Jump to content
shaft

ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ И ОТГОВОРИ!

Recommended Posts

shaft   
shaft
Пост #10095 -

Нека тук да съберем всички възможни отговори на често задавани въпроси за Hyundai i30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Xares   
Xares
Пост #10221 -

Здравейте,

 

Ще добавя няколко с които съм се сблъсквал аз:

 

1. Чукане във волана - Причини кормилни накрайници - често срещано има Recall за тези при модел FD 2007-2010.

2. Пукане във волана - болна на повечето модели, от гуменото тампонче на кормилната колона.

3. Повишено масло при дизелите - най-честа причина не завършена регенарация на дпф, хубаво е маслото да се смени ако се случи възможно най-бързо при дизелите.

4. ТПМС - когато датчика не работи светят 3 грешки и на таблото се появява не че имате ниско налягане ами че системата не работи, също така много важно ако ви сменят гумите някъде кажете да не им разместват местата защото системата се ошашква и почва да ви дава грешки.

5. По ниското оборудване на и30 няма предната част на подкалника на задните гуми, явно няма нищо важно там и са решили че не им трябва.

6. Максимален размер джанти са 16ки при 17 цола с офсет над 50 джантата опира в стаб щангата, а гумата в купето така че офсет за и30 на джнати между 45-50 не повече не по малко ако искате да нямате проблеми.

7. Реглаж на ходова част ако някъде ви обясняват че защото сте с електрическа рейка щяло да ви бъде по скъпо ЛЪЖАТ ВИ. Мен се опитаха да ме пуснат по пързалката в един сервиз добре че си направих труда да проверя второ мнение.

8. 2.0 бензин БЕТА е без хидравлични повдигачи и е малко по шумен на студено разход на гориво 6.5/100 извън града 9.4-5/100 градско.

9. За да си смените крушките на фара на и30-ката се сваля целия фар, трябва ви гедоре 10ка и около 30мин време, нищо сложно просто елементарни технически познания. В сервиз 20лв на крушка.

 

 

Толкова от мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Галиопетков   
Галиопетков
Пост #10742 -

А можете ли да кажете до колко мм е допустимото износване на предните дискове? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #10760 -

Допустимото износване е 2 мм.

Измерва се с микрометър скоба или със шублер (измерва се ръбчето с дълбокомера).

Моите вече са за смяна (според сервизното ръководство, имат ръбове по 1 мм от двете страни, има "дерюги"/радиални набраздявания и бъчвообразност на дисковете). Спират си перфектно.

Никакви проблеми засега, няма биене и тресене. Чакам да дойде време за смяна на накладки - евентуално обмислям изправяне/престъргване без демонтаж...

Поздрав !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Галиопетков   
Галиопетков
Пост #10765 -
Преди 4 часа, George написа:

Допустимото износване е 2 мм.

Измерва се с микрометър скоба или със шублер (измерва се ръбчето с дълбокомера).

Моите вече са за смяна (според сервизното ръководство, имат ръбове по 1 мм от двете страни, има "дерюги"/радиални набраздявания и бъчвообразност на дисковете). Спират си перфектно.

Никакви проблеми засега, няма биене и тресене. Чакам да дойде време за смяна на накладки - евентуално обмислям изправяне/престъргване без демонтаж...

Поздрав !

Благодаря колега и моите имат ръб но ще трябва да го измеря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #10766 -

Още една идея (на 90% точна), която може да свърши работа, ако няма подходящ уред подръка... Слагат се две монети, например от по 20 стотинки на двете страни на диска и се мери общата дебелина с шублер, заедно със стотинките. Шублерът трябва да докосва само стотинките, но не и ръба на диска. После се свалят стотинките и се мерят двете заедно. От първия резултат се вади втория и полученото би трябвало да е дебелината на диска без ръба.

 

Пак казвам, това не е 100% точен метод, но става за ориентир в домашна среда. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Градинарски   
Градинарски
Пост #10767 - (Редактирано)
преди 27 минути, Галиопетков написа:

Благодаря колега и моите имат ръб но ще трябва да го измеря

Един милиметър може и на око,без да сваляш джантата  :D като стане ръбче 1-1,5 си е доста ,малко по видимо, преди да изтънеят може и да се изкривят,може и да се спукат ,готвиш се за смяна, със спирачките шега не бива 

По принцип се мерят със микрометър, но не всеки има, иначе стотинки и шублер, както казва shaft :)

Редактирано от Градинарски

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×