано)

Здравейте, искам да ви благодаря за съветите които ми давате. 

Той предполага че евентуално някакъв кабел е с лоша изолация или проблема е някъде в подаването на ток към бобината, сиреч компютъра. Същия двигател монтират и на Sonata (nf) със същите параметри 3.3v6 235hp. Ще ви бъда много благодарен ако ми постнете тази информация, която казахте че имате за съпротивлението на кабелите.  Благодаря ви предварително! 

Четох за някакъв детонационен датчик "knock Sensor" (ако не бъркам) от който зависи възпламеняването на  горивната смес в цилиндъра. Доколкото разбрах реагира на шума в мотора и може да влияе на тока на бобината и свеща.  Извинявам се, може да не съм разбрал правилно. 

 

Поздрави! :)

Редактирано от Динев1988

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11770 - (Редактирано)

 Между другото си спомням, когато температурите паднат около 2 градуса или 0  или под 0  мотора пали сутрин, тресе много и все едно прекъсва на газ, а на бензин само  все едно прекъсва и задължително светва чека с грешка "p0300". Просто когато паднат температурите това нещо значително,се влошава.  Милен направи диагностика и установи че в 3-ти цилиндър има промяна или някакъв вид смущение в запалването.С  осцилоскоп Милен  мери всичко до последната букса, на кабела преди буксите на бобините Осцилоскопът не показа никаква разлика. 

Редактирано от Динев1988

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #11771 -

Това, с което разполагам, е за мотор 2.5V6. Поне за някакъв ориентир (посочено е приблизителното съпротивление за фут, но може да си го конвертирате в см...).

За 3.3V6 (Соната NF) имам само Engine Mechanical.

Прилагам и описание на грешката P0300 - от сервизното ръководство.

Ако изолацията на ВВ кабел е нарушена (както е предположил Милен) - може да пробвате теста с "вода и тъмнина".

(На тъмно/вечер, пали се двигателя, с пръскало/пулвелизатор се пръска с вода - по дължина на ВВ кабела/ите -> ако има нарушена изолация/пробив към корпус/метал -> ще се видят ясно искри/светкавички и евентуално промяна в оборотите).

Knock Sensor-а влияе на предварението, ако усети детонации - го намалява... За момента, не мисля, че той е проблема.

Успех, и Весели празници на всички !!!

 

 

Resistance.jpg

P0300_description.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11772 -

Благодаря много за полезната информация. Днес също си говорихме с него и той ми каза че има разлика в подаването на искрата като време.  ще пробвам този метод който ми казахте. Ако не се оправи по този начин и не се открие проблема, ще се насоча към детонационен датчик. Благодаря за информацията. Весели празници и на вас. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11820 -

 Христос Воскресе! 

 

Но не и моята кола. :(

Днес бях отново при Милен.  Сменя свещи, бобини, размени бензинови дюзи, размени дюзи на газта,  върна старите свещи, отново трети цилиндър! Даже вече започна да се съмнява в някакъв клапан в двигателят на трети цилиндър. Нещо кара компютъра да измени момента на запалване и според него най-вероятно е  някои клапан в трети цилиндър. Мерил съм степента на сгъстяване навсякъде и 10. 2-10.4! Хора ако някой може да помогне, Дайте някакъв съвет.  Благодаря предварително! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #11821 -

Воистина Воскресе !

-----------------------------

Бензиновите и газови дюзи - ги изключих като заподозрени още първоначално - трудно ще има проблемна дюза и от двата вида - и точно на тоя цилиндър (възможно, но едва ли).

С клапаните - също ги изключих като заподозряни, щото е мерена компресията и е добре.

Тоя мотор май е със запалителна бобина на всеки цилиндър (ако е така, по-горе писането ми за ВВ кабели - не важи, той и мотора е друг...).

Също моторът май е с пулове на клапаните...

Та, то друго не остава, освен предположението на майстора, че има проблем с клапан на 3-ти цилиндър...

ЕКУ-то отваряхте ли го ? (лоши/студени спойки, окиси, протекли кондензатори...).

Кураж и Напред !

---------------------

Милен е доста натоварен, очудвам се, че има и отделя толкова време...

Не мисля, че има друг в региона, който ще обърне толкова внимание и отдели време.

Между другото - не го познавам лично, и нямам никаква връзка с него...

Но, вероятно сам сте се убедил, че е печен, има нужната апаратура и опит...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11825 -

ЕКУ  не съм отварял все още, но при предишния проблем на автомобила със скоростната кутия, беше отваряно и проверявано от няколко майстора. Как е възможно да има проблем с клапан, ако нямам  проблем с компресия не мога да си го обясня. Ако е нужно да се регулира клапан, видях че разположението на разпределителните валове се намира горе в главата. Ако беше с повдигачи щеше да бъде по-сложно.

 

Благодаря затова че отделяте време и внимание! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11888 -

Вчера проверихме разстоянието на клапаните и от тях не е. И майсторите незнаят вече. Проверих кабелите които тръгват от компютъра към бобината и нямаше наранени нито някой да дава на "късо. Няма как да е датчик колянов вал или разпределителен вал остана единствено компютъра. Ако някой е имал подобен проблем нека сподели ще бъда благодарен. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11900 - (Редактирано)

Установих че и от компютъра не е. Почистих датчик разпределителен вал - 2 броя са,  сега остана да видя датчик колянов вал от който силно ме съмнява да е по тази симптоматика и четох за един датчик - "детонационен датчик", някъде може да бъде срещнат като  "Knok Knok sensor". Дали е възможно да дава изменение в аванса на запалване само в един от цилиндрите или го прави за всички цилиндри. 

 

Ако някой нещо е чувал или знае Моля споделете. 

Редактирано от Динев1988

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11935 -

Оп Разгеле! 

Проблем с газовия компютър. 

Най-сетне решение! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Данчо   
Данчо
Пост #11936 -

Радвам се,че сте успяли да я оправите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Динев1988   
Динев1988
Пост #11944 - (Редактирано)

Имали ли сте някакви по сериозни проблеми като цяло с колата ако е удобно да попитам? 

Редактирано от Динев1988

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Данчо   
Данчо
Пост #11950 -

Близо година я карам да чукам на дърво нищо не съм правил.Масло двигател,скорости,накладки друго нищо не се е обаждало.Само щората остана да оправя но тя е бял кахър,мотора на пръскалките на фаровете беше клеясъл но го раздвижих друго несъм барал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×