Jump to content
Pechikamakov

Съвет и мнение за Tucson 2.0 113

Recommended Posts

Pechikamakov   
Pechikamakov
Пост #7527 -

Здравейте колеги! Нов съм във форума и бих искал да науча малко повече от опита ви с автомобил като горепосочения Tucson. До сега не съм имал дизелова кола, но предстои смяна на сегашната и доколкото разбрах 2.0 crdi 113к.с. е добър избор. Годината е 2005. Колата ще се кара повече градско, ще трябва да събира багаж и засега 1 чаве и мама, а живот и здраве от края на януари - още едно чаве. За 4wd - харесва ми, а и е добре зимата да съм подсигурен, че спокойно мога да стигна до село (примерно). ☺ Отзад ще трябва да събера 2 столчета и мама, както и багаж. Ще съм безкрайно благодарен за вашите мнения и съвети! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
firebird   
firebird
Пост #7529 -

И аз съм нов във форума и чета форума и това което разбрах, че този мотор е с твърд маховик, но е хубаво някой с такъв да потвърди. Защо си се насочил към този, а не към бензинов, примерно 2.0 140 коня ? Това с 4х4 все още ми е на кантар, с предното би трябвало да е по лека и да гори по малко, то вече зависи и кой къде се навира де иначе за града според мен с предно си е супер. Отделно обслужването на 4х4 сигурно е доста по скъпо, пак някой с такъв трябва да каже, ще ми е интересно да науча повече и за дизела като поддръжка. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Pechikamakov   
Pechikamakov
Пост #7536 -

Според прочетеното като мнения проблемите при този мотор ми се сториха по-малко отколкото при бензиновите. За 4х4 - все пак е нещо от рода на SUV, което според мен е плюс в случая. И другото, че като поддръжка не е чак толкова скъпо дори и 4х4. Нормално обслужване. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
firebird   
firebird
Пост #7537 -

Разбирам, нека да кажат и за това горене на масло, дали е само при бензинките, може и да си прав, че дизела е по корав. Като цяло ми се видяха малко темите тук и дано да има хора да кажат. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Pechikamakov   
Pechikamakov
Пост #7542 -

Ами дано някой запознат човек да прочете и намери време да драсне някой ред за новаците ☺

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7595 -
На 7/24/2019 at 9:14, Pechikamakov написа:

До сега не съм имал дизелова кола, но предстои смяна на сегашната и доколкото разбрах 2.0 crdi 113к.с. е добър избор.

 

За добър е добър наистина, и автомобила, и моторчето. Тегли много добре, има си мощност и въртящ момент. Имай наум само, че не е много икономичен, макар да е дизел. Не е разсипия разбира се, но не е каквото би могло да се очаква от съотношение купе-двигател.

Не съм чувал да харчат масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nennormalnoto   
nennormalnoto
Пост #7695 -

Здравейте,

 

Карам вече година и 20 000 км такъв екземпляр. По каталог, някои са с демпфер, някои не. Моя е с нов съединител от понеделник тази седмица - с твърд маховик си е. 

Относно 4х4 -то, не зная за каква подръжка се притеснявате, сменил съм един трипод, който беше 30тина лв и маслата в скорости, диф и раздатка, които не превишиха 60 лв. 

Относно разхода, не очаквам да има особено голяма разлика като е само на преден мост. 4х4 то работи само при нужда или при изрично зацепване. 

Сега, аз по моята кола налях доста пари (продава се, BTW :D), защото попаднах на неподдържан екземпляр. За щастие, вече е в топ състояние. 

Сменил съм следните неща:

- Съединител комплект Valeo - 350 лв с труда

- Лагери на 4те колела - около 120 лв

- рециклиране на дюзи - 780 лв

- ЕГР - 110 лв

- Предни амортисьори - 220 лв

- предни външни карета - 120 лв

- Тампони заден мост (всичките) - 60 лв

- Вътрешни и външни накрайници - 150 лв

- Дискове и накладки предни - 240 лв (Ferodo)

- Стелки гумени, за модела автомобил - 65 лв

- монтаж на лупи във фаровете, ксенон - 400 лв

- зимни гуми - 550 лв

- летни гуми - 540 лв

- ангренажен комплект, водна помпа, пистови ремъци, антифрийз, спирачна течност - 590 лв

- претапициране на двете предни седалки (не ме кефеше кожата как е загрубяла - 220 лв

- Монтаж на преден и заден парктроник - 80тина лв (аз си ги правих)

- чип тунинг при Пепино (къмто 140 кс е колата, безопасно за нея и доста положително като поведение) - 250 лв

- миналата седмица монтирах оригинален темпомат, следващите дни трябва да ида до Хюндай да го активират

 

В общи линии, колата в момента е в прекрасно състояние. Да, налях пари, но това беше по - скоро плод на факта, че не понасям да имам някви дреболии по колата, затова го направих. Сега, колега, търсейки такава кола трябва да си наясно, че мястото в купето е огромно, но багажника е скромничък (поради тази причина я продавам и ще скачам на SantaFe 2). Колата вози много прилично, държи се много добре. Върви повече от прекрасно (поддържам 180 съвсем спокойно). Сега, относно разхода, положението е много отсносително:

 

- Градско в София - 8 - 10 (може и надолу, но говоря за каране и то в София. Климатик не гася никога, бичи си постоянно на Auto, вечно ми е жега)

- Извънградско - ами пак зависи. Ако я къткаш с 80-90, пада на 5.6 - 5.8. Със 120 си гони 7. 140 - 7.5. 160 - 180 - 9 до 10. Голямо челно съпротивление, големи гуми, тежка е. За мен това са съвсем допустими разходи.

 

За допълнителни въпроси - на лично, може и на ФБ (https://www.facebook.com/evtim0v). Бих се радвал да съм полезен, тъй като няма много инфо за този модел. 

 

20190602_150623.jpg

20190602_150629.jpg

20190602_151407.jpg

20190602_151429.jpg

20190609_121244.jpg

20190609_121307.jpg

20190609_121315.jpg

20190609_121320.jpg

20190609_121324.jpg

20190609_121332.jpg

20190609_133018.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
nennormalnoto   
nennormalnoto
Пост #7696 -

Още малко инфо. Мотора е произведение на VMMotori. Италия се слави като една от най - читавите дестинации за създаване на дизели (1.9 JTD e безсмъртен мотор), все пак са изобретили конумрел (комън рейл). Мотора е тих, балансиран. Няма излишни вибрации и седи доста спокойно в коша. Масло не гори. Имах Елантра със същия мотор. Съдрах я от каране, никакви грижи. 

Относно турбото - съвсем обикновено турбо, без геометрия. Не е сложно за рециклаж, не струва много пари. Принципно е и здраво.

Електрониката е Бош, носи на рециклаж, което си е бонус. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
okorok   
okorok
Пост #7965 -
На 8/2/2019 at 13:11, nennormalnoto написа:

Още малко инфо. Мотора е произведение на VMMotori. Италия се слави като една от най - читавите дестинации за създаване на дизели (1.9 JTD e безсмъртен мотор), все пак са изобретили конумрел (комън рейл). Мотора е тих, балансиран. Няма излишни вибрации и седи доста спокойно в коша. Масло не гори. Имах Елантра със същия мотор. Съдрах я от каране, никакви грижи. 

Относно турбото - съвсем обикновено турбо, без геометрия. Не е сложно за рециклаж, не струва много пари. Принципно е и здраво.

Електрониката е Бош, носи на рециклаж, което си е бонус. 

Колега, 

карах такова преди да го сменя със С.Ф. Колата наистина си заслужава. Задната седалка е широка и удобна. За 800 км. двама души отзад не се уморяват. Багажника е малко малък, но пък се отваря задното стъкло и можеш да го допълваш със затворена врата. Ако попаднеш на читав екземпляр си заслужава.

Радхода е малко по-голям, но с това челно съпротивление и маса не може да се иска друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
firebird   
firebird
Пост #8709 -

Звучи доста добре всичко, почвам да де замислям вече. :)

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×