Jump to content
Валера

Проблем с чистачките - не работи помпата за задната чистачка.

Recommended Posts

Валера   
Валера
Пост #8131 -

Имам проблем с задното миене чистачката работо но помпата не пръска вода на предния пръска замених помпата с нова проблема остана? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8132 -

Тоест, помпата не я чуваш да работи ли? Ако не я чуваш да бучи - търсиш ел. проблем. Провери си предпазителите (в купето и при двигателя /виж къде има/), може да е изгорял някой. 

Ако чуваш помпата да работи, но не пръска - вероятно се е спукал някой маркуч или пък са ти запушени дюзите на стъкломиячното /пръскалките/. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Валера   
Валера
Пост #8134 - (Редактирано)

Не се чува помпата работи само на предното стъкло на задното не тръгва всички предпазители и релета работят сменях релето с работещо

Да отбележа че рамото работи просто не пръска вода от машинката

Редактирано от Валера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8136 -

Помпите са двойни и единични - тоест, ако е двойна трябва да пръска и отзад, ако е единична - ще пръска само отпред. Да не би да си монтирал единична? Същата ли е, като другата, която си сменил? 

 

Иначе... в такъв случай, според мен, имаш проблем около лостчето за пускане на задната чистачка - т.к. тя се пуска, но вероятно не прави контакт с пинчето за помпата и не сработва. Тоест, ако всичко е точно с помпата - търси проблем в лоста на чистачките - сваляш, чистиш, пръскаш обилно със спрей за електрически контакти и чакаш да изсъхне. Пробвай това нещо, може да помогне. :)

 

ПП: Промених заглавието на темата, за да говори повече за самата тема. :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Валера   
Валера
Пост #8137 -

Днес ще се отваря ще почистя и ще пиша благодаря за сега 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8138 -

Няма проблем. Според мен е ел. контактът в лостчето за чистачките, но ако не е от там ще търсим други възможно проблеми :) Обаче, щом всичко друго работи (вкл. и помпата), няма какво да е... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Валера   
Валера
Пост #8142 -

Явно не е в лостчето немога д аразбера как да замеря букста доло на помпата 

Разглобих чистих пръсках стъргах ма то чисто ново няма грам нагар никъде

 

замерих обаче лостчето и не върна ниаква стойност те са на две отделни букси в една обща една за задна и една за предна на предна има (4 +) а на задната само един но не показва никакви стойности при натискане за пръскане а пък чистачката тръгва и на интервал и на постоянно Много се извинявам за досаждането но такива дребни ел проблемчета направо ме разкъсват.аз съм повече по техническата част.окачване спирачки запалване и тн.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #8145 -

Валера,

По-долу следват картинки и схеми - всичко нужно за проверката и откриване на проблема.

Моторчето трябва да е с 2 изхода и с 3 пина (на картинките и схемите се вижда).

Ако работите сам, по-удобно ще е да свържете пробна лампа (12в/3-5 вата) вместо моторчето на помпата (пин 1-2) и визуално да следите, отколкото да се ослушвате...

Волтметър в случая не се препоръчва.

Както по-горе се спомена - захранете моторчето директно с кабели от акумулатора и вижте дали пръска - така елиминирате спукано маркуче или запушване на дюза/магистрала.

Успех !

Pump.jpg

Pump_1.jpg

Pump_2.jpg

MFSwitch.jpg

Check.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8146 -

Най-добрият отговор! Наистина полезен, както винаги! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Валера   
Валера
Пост #8147 -

Ако съм разбрал правилно ако замостя пин 9/12и трябва да пръсне отзад ? И про лема ще се окаже в лоста? Ще пиша резултата днес благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Валера   
Валера
Пост #8151 - (Редактирано)

Няма оправия хора, забелязах обаче че когата се опитам да пусна водата някакво реле чука някаде но до там А СЕГА НАКЪДЕ. релето се чува отпреде. 

 

Чатка машинката за чистачките но не тръгва??? 

Редактирано от Валера

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #8161 -
Преди 15 часа, Валера написа:

Ако съм разбрал правилно ако замостя пин 9/12и трябва да пръсне отзад ? И про лема ще се окаже в лоста? Ще пиша резултата днес благодаря предварително

Не трябва да "замоствате" пинове 9/12, а да измерите дали има връзка/контакт между тези пинове - когато включите задните пръскалки/моторчето/помпичката.

Това ще покаже дали проблема е в лоста.

При "замостване" - може би ще тръгне, но може и да не тръгне! (нямам ел. схема и не мога да коментирам). Но, ако има проблем с кабелите (мишки, притъркване, "преправания" и калпави снадки от предния собственик... и т.н).

...Май с електро-то... не сте в "джаза" ?

Кое реле "чука" отпреде" - и дали чука при задействане на предния омивател/помпичката.

 

Преди 11 часа, Валера написа:

Чатка машинката за чистачките но не тръгва??? 

Коя е тая машинка за чистачките, дето "чатка", но не тръгва ?

Пробвахте ли моторчето/помпата - директно захранена към акум-ра. ? Работи ли и пръска ли на задното стъкло?

Успех, и поздрав !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Валера   
Валера
Пост #8166 -

Искам да се извиня за глупостите които съм написал и нправилните обяснения ще чробвам по ясно какво съм направил. 

1.смених помпичката която е за предно и задно стъкло. 

2.проверих бушона и релето, наред са. 

3.свалих лосчето почистих и проверих пиновете пръсках със спрей и тн. 

4.чух тракане от като реле от преде но установих че това е самата помпичка която явно се опитва да тръгне, закачих старата с идеята новата да не е прецакана, но тя не трака, замервам с мултицет и виждам че на единия кабел дава 4.5 волта а на другия за предна 12 волта. 

Надявам се да съм помогнал и още веднъж се извинявам за моята некомпетентност или не съм, джаза, та така. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
George   
George
Пост #8169 -

Браво! Сега вече има доста повече яснота!

Явно проблемът е в тези 4.5 волта... Ясно е, че трябва да са 12в.

Релето как го проверихте ? -> подавате на бобината 12в. и измервате с омметър какво съпротивление има на силовите контакти. Ако е >1-2 ома - има проблем.

После, вместо омметъра включвате реален товар (пробна лампа 3-10 вата).

Ако е ОК - проверявате кабелите от кутията с релетата - до буксата на моторчето за чистачките.

Щом релето сработва стабилно (не вибрира, не трака) - значи лостчето си прави контакт и проблема не е в него.

Подробни ел. схеми нямам, иначе щеше да е много по-лесно.

Успех !

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Валера   
Валера
Пост #8173 -

релето го смених с ново,със същите параметри иматакива в купето под волана 4 бр тествах всичките с един и същ резултат,аз спирам да се занимавам и ще търся читав майстор защото по навътре вече не ми се рови ще направя някоя поразия,Мислех че проблема ще е много по елемнтарен но явно не е за мен,Благодарности на всички отзовали се в тази прословута тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×