Jump to content
__smirnoff__

Да си представя грозника - Santa Fe 2.0 CRDi 2003

Recommended Posts

__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #22 - (Редактирано)

Здравейте, искам да ви представя моя автомобил, Hyundai Santa Fe 2.0 дизел мъртвец. Накратко историята е следната - имах едно прекрасно БМВ 5 серия, е39, с 2.5 кубика бензинов двигател без газ. Страхотен автомобил, много комфортен, много красив, много удобен. Всичко беше прекрасно, карах го доста години без никакви проблеми, имаше само един проблем - доста често ходя по планини, по поляни, по палатки, и като дойдеше петък, го паркирах пред нас и се чудех на кой да звъня и да прося някаква по-проходима кола. Имах и личен опит с модела, баща ми вече от 3 години караше такъв Хюндай, и неведнъж се бях убеждавал в способностите му. Взех трудното решение да се разделя с бавареца, тогава нямах възможност да поддържам повече от 2 коли, и направих един бърз чист бартер с един автосалон. Няма да изпадам в подробности в какво състояние взех СантаФе-то, само ще споделя, че гениалният италианец преди мен я е карал с един тампон на двигателя по-малко. Да, точно така, на мястото на единия тампон имаше налят силикон. Както и да е, взех го, първия ден му направих някоя друга чиста снимка, и още на следващия ден бях от краката до ушите в кал.

 

ден първи:

10525997_10203051123691689_8573296315365

 

ден втори:

10547672_10203102645819710_2520718496904

 

и така, започна се моята привързаност към този автомобил. Трябва да спомена, че изобщо не го харесвам като визия - много ми е грозен, особено отпред. Но се влюбих във възможностите му, които никак не са малки. Исках автомобил, в някаква степен комфортен, да мога да си се движа из града с него, да мога да си пътувам с него, да е удобен и с голям багажник, и да мога като изляза по пътеките, да не се налага да вадя въжето и да викам трактора. Е, Санта Фе-то отговаря на всичко това - кожен салон, климатроник, приятна возия, добри офроуд възможности за класа си, все пак не е истински джип, но бива.

 

Докато се запознавах с колата започнах да си го стягам както си му е реда - пълно обслужване, всичко по спирачната система - ново, дискове, накладки, нова течност, по двигателя също всичко както си му е реда, окачването също. Дойде следващото лято, и някакси исках повече от автомобила. Позамислих се, позачудих се, реших - слагам по-големи гуми. Речено - сторено, 255/70/16. Разликата с фабричните - 30мм ширина и ооооколо 25-30мм височина (според гумите и тяхната шарка и грайфер). Порасна грозника, и учудващо взе да се справя доста по-приятно с черните пътища и поляните. 

 

Ето го с първите по-големи гуми:

10368258_10203847862769668_1761268778361

 

и със същите гуми направих един зимен тест:

10995657_10204469488829931_5077706887934

 

държаха се прекрасно, но въпреки всичко си купих нови зимни, защото с това шега не бива. Карах си го така известно време, и същата зима се започнаха проблемите - дрънгела не искаше да пали сутрин на студено. Викам си "гадни дизели, ти ли ще ми се правиш на отворен" и го почнах - нови свещи, нови дюзи, нови разпръсквачи, както си му реда. В един момент мислех, че не му стига ток - хайде генератора на ремонт, после нов акумулатор малко по-голям, над 100 ампера, не съм сигурен колко точно, да може все пак да издържа и на моя тормоз с многото консуматори, особено по време на къмпингуване. Мина се зимата, направих няколко хиляди километра по планините с другарите и сноубордите на тавана. Дойде лятото и се заиграх малко - първо реших, че имам нужда от повече лампи, през нощта по горите си е тъмничко, и хайде - направих си една напречна греда с халогени, които всъщност се водят дълги светлини. Светнаха страхотно, даже прекалено много, хубаво, че са с капаци, че ако светна на някой на пътя, ще стане беля. После си направих и стойка за резервна гума на тавана, тъй като този размер гуми е абсурд да влезе на фабричната скара, пък в гората ако спукам гума няма да е много готино. Всичко си изработих от неръждавейка, само захватите ми са от нормална ламарина, ама те са лесно заменяеми и хич не ми пука за тях. Ето и една снимка как изглежда:

 

22219929_10211778846319300_4039758383107

 

Покрай многото каране имаше и доста проблеми. Както споменах, предният собственик е бил пълен мизерник, и колата е била оставена да се самоунищожи. Нулева поддръжка. И въпреки всичко си е напълно функционален автомобил. При появата на всеки проблем, моментално се е ремонтирало всичко, и винаги съм си го правил като за себе си - без компромис. Голямата драма дойде ,когато маслената помпа сдаде багажа, спря да качва масло до горе, лампата на светна, и в момента, в който двигателя изтропа, беше късно. Всичко вътре беше станало на мармалад. Не подлежеше на ремонт, затова смених блока. По главата си купих нови повдигачи, клапани, и като го запалих и подкарах за първи път - все едно на нова кола се качих. Разбира се, прехвърлих си новите дюзи, съединителя и маховика ми бяха на по-малко от 1500 км, и тях си прехвърлих, нов ангренаж и ролки, водна помпа. Разликата беше огромна. Разбира се, един месец след смяната на мотора, се предаде и турбото. Айде и то в играта, Чип и затапване на ЕГР - вече се движим като нормална кола :)

 

И въпреки, че я подлагам горката колица на жесток тормоз, обичам и да си я глезя. Поиграл съм си, добавил съм някоя друга благинка, като например камера за задно виждане, радио с блутут, хубава музика (качество, не само бум-бум), лед фарове, лед дневни светлини (на крушката на мигача, не онези грозни лед ленти, дето си ги слагат хората по решетките) и доста други неща. И като цяло за сега май това е, Поздравления за всеки, който имаше търпение да ми изчете романа докрай, май малко се поолях, Нищо, да сме живи и здрави, и още може да пишем :)

Поздрави, и лека вечер!

Редактирано от __smirnoff__

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #550 -

Искам да се похваля, че вече от 4-5 месеца успешно повдигнах окачването с 20мм на преден и заден мост. Искаше ми се да го направя откакто го взех джипа, и най-накрая се наканих, и след доста работа на струга и фрезата резултата е налице. Използвах алуминий като материал за тампоните, отпред го сложих над тампона на макферсона, отзад е над пружината. Разбира се, понеже никъде не намерих информация някой да е правил подобно нещо, преди да го направя се консултирах с много, много хора, вещи в занаята, и с всички достигнахме до извода, че 20 мм няма да навредят по никакъв начин на окачването, даже можеше и 30мм да издържи, 40 вече е рисковано, така че реших да е 20. Каретата имат доста голям ъгъл на пречупване, и не е проблем за тях, отзад, понеже амортесьора и пружината не са едно в друго, се променя малко хода на движение. Но не би трябвало да е проблем това. Затова изчаках известно време да тествам, доста покарах и по черни пътища, и по снежни, и в градски условия, направих около 3-4 хиляди километра с повдигнато окачване по планински пътища последните 3 седмици, и засега всичко се държи перфектно. Разбира се, и визията се промени, сега стандартните гуми малеят, чакам пролетта да дойде да слагам 255-ците и да видим как е

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #552 -

Аайде Честито!!! Сега ни трябват снимки, човек!

 

Звучи ми много интересно на мен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #558 -

има снимки, и то много :)

 

ето от тук се започна:

20171217_112040.md.jpg

 

тук умуваме как да стане работата и взимаме размери:

20171217_112544.md.jpg

 

и ето вече изработените тампони:

20171221_101458.md.jpg
20171221_101509.md.jpg
20171221_170012.md.jpg
20171221_170033.md.jpg
20171221_170251.md.jpg

 

и ето я и първата снимка на гуми след повдигането, все още не съм направил сравнителна снимка на двата джипа един до друг, но и тук се забелязва как е по-висок от стандартния:

20171223_154314.md.jpg

 

съответно покарах го около 1000 километра преди да направя снимки, за да може да улегне евентуално ако има да уляга, и ето няколко снимки:

20171223_160200.md.jpg
20171228_144043.md.jpg

 

и разбира се, една снимка на много грозно паркиране от моя страна, и една снимка в действие - на Пампорово:

20171228_124128.md.jpg
20180120_144120.md.jpg

 

и като за финал - снимки с рулетката - искам да уточня, че сравнението е между моя джип и една фейслифтово санта фе без никакво улягане, отзад реалното повдигане е 20мм, отпред стана 22-23 мм. Измерих и най-ниската точка - под щита под картера, но там не съм снимал - нормално е 210 мм, при мен вече е на 235 мм от земята. Ето ги и рулетките:

20171228_151527.md.jpg
20171228_151546.md.jpg
20171228_151558.md.jpg
20171228_151606.md.jpg
20171228_151956.md.jpg
20171228_152008.md.jpg

 

и за финал ще обобщя - много съм доволен, макар реално 20 мм да не са кой знае колко много, са ми достатъчни на този етап. Като добавим още 20-25 мм от летните гуми, и става едно съвсем прилично повдигане, което не претоварва много окачването. Можеше и да изгрубея и да го направя поне 10-20 мм повече, но все пак си я карам всеки ден колата и трябва да съм сигурен(доколкото е възможно), че всичко ще е наред и няма да се строши някъде по кръстовищата, или в гората. 

Интересен страничен ефект се получи - колата взе да вози по-меко. Поведението и на пътя се промени леко, клатенето в завой се увеличи едва забележимо. На мен ми допаднаха тези промени, и имайки предвид по-големите летни гуми, с които стъпката се увеличава с по 3 см на гума, смятам, че сега ще стъпне перфектно на пътя. 

Продължавам да я гърча и да се опитвам да я строша, и чакам пролетта, и да свърши зимният сезон и да няма повече сняг по пистите, и слагам големите гуми, и тестовете и опитите за чупене почват отначало :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #559 -

Ехаа! Много добре! Браво! Всичко изглежда много оригинално!

 

Щях да питам - люлее ли през неравности, или стъпва относително стабилно?

 

Возих се в едно лифтвано 25-30мм Grand Cherokee WJ - ужас, разби ми се вестибуларният апарат от клатене/усукване при най-малката неравност...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #561 -

Хюндая стъпва много по-стабилно. Черокито по принцип си е като лодка, аз съм карал гранд чероки, точно WJ по доста труден терен, и при него си е много клатене, чак ми е неприятно на мен, дори и във фабричния си вид. Както и при мен, така предполагам и при въпросното Чероки, тези 20-30 мм лифт оказват съвсем малко влияние на люлеенето. При мен специално, ако не се обърне специално влияние на клатенето, не се забелязва, но въпреки всичко си го има, естествено, центърът на тежестта се качва нагоре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
sharpshooter_   
sharpshooter_
Пост #567 -

Чудесно представяне и интересно развитие, браво!

Видимо от разказа и снимките, автомобилът носи много радост и положителни емоции.

 

Пожелавам и за напред да е така ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #3078 - (Редактирано)

За съжаление, този пост в тази тема няма да е от най-веселите, но живота е гаден, и това е положението...

 

Ще започна отдалеч - Грозника от няколко месеца вече не е мой. Дадох го на много добър приятел на баща ми, от приказка на приказка, от шега на майтап, и му дадох ключовете. За щастие, човека е ловец, и колата се използва по предназначение. Направила е вече няколко много сериозни оффроуд разходки, и се е справила отлично, големите гуми и повдигането се оказват наистина голям плюс. Освен това и фаровете на тавана влизат в употреба, и общо взето аз съм един много щастлив бивш собственик - виждам как труда ми е бил полезен :) Пък и колата си е почти в семейството, и си я виждам често, и даже мога и да си я карам.

 

Дотук с хубавото. Преди няколко седмици се случва случка. Седи си новият собственик на червен светофар, и отзад без абсолютно никакъв спирачен път го натриса микробус с около 60 км/ч. От удара джипа се забива в спрелия пред него камион. Страхотно, сандвич между камион и бус, и то с немалка скорост, без спирачен път... един извод си направих от тази случка - тия санта фе-та са ебати коравите! Ето какво се получи от ситуацията:

 

20180904_101105.thumb.jpg.b714aba44621dc6b608b2661f18bc0f9.jpg

20180904_101117.thumb.jpg.298970bffa704f090a06ec4b2f065405.jpg

20180904_101128.thumb.jpg.3eeff8621957daf920b5ef390e674c50.jpg

 

Равносметка и щети от удара: предна и задна броня, преден капак. Леко сгънат заден капак, и изкривено от удара крайно гърне.

Абсолютно никакви технически проблеми. Ходовата част е без забележка. Двигателят също, няма дори спукан, изкривен, или ударен радиатор. Колата си пали и върви все едно нищо не е станало...

 

Както и да е, предполагам си представяте как се почувствах, като я видях. Толкова жал ми стана, толкова любов и душа съм хвърлил по тая кола, че ако бях някакъв по-чувствителен, сигурно щях да ревна. Ама няма смисъл, в крайна сметка, щетите са минимални, няма никакви усуквания и кривини по купето. Аа да, има и две счупени щипки на фара. 

 

Колата вече е почти готова, не съм я видял още. Задна броня имах, бях си взел фейслофтова задна броня и предна маска, чаках да си намеря стопове и да я правя фейслифт, но така и не докарах до там. Все пак броняте ще влезе в употреба, и сега ще е с фейслофтова задна броня, с готините фарове за мъгла и парктроник. Може да сложа и предната решетка, ще видим всъщност, понеже не съм видял какъв капак е намерил.

 

Ще живее количката! :)

Редактирано от __smirnoff__

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #3082 -

Ееййй... Много добре те разбирам! Ще стане чудна отново!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #4503 -

С радост мога да съобщя, че колата отново е в отлично здраве :) тя всъщност е готова от доста време, но чак сега имах възможност да я снимам. Всички щети са оправени, с нови фарове е, имах и фейслифтова задна броня, с монтиран парктроник, та колата вече е и с камера, и с парктроник. 

 

Джипката се използва по предназначение, вчера е била на лов. Отзад в багажника има неръждаема клетка за кучетата, повдигането на окачването потвърждавам вече след доста каране по горите - не създава проблеми! Фаровете на тавана също се използват редовно. 

 

Направих едно кръгче, жестоко се изкефих. Прекрасна е тая кола, леко съжалявам, че я смених за санта фе втора генерация. И то е много хубаво, ама... 

 

Гумата от тавана е свалена, понеже е със зимните гуми, а те са стандартен размер, и няма нужда да си я вози отгоре :)

 

Ето и малко снимки:

 

20181205_100137.thumb.jpg.7c78d797bb74036c9542fb9c4224ec87.jpg

20181205_100132.thumb.jpg.6a4e020cef8313dcdc88128de9266af6.jpg

20181205_100121.thumb.jpg.813e3bed5367c2bed525923b2bbe3e53.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Никифор   
Никифор
Пост #7737 -
На 11.02.2018 г. at 20:38, __smirnoff__ написа:

Искам да се похваля, че вече от 4-5 месеца успешно повдигнах окачването с 20мм на преден и заден мост. Искаше ми се да го направя откакто го взех джипа, и най-накрая се наканих, и след доста работа на струга и фрезата резултата е налице. Използвах алуминий като материал за тампоните, отпред го сложих над тампона на макферсона, отзад е над пружината. Разбира се, понеже никъде не намерих информация някой да е правил подобно нещо, преди да го направя се консултирах с много, много хора, вещи в занаята, и с всички достигнахме до извода, че 20 мм няма да навредят по никакъв начин на окачването, даже можеше и 30мм да издържи, 40 вече е рисковано, така че реших да е 20. Каретата имат доста голям ъгъл на пречупване, и не е проблем за тях, отзад, понеже амортесьора и пружината не са едно в друго, се променя малко хода на движение. Но не би трябвало да е проблем това. Затова изчаках известно време да тествам, доста покарах и по черни пътища, и по снежни, и в градски условия, направих около 3-4 хиляди километра с повдигнато окачване по планински пътища последните 3 седмици, и засега всичко се държи перфектно. Разбира се, и визията се промени, сега стандартните гуми малеят, чакам пролетта да дойде да слагам 255-ците и да видим как е

Ако може да споделиш за повдигането на задницата. Имам същото Санта-фе и има нужда от повдигане. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
__smirnoff__   
__smirnoff__
Пост #7739 -

Здравей, по-нагоре съм обяснил по-подробно кое и как се прави, потърсих сега чертежите на повдигащите втулки, но съм ги изхвърлил явно, иначе и тях щях да дам. Ако е с оригинални пружини, много е вероятно те да са омекнали и да е виснала задницата. И при мен беше така, но може би година преди лифта ги смених, и задницата се изравни с предницата. 

Иначе повдигането не е трудно, директно се поставя втулката между пружината и тампона. Друго не се променя. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×