Jump to content
Mariner

Santa Fe 2.4 LPG

Recommended Posts

Mariner   
Mariner
Пост #7493 -

Здравейте, съвсем нов съм във форума и се извинявам ако бъркам мястото за тази тема. Много искам да си купя Санта фе, бензин, но съм фен на газта. Никъде не намирам инфо дали е възможно газифициране на санта фе III 2012 - 2015 г. Всички мотори 2.4 ли са GDI. Ако да или не каква е истината и кой вид става за газ. Има ли 4х4 с ръчна и ако да коя е за предпочитане. Ако няма какъв вид 4х4 е и дали става за теглене и вадене на лодка с колесар от язовир. С две думи санта фе III 4х4 на газ, с ръчна или автоматична за около 33 000 лв. мисия възможна или невъзможна е? Благодаря за всички отговори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7494 -

Като цяло има малко невъзможни неща, поне моята гледна точка често е такава. Често срещана ситуация у нас е, че искаме да си купим ферари на цената на опел. Сигурно някъде може да се намери някой изцеден до предела, надхвърлил 300 К, позагубил бая коне, поочукан, с ръчна скоростна кутия автомобил. Ще трябва де се бръкна доста надълбоко, за да сменя каквото има да се сменя и да оправя купето...

Обръщането на газ и на Санта фе 2 създава проблеми, пък за GDI у нас не бих се доверил на никого, ама щом си толкова голям фен на газта, хвърляй се смело. На твое място бих си заделил прилична сума и много спокойствие за количествата проблеми, дето ще имам докато се “наслаждавам“ на придобивката си.

Както казах, почти няма невъзможни неща, въпросът е дали си заслужава. Подобна гимнастика, за мен, е напълно безсмислена и едно Санта фе II или по-добре фейслифта 2010-2012 дизел ще бъде далеч по-добрия вариант. И определено ще е по-икономичния за каквото описваш, защото за теглене ти трябва голям въртящ момент.

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mariner   
Mariner
Пост #7512 -

Благодаря за усилието bunz, но бях задал няколко въпроса (любезно), а ти си си направил труда да изпишеш цели три абзаца  в ироничен стил отговаряйки (дори не точно и аргументирано) само на половин. Точно от това имах нужда. Благодаря ти, с пожеланието да получаваш винаги такова отношение от околните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7520 -
Преди 10 часа, Mariner написа:

Благодаря за усилието bunz, но бях задал няколко въпроса (любезно), а ти си си направил труда да изпишеш цели три абзаца  в ироничен стил отговаряйки (дори не точно и аргументирано) само на половин. Точно от това имах нужда. Благодаря ти, с пожеланието да получаваш винаги такова отношение от околните.

 

Недей така, човек, не го познаваш и затова така си решил, че говори с ирония и се заяжда. Общо взето иска да ти каже, че преди това е карал газифицирана корейска кола и само ядове и мизерии, а не е като да няма под ръка най-добрия газаджия, който разбира доста, а също така му е роднина. :) Затова... GDI да газифицираш е същото като при TSI, TFI, TFSI... и т.н. Може, става, че не е рентабилно - не е, но има хора, които го правят :)

 

Ето инфо от Ланди:

https://landi.bg/газов-инжекцион-fsi-tfsi-tsi-gdi-tce/

 

Според данните в Wikipedia:
Engine    
2.4 L Theta II MPI I4 174hp
2.4 L Theta II GDi I4 190hp
3.3 L Lambda II MPI V6 267hp
3.3 L Lambda II GDi V6 290hp
2.0 L Theta II Turbo I4 264hp
2.0L CRDI VGT R-Line I4 diesel 148hp,183hp
2.2L CRDI VGT R-Line I4 diesel 200hp 

Това са наличните двигатели при трето поколение Санта Фе, което гледаш ти. 2.0 бензин с турбо имаше доскоро да се продава в мобиле-то, но имат склонност да се възпламеняват (2.4 също влиза в списъка):
https://eu.usatoday.com/story/money/cars/2019/01/16/hyundai-kia-recall-168-000-vehicles-due-increased-fire-risk/2598469002/


От горния списък с двигателите виждаме, че има MPI и GDI - MPI-то е по-подходящо за газ, но не съм сигурен, дали ще можеш да намериш такова нещо... 

 

Ето и едно видео за газов инжекцион на 2.0 264 коня:

 

И едно 2.4 MPI:

 

По българските обяви не виждам MPI-та, повечето са GDI-та и се продават на по 60-70 000км - вероятно си харчи доста добре на бензин. :)

 

Цена около 33 000лв за Санта Фе 3 - по-скоро се откажи от бензините като цяло :) Вземи си малко по-старо, но дизелче, 4wd + автоматик - хем за теглене е доста-доста по-добре. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7530 -

@Mariner надявам се така да е достатъчно любезно.

 

Колега Маринер, сигурно някъде може да се намери някой доста амортизиран модел (най-вероятно над 300 К), в недобро визуално и техническо състояние, с ръчна скоростна кутия автомобил. Боя се, че ще е необходима сериозна сума да се отремонтират съответните компоненти.

 

Не е тайна, че обръщането на газ дори и на Санта фе 2 създава проблеми, пък за GDI у нас, аз лично, не бих се доверил на никого, но това е само мое мнение. Бих казал, че и тук ще е необходима значителна сума, тъй като технологията GDI е създадена да работи на бензин, а не на газ. Бих казал, че подобно действие би довело до непрекъснати проблеми и разходи. За да не копираме обемно съдържание от външни източници, бихте могли да се информирате за въпросната технология в детайли от интернет. Все пак, ако не ви се рови, бихме могли да поясним.

 

Казано иначе – почти няма невъзможни неща, въпросът е дали си заслужава. Смятам, че подобно действие, не оправдава усилията и средствата и би било значително по-разумен избор да си потърсите Санта фе II или по-добре фейслифта 2010-2012 (и двете дизел). Той би спестил много повече средства и проблеми, освен това е много по-подходящ, защото за теглене е необходим голям въртящ момент.

 

Оставам на разположение за допълнителни въпроси и/или разяснения.

 

:)

 

пп. Отвреме-навреме забравям, че в България сме много тънкообидни и приемаме всичко лично. Опитах се да внеса хумор и последното което искам е да обидя някого. Жалко е, че сте го приели така. Кажете кое не ви е ясно и да го допоясним.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mariner   
Mariner
Пост #7551 -

Shaft, благодаря за пояснението, но и мен никой не ме познава. Защо е необходимо ти или друг да ми обяснява какво е искал да каже Bunz. Чета каквото е написал и го чета точно, както и точно зададох въпросите си. Ако има любезни хора да ми обяснят каквото знаят, ок. Нямам представа от характеристиките на колата и не ги познавам. Не съм някой бай Ганьо, който иска да "кара Ферари" за 1000 лв. Не харесвам дизелите, карал съм предимно коли на газ и никой не може да ме убеди, че дизелите са по - икономични като цяло. Интересува ме може ли колата, която съм харесал да бъде газифицирана и попитах какво видове двигатели има освен GDI. Можеше и по друг начин да бъде обяснено, а не като на бай Ганьо. Не сме тънкообидни в България, просто не четем и сме свикнали да не обръщаме внимание на това, което се иска от нас. Да говорим и да се месим без да допринасяме и да се подиграваме. Можеше просто да ми се каже, че 2015 г. Санта Фе НЕ СТАВА НА ГАЗ. Само не разбрах има ли идруги мотори освен 3.3 бензин, който да се слага на Санта фе и който да става на газ. Толкова ли е зле да се кара на газ, че едва ли не трябваше да почувствам вина, че искам Санта фе с АГУ? Още в първия ми пост, всичките въпроси бяха зададени точно, но...

   Преди месеци си направих регистрация в сайта Ракията.com. Зададох два въпросас цел задаване на въпроси, не за подигравка. Някои хора се почувстваха толкова засегнати и нападнати, че бях залят от тонове помия и обвинения в провокация. Просто питах и тогава и сега неща, които не са ми ясни. Толкова по - лесно щеше да е да се прочете и да се напише, това което се знае, а не да "оставам с впечатление", че някой ме мисли за бай Ганьо.

 

@Bunz, сега да пукна ако знам въпросният "някой доста амортизиран модел (най-вероятно над 300 К)" за Санта Фе ли говориш или за Ферари. Ако нещо не беше тайна от тези работи нямаше да питам. Исках само да знам дали е възможно газифицирането на някой бензинов мотор на Санта фе около 2015 г. освен 3.3 L. Доколкото разбирам доста разбираш от тези неща и би било добре ако просто ми кажеш става или не според теб. Не искам дизел или кола на 8, 10 или повече години. В тези 4 реда и половина от първия ми пост имаше и други въпроси, но уви всичките бяха отмити от празни приказки за стари ферарита и неясно какви други коли "надхвърлили 300 К". Все пак, все още бих се радвал ако хвърлиш един поглед на въпростите. Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zarrick   
Zarrick
Пост #7553 - (Редактирано)

Тъй като и аз доста ги заглеждам последно време Санта Фе-тата, макар и предимно второ поколение, това което съм попрочел и съм се запознал е следното:

2.4 бензин MPI (Multi Point Injection - многоточков инжекцион) монтира са на второ поколение Санта Фе (2010 - 2012) и подлежи на нормално газифициране с газов инжекцион. Сега до колко това е успешно и безпроблемно, има много фактори, не мога да кажа. За мен това което написа Шафт, че се слага и на трето поколение беше новост.

2.4 бензин GDI (Gasiline Direct Injection - директен инжекцион, впръсква направо в цилиндъра, до колкото съм чел)  - монтира се на трето поколение (след 2013). GDI моторите са основно познати от Митсубиши, а като се има предвид доста от взаимстваните от Хюндай мотори, шасита и технологии като цяло от Митсубиши, най-вероятно и тук не е по-различно. Проблема не е, че не може да се газифицира, а по скоро че не може на цяло да се елиминира подаването и на бензин, което обезмисля процедурата. Чел съм че проблема е решим с така наречената течна фаза газов инжекцион, но там има други особености, като често горящи помпи за високо налягане и пр.

3.3 и 3.5 двигателите мисля, че ги има както GDI така и MPI в зависимост от годините на производство. Особеностите при газификация важат по същия начин и за тях. При тях проблемът е, че не са масово или изобщо предлагани за Европа за второ, а до някъде и за трето поколение, макар че за трето по-често се появяват екземпляри с 3.3. 

Посоченият бюджет позволява голямо разнообразие на марки и модели.

Редактирано от Zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7554 -
преди 38 минути, Mariner написа:

Shaft, благодаря за пояснението, но и мен никой не ме познава. Защо е необходимо ти или друг да ми обяснява какво е искал да каже Bunz. Чета каквото е написал и го чета точно, както и точно зададох въпросите си. Ако има любезни хора да ми обяснят каквото знаят, ок. Нямам представа от характеристиките на колата и не ги познавам. Не съм някой бай Ганьо, който иска да "кара Ферари" за 1000 лв. Не харесвам дизелите, карал съм предимно коли на газ и никой не може да ме убеди, че дизелите са по - икономични като цяло. Интересува ме може ли колата, която съм харесал да бъде газифицирана и попитах какво видове двигатели има освен GDI. Можеше и по друг начин да бъде обяснено, а не като на бай Ганьо. Не сме тънкообидни в България, просто не четем и сме свикнали да не обръщаме внимание на това, което се иска от нас. Да говорим и да се месим без да допринасяме и да се подиграваме. Можеше просто да ми се каже, че 2015 г. Санта Фе НЕ СТАВА НА ГАЗ. Само не разбрах има ли идруги мотори освен 3.3 бензин, който да се слага на Санта фе и който да става на газ. Толкова ли е зле да се кара на газ, че едва ли не трябваше да почувствам вина, че искам Санта фе с АГУ? Още в първия ми пост, всичките въпроси бяха зададени точно, но...

   Преди месеци си направих регистрация в сайта Ракията.com. Зададох два въпросас цел задаване на въпроси, не за подигравка. Някои хора се почувстваха толкова засегнати и нападнати, че бях залят от тонове помия и обвинения в провокация. Просто питах и тогава и сега неща, които не са ми ясни. Толкова по - лесно щеше да е да се прочете и да се напише, това което се знае, а не да "оставам с впечатление", че някой ме мисли за бай Ганьо.

....

 

Първо... Нещо не ме разбра изобщо какво искам да ти кажа в самото начало, май :) Никого не защитавам, просто ти обяснявам, че човекът изобщо не се заяжда лично с теб или с някого другиго, но няма значение...................

Второ... прочете ли цялото ми мнение по-горе, или нямаше смисъл да се занимавам да го пиша....... Виждаш ли, че има двигатели MPI, които не са 3.3, само. Има и 2.4, но трябва да си намериш такъв. Просто ти казвам, че ако търсиш такава кола в България - едва ли ще намериш. Все пак това не е VAG, където се кара от куцо и сакато... и всеки си купува по-голям двигател, най-вече дизел, защото е по-рентабилно за много шофиране. Тези с бензиновите ги карат само по съборите, :) защото това са 6 цилиндъра, които нямат изхранване от обикновения човек.

 

Едва ли ще попаднеш на човек от първа ръка, който си е купил БЕНЗИНОВА кола за над 30 бона и иска да сложи газ на такава кола... аз поне, за щастие, не познавам такъв човек - това точно си е Бай Ганьовщината... Ако имаш пари за 30-35-40 000лв кола, забележи, втора употреба - не й слагаш газ, защото не те боли нищо да си караш на 20л/100км бензин и не трябва да ти пука колко ще харчи. :)  Това е правилото в България. Всички коли, които са на газ са по 10тина хиляди лева и всички са се... да не казвам какво, върху тях, преди да ги вземе човечецът, който ще им сложи газовата. 

 

Не знам как очакваш да се помогне по-добре от това... :( Говоря ти супер спокойно, без да се заяждам. ;) Това да караш на газ си е личен избор и всеки си го прави сам. Обаче, ако ме питаш мен (добре, че не ме питаш) - да си купиш кола за над 30 бона и да сложиш газова за 3-4-5 бона (да пази Господ да сложиш по-евтина), която ще впръсква 5 литра газ и 10 литра бензин на определени тактове, за да се охлаждат дюзите - не разбирам идеята... От тук идва сравнението за Ферари на газ. Това е. 

 

Питаш също така, дали е възможна мисията - отговорът е "НЕ", но не, както ти казваш, цитирам "Санта Фе НЕ СТАВА НА ГАЗ" - става на газ, просто за 33 бона Санта Фе 3 на газ няма... ако намериш - ти ще си първият човек в България, който ще кара такова нещо по пътищата. На мен ще ми е кеф да я покажеш тази кола, защото ми е интересно.

 

Колкото до това, дали на газ е по-евтино - да, привидно, обаче не ми се говори... :) По-евтино е, ако вземеш нова кола и я караш само ти от чисто нова, да си е направена на газ - и това ще е така до около 100 000км, след това Бог да ти е на помощ. Има газифицирани автомобили идващи от Корея - направо от там ги внасят. 90% от колите на газ, дори и по корейските сайтове, са на по 60-70-80 000км. Едва ли са балъци.

 

За тегленето също ти казах по-горе - 4х4, автоматик най-добре. И това изобщо не го видя, явно... 

 

Как да помогнем повече от това нещо? Ако кажеш точно как би се радвал да помогнем - ще помогнем, ще ти угодим, ако можем и т.н. Идеята е да си помагаме, а не да си мерим пишките ;)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zarrick   
Zarrick
Пост #7556 - (Редактирано)
преди 21 минути, shaft написа:

Едва ли ще попаднеш на човек от първа ръка, който си е купил БЕНЗИНОВА кола за над 30 бона и иска да сложи газ на такава кола... аз поне, за щастие, не познавам такъв човек - това точно си е Бай Ганьовщината... Ако имаш пари за 30-35-40 000лв кола, забележи, втора употреба - не й слагаш газ, защото не те боли нищо да си караш на 20л/100км бензин, ами не ти пука колко ще харчи. :)  Това е правилото в България. Всички коли, които са на газ са по 10тина хиляди лева и всички са се... да не казвам какво, върху тях, преди да ги вземе човечецът, който ще им сложи газовата. 

 

Не знам как очакваш да се помогне по-добре от това... :( Говоря ти супер спокойно, без да се заяждам. ;) Това да караш на газ си е личен избор и всеки си го прави сам. Обаче, ако ме питаш мен (добре, че не ме питаш) - да си купиш кола за над 30 бона и да сложиш газова за 3-4-5 бона (да пази Господ да сложиш по-евтина), която ще впръсква 5 литра газ и 10 литра бензин на определени тактове, за да се охлаждат дюзите - не разбирам идеята... От тук идва сравнението за Ферари на газ. Това е. 

 

Питаш също така, дали е възможна мисията - отговорът е "НЕ", но не, както ти казваш, цитирам "Санта Фе НЕ СТАВА НА ГАЗ" - става на газ, просто за 33 бона Санта Фе 3 на газ няма... ако намериш - ти ще си първият човек в България, който ще кара такова нещо по пътищата. На мен ще ми е кеф да я покажеш тази кола, защото ми е интересно.

 

 

Тук аз не съм много съгласен. Ако е добре подбрана и монтирана както трябва газовата уредба по никакъв начин не предразполага към повече дефекти или проблеми. Също така има доста скъпи коли, които съм виждал на газ. А за някой си е направо наложително предвид разхода им на бензин. Все пак това гориво си е наполовина по-евтина алтернатива. Но съм съгласен, че това са по скоро изключения.

Честно казано ако разполагах с такъв бюджет, изобщо нямаше да се спра на Санта Фе, осбено за теглене, а направо бих скочил в някой Ланд Крузър, пък макар и по стара годинка или пък Паджеро 4 - 3.8 бензин (тук не знам дали не е GDI). Ако пък държиш да е по-ново Кия Мохаве мисля, че добре ще ти се впише в бюджета: 3.8 V6 MPI бензин (става по-лесно на газ) . Голям, парт тайм 4х4 (т.е. задно с включване на предното ако се налага), на въздух отзад, което си е плюс за теглене.

 

Поздрави и без лоши чуства.

Редактирано от Zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7558 -

Стига бе хора, това да не е бг-мама с лоши чувства и чудеса там :D Става ми смешно вече....... ама наистина. Няма лоши чувства тук, стига.  

 

Може би, това, което съм написал малко по-горе за 2.4 MPI при трето поколение не е съвсем така /подвел съм се от wikipedia/ - грешката е моя и мисля, че няма друго MPI, освен 3.3. Това, което е на второто видео по-горе, то е 2-ка Facelift - недогледах... Извинявам се за недоглеждането и объркването, наистина!!!

 

Понякога, когато заредя 150лв резервоар и успея да мина само 700км, ми се иска да взема голям бензин на газ, да ми реве в краката и да харчи по 15-20лв / 100км, колкото харчи и дизелът... просто да ми носи повече кеф. Обаче... определено фактът, че всичко е доста по-скъпо в един такъв мотор ме отрезвява веднага. То не е само да се кара с евтино гориво - има обслужване, което ще бъде тройно повече отгоре. Две глави, ремъци/вериги, ролки, плъзгачи, водни помпи, обтегачи, ремонтопригодност, липса на кадърни майстори - лудница е. Не ми трябва таралеж в гащите. :(

 

От гледна точка на газовата - затова написах и аз, че е добре да е от по-скъпичките, за да има някаква гаранция най-малкото, защото тези по 1000лв никой не ги басари изобщо. Всички могат да ги сложат и след това като почнеш да им ревеш се почва "имаш проблеми с мотора, клапи, ламбди" и чудеса... :) От там идва и фактът, че колата става по-скъпа за сметка на горивото, което се сипва. 100лв на тоя майстор да я види, 100лв на оня, 1000лв загуба за няколко дни обикаляне по майстори... все пак да не оставяме настрана изгубеното време и нервите, които никой-никога не смята. 

 

Темата е дълга и всеки си има собствен кеф и няма точен отговор - газ, бензин, дизел, ток. Това е като: червенокоса, блондинка, брюнетка, кестенява. /в този ред/ :D

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Zarrick   
Zarrick
Пост #7562 - (Редактирано)

Ами така тръгна темата :D:D:D

 

Както вече писах в една друга тема, моето мислене е доста изкривено. 10 години карах бензинова Хонда и мога да кажа, че само се надявам и следващия ми избор да е толкова успешен и безпроблемен. Наистина за съответния ми бюджет Санта Фе най-много ми харесва от всичко в този клас, дори и от Хондата, въпреки че си оставам почитател на марката. Карал съм такова Санта Фе служебно известно време, модел 2008 или 2009, 2.2 дизел автомат с навигаци и пр. Колата ми харесва, но дизелът не е моята технология. Определено искам бензинова кола, този път ще е на газ, тъй като хондата си беше бегачка и никога не е имала газ. 

За съжаление от това което чета тук и по други места, вкл. и стария Хюндай форум, както за бензиновите, така и за дизеловите мотори имам силни съмнения, че ще могат да изпълнят летвата за здравина, която постави Витека.:| Да се надяваме, че марката и екземпляра, на който евентуално ще се спра ще ги опровергае.

Редактирано от Zarrick

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7564 -

Амиии, търси по-дълго време, то ще си излезе, което си е твоето ;) Всеки си е с късмета ;) Като намериш нещо, което да си те кефи - споделяй!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7593 -

Изобщо не смятам себе си за разбирач, поне не точно от тия неща. Явно си човек буквалист, ще пробвам буквално.

 

  • Всички мотори 2.4 ли са GDI – не всички, има ги и двата варианта. Бензиновите версии на СФ (Санта фе), особено второ и още повече трето поколение, не са популярни у нас затова вероятността да намериш не-GDI пада значително. 
  • Ако да или не каква е истината и кой вид става за газ – MPI се прави от дълги години. Поставяне на газ на GDI (и производните на другите марки) е скъпо, несигурно и свързано с огромни компромиси. И изобщо, ама изобщо няма да е икономично. Общо взето ще съсипеш хубавия мотор.
  • Има ли 4х4 с ръчна и ако да коя е за предпочитане – има ги всякакви, въпрос на лично предпочитание. Тук няма фабрични проблеми като при СФ 2 със съединителя на ръчните скорости.
  • Ако няма какъв вид 4х4 е и дали става за теглене и вадене на лодка с колесар от язовир – объркващо ти е това изречение и не ми е ясно какво искаш да кажеш. Като цяло монтирайки газ на бензинов мотор му убиваш 5-10% от конете, ама ще изтегли лодката. 4х4 системата е тип on-demand с BorgWarner: при нормално каране 95% от въртящият момент се предава на предната ос, тоест имаш кола с предно. При загуба на сцепление се предава въртящ момент и към задните оси до 50-50. Има и бутон за принудително включване на 50-50. Това работи до скорост под 40 км/ч. 
  • С две думи санта фе III 4х4 на газ, с ръчна или автоматична за около 33 000 лв. мисия възможна или невъзможна е? – (приемам не-буквално частта за двете думи) – моля те да хвърлиш едно око на обявите за набелязания от теб автомобил и да се свържеш с някой от резултатите от гугъл за фирми поставящи АГУ на GDI и на MPI. Така най-лесно ще си направиш изводите. Не очаквай да се юрнем всички да събираме таз информация вместо теб (не бързай да се обиждаш, моля).

Да попитам откъде идва тая пагубна любов към пропан-бутана? Имал съм коли на газ и единствената полза беше от карането на дълги разстояния. Нищо друго. Убит мотор, калпава динамика, два вида горива, компромиси с багажника или резервната гума, кофти за генерацията и други елементи. Икономия в града няма особена, хеле пък при студено време. Никога не бих се върнал към газ. Очевидно е, че не си настъпвал дизелово СФ 3, защото нямаше да водим тия разговори. Дизелите им нямат нищо общо с тия на немците и са много, много отзивчиви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mariner   
Mariner
Пост #7838 -

Момчета, здравейте отново. Започвам все пак с извинение към всички, които се чувстват засегнати от тона или думите ми и много благодаря за макар и късно, изчерпателните отговори. За съжаление май мисията се оказва невъзможна и ще се откажа от Санта фе - то. За съжаление пак повтарям. Колата ми харесва, но ми се иска да е по - нова. Както каза zarrik за тоя бюджет има варианти.  Bunz ще ме прощаваш, но любовта ми към пропан бутана не е пагубна. Очевидно е, че не си карал подходящата кола с добра газова. От 8 години съм на газ и никога не бих се качил на най - мръсния и в пъти по- скъп транспорт - нафтовия. Но...   " на вкус и цвет товарищей нет" , казало кучето и си облизало гъза. Благодаря още веднъж и си останете със здраве.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7866 -
На 8/9/2019 at 22:45, Mariner написа:

Но...   " на вкус и цвет товарищей нет" , казало кучето и си облизало гъза.

 

Хах! Аз предпочитам далеч по-Ентелегентни максими, например “всеки има право да няма вкус“.

Но пък щом ти харесва да си ближеш задника – моля, всичко добро и на теб!

:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×