Jump to content
mokata7

Лампа на маслото на Хюндай И 30 2016г. дизел

Recommended Posts

mokata7   
mokata7
Пост #7915 -

Здравейте колеги,искам да попитам някой дали се е вглеждал в тази лампа/лампата на маслото/.Автомобила ми е Хюндай И 30 2016г. дизел 110 к.с.и е на реални 83000км. минал съм с него около 12000км за 8 месеца и не съм имал никакви проблеми.Смених маслото с Бардал 5W 30 ,C3 и съм минал с него около 7000км.Маслото не е мръднало на ниво!Струва ми се, че при първоначално палене лампата на маслото гасне малко по късно 2-3 секунди,преди като че ли гаснеше поти веднага/може да съм се заблудил/.Някои колега првило ли му е впечатление този факт.Даже смених и масления филтър втори път,тъй като мислех че е от него,но нещата са са си същите.

Благодаря предварително на отзовалите се !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7916 -

Венци имаше идентичен проблем, макар и на друг модел хюндай. При една от смените на масло му бяха потурчили една малка пластмасова втулка, която се намира в кожуха на филтъра. Въпросната джвъчка пречи на маслото да се изтече.

 

При теб филтъра как е устроен? С постоянен кожух и сменяш само вътрешната част?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7941 -

Мда, става дума за това нещо:

Обаче... при i30 изглежда, че филтърът пак е елемент, но не знам, дали е същото. Ако е от това - значи нова капачка и с нея дават и другите неща. Ако не е от това и не е същото - 100% цедката на маслената помпа е задръстена и тя се бори с това нещо, затова качва по-бавно налягането. Друг вариант е самата маслена помпа нещо да отива към дедо поп... ама не знам :(

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mokata7   
mokata7
Пост #7949 -

Аз си сменям сам маслото на всички автомобили,не съм обърнал внимание за такава втулка, но определено това се получи след смяната.Може ли да дадеж малко повече инфо къде се намира тази втулка.При мен се сменя само филтъра и е много удобно да го погледна без да се цапам и да видя дали е така както казваш.Сега се сещам ,но не съм сигурен много, че маи имаше едно бронзова шайба към филтъра и се чудех за къде е ,но не видях къде може да се сложи,но я оприличиха на бивтунката за болта на картера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7952 -

Амии в линка по-горе можеш да видиш къде е и какво прави.

 

Иначе, дихтунгата може да е за болта за картера, да. Сменяш си я, когато отвиваш болта.

 

ПП: сега видях едно клипче, където забелязах, че при теб е различно:

 

Тоест, има един шиш на капачката, накрая има гумено О-пръстенче. То също би трябвало да се сменя и да има малка гумичка с филтъра ? 

 

Ако си я сменил и от тогава е почнало всичко, вероятно новата не уплътнява добре. :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mokata7   
mokata7
Пост #7966 -

При мен е точно така като на клипа,не съм сменил двете малки гумени уплътнения на шиша, щото ми се видяха здрави и читави,дали е от тях ,колега със Сантафе каза,че е имал същия проблем и му било хвърлена " пеперудата" в филтъра.Но колкото и да съм "сляп" не съм видял нищо в стария филтър.На всички коли съм си сменял маслото сам,но бяха от VAG Груп и не съм имал такъв проблем,а смяната е идентична

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7968 -
преди 32 минути, mokata7 написа:

При мен е точно така като на клипа,не съм сменил двете малки гумени уплътнения на шиша, щото ми се видяха здрави и читави,дали е от тях ,колега със Сантафе каза,че е имал същия проблем и му било хвърлена " пеперудата" в филтъра.Но колкото и да съм "сляп" не съм видял нищо в стария филтър.На всички коли съм си сменял маслото сам,но бяха от VAG Груп и не съм имал такъв проблем,а смяната е идентична

 

Не е същото при теб, както е на Санта фе. Ти имаш шиш с О-пръстен.

Гумените уплътнения няма как да разбереш здрави ли са. С времето стават меки, смачкани или се изпичат и не държат, въпреки, че изглеждат много добре визуално. Затова се сменят. Аз лично винаги сменям гумите, защото може и да държат, но за повече от една смяна на масло не са измислени...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mokata7   
mokata7
Пост #7974 -

Последно като на Сантафето ли е, защото моя приятел със Сантафе е 2008 година и казва че е имало такава "пеперудка" а при мен е шиш с  О пръстени ,тези ли пръстени са ми проблема или е тази "пеперуда" която аз не виждам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7979 -

@mokata7

Не, човек, казах ти няколко пъти, че не е едно и също. Ако погледнеш темата, където описвам как работи това нещо при Санта фе, ще разбереш каква е идеята му и, че при теб го няма. 

 

При Санта фе имаш капачка и в нея влиза едно малко цилиндърче, което държи филтъра към капачката, а под самия филтър се слага друга куха прорязана тръбичка/цилиндърче, която накрая си има една гумичка. Тази гумичка се хвърля доста често, заедно с филтъра - защото не се сещат, че трябва да я извадят от стария филтър и да се зложи на новия целия елемент, който пак е цилиндричен и завършва с гумичка :) Това, което го наричаш "пеперудка", а то няма нищо общо с пеперудите - кръгла конусна гумичка, която играе ролята на "запушалка" на дупките, които са в основата на чашката на масления филтър. Идеята е да запуши дупките, за да не се връща надолу маслото, а да се задържи в чашката на филтъра. По този начин, когато палиш на сух двигател, маслото ще отиде по-бързо, защото в чашката при филтъра е останало масло, и няма да чакаш 2-3 секунди, за да може помпата да напълни първо чашката и после да прати към двигателя.  

 

При тебе е цял шиш, който тръгва от капачката и излиза изпод филтъра, тоест минава през него изцяло и излиза директно отдолу - не е на пет части, както е на Санта Фе-то (капачка -> цилиндър -> филтър -> цилиндър -> гумичка). На i30-ката е капачка -> шиш -> филтър. Този шиш накрая има гумено О-пръстенче, което се сменя с всяка смяна на филтъра. Тази гумичка, както и онази, която ти е на капачката в края на резбата се сменят всеки път, защото остаряват и се получават такива аномалии... при всички двигатели е така, дори и при VAG.  Аз също имам опит с VAG двигател - 1.9 тди 105 коня BXE - там е подобно изпълнението, но филтъра си има гърло, което играе тази роля на гумичките и пръстенчетата. Та така... 

 

Тоест, сменяш тези две О-пръстенчета винаги - би трябвало с всеки филтър да имаш такива /не ги пропускай/:

image.png

 

Ако не е от това нещо, не се оправи лампата - вероятно не си избрал точното масло и е по-гъсто и по-бавно го разхвърля насам-натам, също е възможно цедката в картера да е замърсена - просто си предполагам. Това са възможните причини, за които се сещам аз. 

 

ПП: Това е при Санта Фе, което няма нищо общо:

 

oil-filter-santa-fe.PNG

oil-filter-cap-and-aditive.jpg

 

Хвърля се черната "фунийка", отдолу "полата" е гумата, която наричаш "пеперудка" :) Това нещо влиза във филтъра и "майсторите" вадят целия филтър и хвърлят и това нещо с него, без да го извадят от филтъра... след това лампата на маслото гасне след 3-4 секунди работа на сухо /при топъл двигател и топло масло е около 2 секунди/. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mokata7   
mokata7
Пост #7981 -

Колега огромно благодаря,правилно съм те разбрал,ще сменя тази гумичка( О пръстена) и ще видя.Иначе съм с масло 5w30 спецификация С 3 и е точното масло,марката е Бардал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7984 -

Няма проблем. Маслото е окей, значи. :) Смени и се похвали после, че всичко е точно. Ако не се оправи от тези неща - значи... друго ще търсиш, като проблем. И все пак... чакаме да се похвалиш :)

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mokata7   
mokata7
Пост #8072 -

Смених  "О" пръстените ,но файда няма!Говорех с майстор и ми препоръча да опитам с филтър на Ман,сега съм с филтрон! Според него няма как да е задръстена решетка,тъй като колата е нова и е на реални километри 85000!Внесена е от Франция,не от Италия,където не сменят масла, а и ако е решетката лампата ще присветва и на рабатещ двигател!Просто като смених филтъра видях, че маслото в кожуха на филтъра е изтекло и заради това лампата свети 2-3 секунди докато дигне.Давайте идей,незнам дали в Хюндай въобще ще ми обърнат внимание камо ли да ми  помогнат!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #8077 -

Моката, филтъра виждал ли си го разглобен? Така ли е както го описва Шафт?

Все ми се чини, че има някаква джаджа по него дето цака нещата и не е от помпа, цедка или филтър. Още повече, че проблема е цъфнал след смяната на маслото. Самото масло също ме съмнява да го причинява...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
mokata7   
mokata7
Пост #8093 -

Предполагам,  че е в конструкцията на филтъра, днес си купих оригинален и има разлика в долната част, има киче около  пръта и прави отвора по-малък и така няма да изтича маслото от тялото на филтъра!Ходих и в КИА и ми казват да не се притеснявам.Ще пиша какво е станало след смяната.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #8094 -

Уау... затова не харесвам Делфи и Филтрон - всички неща са им такива... преди време още ги заклеймих и изобщо не ги и поглеждам. Само Hengst, Mahle, Man, Knect, Bosch и това е... поне знаеш, че няма разлики при тях. :) Пиши какво е станало... 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×