Jump to content
Dank0

Странен случей може би в бензиновата система

Recommended Posts

Dank0   
Dank0
Пост #8192 -

Здравейте. Първо да се извиня ако темата я има или не и е тука мястото (претърсвам преди да питам).......

Имам соната 131кс 2001г. фейслифт. Случея - когато околната температура е над 10-15 градуса и колата не е палена 5-6 часа, като я запаля и почва да се "дави" луп-туп, 300-500 оборота и в повечето случей гасне или се самоизфорсирва до 2-3 хил.оборота и после светва P0301 Misfire. Ако веднага след запалването я форсирам до 2000 об. за 1-2 минути после всичко е ОК. Сменял съм бенз.помпа, дюзи, кабели, бобини, регулатор налягане на горивото и тръбичката му даже, темп.датчици, свещи 4-5 пъти смених, горивен филтър също пробвах но с 2та които пробвах даже не иска и да пали само със стария и си пали. При работа на двг. има лееееки претрепвания, като подам газ след половин-1 секунда отреагирва (за това не знам дали е нормално, може и да е). Един майстор не знам как но откри че като стисне с клещи маркуча за обратното гориво и динамиката се подобрява малко, но така май се товари помпата.... Когато е на газ колата от време на време само вдига до 1500 оборота стои известно време и пак падат на 700-800 ....вчера пак сложих други бобини че тукашните майстори само за това ми говорят ама...само се подобри "вървежа" мъничко. Иначе съм от Шумен и тука майсторите нещо (не знам защо) много ги е страх от такива коли.... Някакви идеи? :)
Благодаря предварително...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #8198 -

P0301 - проблем със запалването в 1-ви цилиндър...

Сменяли сте бенз. помпа, дюзи, филтър, регулатор налягане... После мерено ли е налягането в рейката с манометър и преходник ?

"Живи" данни четоха ли, или само прочетоха грешките в компа/ЕКУ-то ?

Компресия мерена ли е ?

Когато е на газ колата от време на време само вдига до 1500 оборота стои известно време и пак падат на 700-800 ....

Това може и да е нормално - при включване на перките/вентилаторите за охлаждане - компа/ЕКУ-то компенсира натоварването чрез стъпковото моторче.

Само че, май проблема е само с бензина...

Опитайте да запалите след престой 5-6 часа (когато се проявява проблема) - чукате стартера за 1-3 секунди, колкото да превърти кол вал. Отпускате ключа-остава на контакт! Изчаквате 10 секунди и отново правите опит за палене. Какъв е резултата ? Говорим за работа на бензин!

Поздрав !

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dank0   
Dank0
Пост #8200 -

Здравей, не е мерено налягане и компресия, ще потърся някой да го направи. За живите данни, както казах, много ги е страх шуменските майстори и като че ли не им се занимава не мога да разбера. Имам приятел с комп и кабел и всичко но и двамата не сме много компетентни. Търсил съм някакви референтни стойности за разни данни които се следят (само за ламбда-сондата мисля че успях да си я проследя и беше ОК).

Преди 10 часа, George написа:

Опитайте да запалите след престой 5-6 часа (когато се проявява проблема) - чукате стартера за 1-3 секунди, колкото да превърти кол вал. Отпускате ключа-остава на контакт! Изчаквате 10 секунди и отново правите опит за палене

... да съм сигурен дали съм разбрал - паля колата след дълъг престой, тя почва да се "дави", и тогава чуквам стартера за 1-3 сек., след 10 сек (предполагам ако не се е самоизгасила) пак пробвам? :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dank0   
Dank0
Пост #8205 -

ух, намерих един "безстрашен" майстор, ще погледне и ще пиша пак, но чак след 1-2 седмици ще можел.... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #8207 -

Кой е той?

Може и на лични, ако не искаш да му разгласяш името.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dank0   
Dank0
Пост #8225 -
На 28.08.2019 г. at 8:20, Dank0 написа:

Опитайте да запалите след престой 5-6 часа (когато се проявява проблема) - чукате стартера за 1-3 секунди, колкото да превърти кол вал. Отпускате ключа-остава на контакт! Изчаквате 10 секунди и отново правите опит за палене

нищо не се получи....никаква промяна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
N20   
N20
Пост #8243 -
Преди 13 часа, Dank0 написа:

нищо не се получи....никаква промяна

https://www.drive2.ru/search?text=sonata+ef+трудно+заводится Регистрирай се,заложил съм ти филтри за търсене-чети сигурен съм че ще намериш проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #8244 -

Данко,

... да съм сигурен дали съм разбрал - паля колата след дълъг престой, тя почва да се "дави", и тогава чуквам стартера за 1-3 сек., след 10 сек (предполагам ако не се е самоизгасила) пак пробвам?

Не ! Не сте разбрали правилно.

След дълъг престой, първо "чукате" стартера за 1-3 сек. - колкото да превърти коляновия вал и да сработи бензиновата помпа, след 10 сек. изчакване - правите нов опит за запалване. Ако запали, или има подобрение (може и трети опит) - значи има проблем с налягането на горивото в рейката (изпуска клапана на бенз. помпа, или регулатотора на рейката).

Смисълът от тази проверка е, че бензиновата помпа се задейства от компа/ЕКУ-то на мотора -> само когато се върти коляновия вал (на стартер-при запалване, или мотора си работи нормално...; нарочно е направено така - с цел безопасност; ако спре импулса от датчика на коляновия вал - бенз. помпа спира след 3-5 секунди.)

Та, ако налягането в рейката е ниско, имаме трудно първоначално палене след престой (давене-евентуално->щото дюзите/инжекторите-при ниско налягане "пикаят" и давят мотора)...

Тоест, като задействаме бенз. помпа с това "чукане" на стартера - вдигаме налягането в рейката.

...Надявам се, че сте ме разбрали...!

Проблемът може да е и от друго - както писах, грешката сочи проблем с първи цилиндър - затова и писах по-горе за компресията...

--------------------------

... Както по-горе съфорумецът toinspire попита - кой е "безстрашният" майстор от Шумен ?!

Ще е полезно за съфорумците !

Поздрав !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Двигателист   
Двигателист
Пост #8259 - (Редактирано)

Доколкото разбрах колата има газова уредба? На първо място се убедете, че проблема не е от нея. Спрете кранчето отзад на бутилката, ако има, и изпуснете налягането от тръбата към газовите дюзи. Извадете маркуча за вакуум между редуктор-изпарителя и колектора и го запушете за да не влиза паразитен въздух към двигателя. Карайте няколко дни само на бензин. Предлагам това, защото симптомите са като на изтичане на пропан-бутан, който бавно пълни колектора. Това може да стане от недобре затварящи газови дюзи ,или от вакуумната линия към изпарителя.

Така и така имаш диагностична апаратура, така че обърни внимание на клетката „LONG TERM FUEL TRIM (LTFT). Не е добре да е над +10, или под -10%.

И не на последно място - прегледайте всички тръбички, маркучи и уплътнения по пълнителния тракт за дърпане на паразитен въздух.

Редактирано от Двигателист

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dank0   
Dank0
Пост #8265 -
На 30.08.2019 г. at 22:00, George написа:

... Както по-горе съфорумецът toinspire попита - кой е "безстрашният" майстор от Шумен ?!

Ще е полезно за съфорумците !

Поздрав !

Доволен съм оставал от Иван, който се намира на Порек над пожарната (сменя ми ангренажа и оная луличка за обиране на вибрации), едно малко гаражче (малко за сонатата де). По окачване и проблем с тръбите на хидравликата - Турбото (Пламен) . Не съм намерил обаче някой с комп умения който да ми "чуе" сонатката....

Преди 23 часа, Двигателист написа:

Доколкото разбрах колата има газова уредба? На първо място се убедете, че проблема не е от нея. Спрете кранчето отзад на бутилката, ако има, и изпуснете налягането от тръбата към газовите дюзи. Извадете маркуча за вакуум между редуктор-изпарителя и колектора и го запушете за да не влиза паразитен въздух към двигателя. Карайте няколко дни само на бензин. Предлагам това, защото симптомите са като на изтичане на пропан-бутан, който бавно пълни колектора. Това може да стане от недобре затварящи газови дюзи ,или от вакуумната линия към изпарителя.

Така и така имаш диагностична апаратура, така че обърни внимание на клетката „LONG TERM FUEL TRIM (LTFT). Не е добре да е над +10, или под -10%.

И не на последно място - прегледайте всички тръбички, маркучи и уплътнения по пълнителния тракт за дърпане на паразитен въздух.

Газовата ми е може би най доброто за соната и е на има-няма 1 година и в майстора съм сигурен....колата на газ може да се каже че няма проблеми....на бенз.уредба нещо и има
Иначе съм на 99% че е нещо в тръбички, гумички и т.н.


За сега чакам ред при нов майстор, да го видя и той ква ще я свърши....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Dank0   
Dank0
Пост #8270 -
На 30.08.2019 г. at 22:00, George написа:

След дълъг престой, първо "чукате" стартера за 1-3 сек. - колкото да превърти коляновия вал и да сработи бензиновата помпа, след 10 сек. изчакване - правите нов опит за запалване. Ако запали, или има подобрение (може и трети опит) - значи има проблем с налягането на горивото в рейката (изпуска клапана на бенз. помпа, или регулатотора на рейката).

...първия път се удави, но втория път си заработи нормално. Проблем с налягането значи....трябва да огледам де що има тръбички регулаторчета и прочее... :/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×