Jump to content
Тишоо

Замяна на заводския маслен филър (елемент) на Санта Фе 2, 2.2crdi D4EB 2007-2010 150-155к.с. с метален (цял филтър).

Recommended Posts

Тишоо   
Тишоо
Пост #8342 -

Здравейте,да обясня как става и какво ви е нужно:1 отвивавате пластмасовия капак със скоба или чашка за филтър след това вадите филтъра изтегляте маслото с помпичка, спринцовка кой каквото има и се вижда гайката, която се вижда на снимката, обаче за нея ще ви трябва дълга чашка за гедор номер 27 отвивате махате металната чашка в коята стои филтъра и се открива масления охладите почиствате и навивате новия филтър. Моделите които стават : https://www.autopower.bg/hyundai-oem-26310-27420.html също и Filtron OP 632/6 аз взех Filtron, защото нямаше наличен на Mann :)

20190909_124248.jpg

20190909_124450.jpg

20190909_124302.jpg

20190909_124323.jpg

20190909_124051.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mirdgo88   
mirdgo88
Пост #8350 -

Би ли обяснил това с каква цел се прави?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Тишоо   
Тишоо
Пост #8351 -

Аз го смених, защото при първото палене сутрун лампата маслото ми светеше около 2-3сек. за мен това е много и реших да тръгна от филър пробвах с метален да видя как ще е.Явно е било от тази гумичка на снимката изпускала е маслото от филтъра. Сега гасне веднага щом запали

Screenshot_20190909-221043.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8360 - (Редактирано)

@mirdgo88

Миро, oбщо взето... идеята е много проста и двигателят работи наистина по-добре с цял филтър. Съвсем скоро /може би утре/ ще го направя и аз това нещо, защото видях разликата...По-долу ще могат да я видят всички.

 

Нашите коли в различните държави се предлагат с двата вида филтри - елемент и цял филтър. Елементът е уж по-евтин, а целият филтър е малко по-скъп, защото има повече вложен материал в него. Затова се е приело, че елементът ще се използва, като се симулира цял филтър. Така се налага да имаме следните компоненти:

1. капачка;

2. филтър ("хартиеният" елемент);

3. гумичката с цилиндърчето от горната снимка;

4. тяло, където да се монтират тези неща;

5. всичко това се монтира върху масления охладител.

 

Реално тялото/контейнерът е статичен и винаги си стои там, а при смяна на филтъра вадим само капачката с елемента + цилиндъра с гумичката, които остават на филтър-елемента.  

 

При целите филтри, които са с метално тяло - устройството е същото:

1. метално тяло;

2. филтър елемент;

3. гумичка откъм отворите;

 

Истината е, че целите филтри са направени по-добре от тези, които са само със смяна на елемент. При целия филтър сменяш абсолютно винаги и гумичката, която си е във филтъра вътре.

 

Ето го устройството на целия филтър:

Рез�л�а� � изоб�ажение за oil filter construction

 

Гумичката, която се вижда на снимката по-горе (черната от мнението на Тишо) е точно оранжевата от тази снимка тук. 

 

Ето устройство и на МАН Филтър:

Св��зано изоб�ажение

Гумичката е бежовата част тук "anti-drain membrane or raw side".

 

Каква е идеята на цялата глупост - да задържи масло във филтъра и когато запалим двигателя, маслото да отиде максимално бързо до нужните места за смазване на двигателя. Защото при студен старт, маслото се е стекло в картера и двигателят няма необходимото количество масло за смазване. Има си някакъв смазочен филм, който е останал от маслото, но е недостатъчен. Затова трябва да му се достави максимално бързо масло. Студените стартове (не, че околната температура е ниска и е студено на човек, ами, когато двигателят е изстинал и не е работил поне 8-10 часа - за през нощта, например) са най-гадните за двигателя - най-много износване има точно тогава. Колкото повече време е необходимо на маслото да отиде и двигателят работи "сух" и видимо по-грубо и шумно - толкова по-зле за всички елементи в двигателя, които изискват смазване.

 

Затова... хората са измислили симулиран цял филтър, като слагат тази гумичка под филтъра - тя трябва да дъжри маслото в контейнера на филтъра и да не го пуска да се връща обратно в картера - тоест, във филтъра винаги трябва да има масло! Да де, но на практика май не е точно така, защото тази гумичка не знам от какво трябва да е направена, за да се представя добре за повече от 10-15 000км. :)

 

Ето и разликите:

 

1. С елемент-филтър + гумичката:

 

2. С цял метален филтър:

  

Маслото си е едно и също, колата си е една и съща, просто разликата е във филтъра. Забележете колко бързо угасва лампата с цял филтър при студен старт на двигателя и каква е разликата в звука на двигателя при двата клипа :) При първия клип двигателя утихва много малко след като угасва лампата за маслото. При вторият клип си е едно и също - няма разлика в звука.

 

При мен с чисто нова гумичка + чисто нов елемент-филтър и т.н., лампата за маслото угасва с 1-2 секунди по-бавно от клипчето с цял филтър /без гумичката под филтъра угасваше за 3-4 секунди/.

Пак при мен лампата угасва, като на второто клипче, само когато колата е топла и маслото е по-течно... но на студен мотор не е много готино така. Определено тези секунди биха били важни за живота на мотора - особено, ако всяка сутрин се пали двигателя - така колко време ще изкара... капка по капка и ще "роди" някой ден. :) 

 

Предимството на цял филтър не е само едно, ами в момента се сещам за тези:

- всички боклуци си отиват заедно с филтъра, защото каквото е дошло до филтъра, то не се връща обравно в картера, заради гумичката - движението е еднопосочно, докато при елемент-филтъра това не е точно така;

- винаги се сменя и гумичката, така винаги има масло във филтъра за студените стартове;

 

 

Филтрите, които стават са с размери:

Височина:    от 144мм до 148мм
Външен диаметър:    70мм до 90мм
Мярка на резбата:    3/4-16 UNF

 

Номер на Хюндай: 26310-27420 (2631027420) Mobis B-26310-27420 (филтрите под този номер се правят от MANN-HUMMEL)

 

Ето и каталог на афтърмаркет филтрите:

- BLUE PRINT ADG02133;

- HERTH+BUSS JAKOPARTS J1310509;

- FILTRON OP 632/6 (FILTRON OP632/6);

- JAPANPARTS FO-H01S;

- MULLER FILTER FO618;

- NIPPARTS N1310507;

- JAPKO 10H01;

- MANN-FILTER W 8011;

- ASHIKA 10-0H-H01;

- AMC Filter HO-615;

- MEYLE 37-14 322 0008;

 

Вероятно има и още, но и тези са си достатъчни - има реномирани марки в списъка. :)

 

 

Редактирано от shaft
Добавих списък с филтри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #8362 -

Интересно, че имам такава гумичка, поне според думите на сменящия филтъра, но все пак отиват 3-4 секунди, докато угасне лампата.

Макар наскоро да сменях масло и филтър, все пак...

Доколкото разбирам е да се махне пластмасовата кутия и основата й, след което директно се навива новия цял филтър. Няма нужда от преходници или съедини части интервенции.

След това си купуваш винаги цял филтър и така, като на по- голямата част от колите.

 

То си мисля, че и тази гумичка е предвидена за смяна, заедно с филтъра, ама...

Май я бях мернал някъде за 20 и нещо лева, но може и да се лъжа.

Все пак, един цял филтър е по- удобно за подмяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8363 -
преди 23 минути, toinspire написа:

Интересно, че имам такава гумичка, поне според думите на сменящия филтъра, но все пак отиват 3-4 секунди, докато угасне лампата.

Макар наскоро да сменях масло и филтър, все пак...

Доколкото разбирам е да се махне пластмасовата кутия и основата й, след което директно се навива новия цял филтър. Няма нужда от преходници или съедини части интервенции.

След това си купуваш винаги цял филтър и така, като на по- голямата част от колите.

 

То си мисля, че и тази гумичка е предвидена за смяна, заедно с филтъра, ама...

Май я бях мернал някъде за 20 и нещо лева, но може и да се лъжа.

Все пак, един цял филтър е по- удобно за подмяна.

 

Да, точно така. Просто отвиваш капачката на масления филтър - с нея излиза и самият филтър. Отдолу под филтъра трябва да е гумичката и цилиндърчето, което си остава в/на самия филтър. След това с по-дълбока вложка 27-ца се развива гайката, която държи металната основа/металният контейнер на филтъра. Вади се цялото - отдолу ще се види масленият охладител, а в неговия център има резба - там се навива цял филтър. Това е. Работа за 5 минути, не повече. :)

 

Утре ще си го сменя и аз, защото резултатът е уникален! ;)

 

Това, че ти свети 3-4 секунди не е никак добре. Вероятно нямаш гумичката, която е под филтъра, маслото се стича долу в картера, докато напълни цилиндъра на филтъра и самия филтър - това е време, през което двигателя работи на сухо... Или просто вече е доста стара самата гумичка, разбира се. :) Сменя се, ама се продава САМО заедно с капачката и беше нещо от порядъка на 27-30лв в IND... Поне аз така си я върнах в системата, след като я нямаше /беше хвърлена с филтъра/ - купих нова капачка с цилиндър и гума. И пак е по-зле от цял филтър. Утре сменям и аз - руснаците го правят същото /махат елемента и слагат цял/. Резултатът е видим. По-навреме - по-добре. В Youtube има един корейски канал за ремонти - там ги гледам, че свалят винаги цял филтър /син на цвят, на MOBIS/, без значение какво-защо. Не съм видял досега да се сваля елемент... явно там не са по-тъпи... :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8377 -

Преместих темата в раздел "Вижте как става", защото е важна тема, според мен - много хора биха се възползвали. 

 

Такаа... сега... и аз смених филтъра с цял :) Определено съм хипер доволен за сега. Ще видим как ще е с времето, но определено съм доволен. 

 

Ето я разликата при мен (маслото ми е на 2-3 000км 5w40 - не съм го сменял сега):

 

1. Студен старт с оригинален маслен филтър - елемент на MANN:

 

2. Студен старт с подменен цял метален филтър MANN W8011 /W 8011/:

 

На първото видео не се вижда много добре стрелката на оборотомера, но се чува кога двигателя запалва и се вижда кога лампата за маслото угасва - след 2-3 секунди. Гумичката под филтъра ми е на около 10-15 000км, максимум на година - тоест, чисто нова е... без гумичката под филтъра беше още по-зле - лампата угасваше за 3-4 секунди, поне. 

 

На второто видео се вижда как лампата угасва абсолютно веднага след запалване на двигателя. Премахнах елемент-филтъра и сложих цял метален филтър, както е при 90% от колите - особено по-старите са всички така! Защо така по-новите са с тази система и често имат проблем с двигателите... ;)

 

Това, което забелязах, когато свалих капачката на оригиналния филтър е, че имаше 1/3 масло от целия филтър. Тоест, масло имаше само почти на дъното... Гумичката ми е нова и очаквах, че филтъра ще плува в масло, а той беше 2/3 сух... ¬¬

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zorvalth   
zorvalth
Пост #8396 -

Колко студен ти беше теста след смяната? 3 часа или на другия ден?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8398 -

Амиии...смених го сутринта. Запалих, напълни се и след 1-2 минути угасих и я оставих. Това е било към 8ч сутринта. Вечерта, след 19ч отидох да я тествам и направих клипчето. Тоест след 11 часа. 

 

Ако колата стои повече от 24 часа, без да е палена - за около две секунди угасва лампата... Подобрението е в това, че времето се намали с най-малко 2-3 секунди, ако колата се кара редовно /сутрин, вечер и т.н./. Иначе...ако колата не се пали по 2-3 дни - същото е, като с елемент. Явно и тези филтри изпускат и няма смисъл да се сменя елемента, ако гумичката му е добре и колата се кара през два-три дни. :) Ако се кара ежедневно - смисъл има и резултатът е налице.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zorvalth   
zorvalth
Пост #8400 -

Аз я паля по няколко пъти на ден и тука от както гледам темата като се присетя поглеждам, но само сутрин имам задържане на лампичката около мкас 2 сек. Моята кошничка е нова де, на 1. Ако не е захабена според мен е същото, но е по идиотоустойчиво с метален, някой майстор да не ти изхвърли кошничката както моята беше. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×