Jump to content
eF_oNe

Повишено ниво на маслото в двигателя

Recommended Posts

eF_oNe   
eF_oNe
Пост #7374 - (Редактирано)

Здравейте, колеги

Днес установих, че маслото в двигателя се е повишило.

Посетих сервиз и ми казаха, че според тях маслото мирише на нафта и най-вероятно нафтовата помпа се е прецакала.

Колата е Hyundai i40 1.7crdi 136к.с. 2012-та автомат.

Обмислям да посетя сервиза на Хюндай във Велико Търново понеже моите майстори не са правили такава кола и не се наемат в момента и ще могат да ме приемат евентуално чак след 2 седмици когато се върнат всички от отпуски.

Посъветваха ме въобще да не карам колата.

Аз съм от Велико Търново и сервиза на Хюндай тук малко не ми вдъхва доверие но нямам друг избор.

Бих искал да попитам ако тази помпа има нужда от рециклация, къде бихте ме посъветвали да я изпратя?


Благодаря предварително :)

Редактирано от eF_oNe

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mountebank   
Mountebank
Пост #7375 -

DPF, регенерация, пушеци... Колата да не би да се кара на къси разстояния, студена, без да е излизала скоро на дълъг път и на висока скорост? Смени маслото и пуснете принудителна регенерация на ДПФ-а. След това ше се разбере дали помпата е фира...

Изпратено от моят MIX с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
eF_oNe   
eF_oNe
Пост #7377 - (Редактирано)

Преди седмица ходих на диагностика и казаха, че DPF-а е в перфектно състояние.

Колата е карана на къси разстояния но от месец е в моите ръце и се кара и на дълго и със висока скорост.

Когато спра някъде и стоя на едно място и после тръгна с повече газ се случва да подпуши леко или като се спускам по голямо надолнище и после подам газ пак се е случвало да подпушва.

Но тези пушения са много редки.

Ако някой има мнение за сервиза на Хюндай във Велико Търново, моля да сподели или да ме насочи към друг добър сервиз.

 

Редактирано от eF_oNe

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kamen666   
kamen666
Пост #7424 -

Може ли само да ми опишеш как си проверяваш маслото на колата ?

Почти съм сигурен, че проблема е от грешно измерване което се случва с 98% от собствениците на i40....

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
eF_oNe   
eF_oNe
Пост #7483 -

Здравейте

Оказа се запушен ДПФ.

Премахнахме го и за сега всичко е окей.

Разхода на колата от 11-12 градско ... падна на 8.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kamen666   
kamen666
Пост #7499 -

Как така от перфектно състояние се оказа запушен ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mountebank   
Mountebank
Пост #7505 -

Не е бил проверяван или тоя дето го е проверил толкова е в час. Още повече да изпушва при тръгване или рязка газ, няма как с работещ дпф на ниски обороти....

Изпратено от моят MIX с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7507 -

И на мен ми е интересно и се надявам авторът на темата да внесе малко повече светлина по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kamen666   
kamen666
Пост #7563 -

На какви километри е колата ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Biankonero   
Biankonero
Пост #7583 -

Здравейте колеги, 

Стана ми интересна тази тема и проверих маслото в моята кола. Оказа се също повишено ! 
В разхода не забелязвам промяна, 6 извънградско и 9-10 градско (София) , колата е ,1.7 (136 коня) автомат. 

Не съм забелязал припушвания никакви, не е губила обороти и не е давала признаци за някакъв проблем. Помирисах маслото от щеката и капачката, чесно казано не мирише на нафта, но като четох из темата по-скоро се наплаших :) Преди няколко месеца я бях носил в Хюндай София и не казаха нищо за ДПФ филтъра (предполагам че е наред) , но и тогава казаха че маслото се е покачило леко, след това го смених в друг сервиз с оригиналното за този модел. Какво трябва да проверя и евентуално да ме насочите към читав сервиз или човек, който да каже по професионално мнение? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
eF_oNe   
eF_oNe
Пост #7597 - (Редактирано)

Здравейте

ДПФ-а ходих в Хюндай Велико Търново и още 3 сервиза да го видят на компютъра.

В сервиза на хюндай излезе, че е на 30% запушен а в другите сервизи ми казаха, че е добре.

Обиколих най-добрите сервизи в Търново и всеки казваше, че на 90% проблема е от ДПФ филтъра.

Ако не е дпф филтъра може да е от дюзи. Ако не е от дюзи може да е от помпата.

На диагностика може да излезе, че не е запушен а всъщност да е много зле (всеки това казваше).

И така тръгнах от най-евтиния ремонт премахване на дпф-а.

Колата беше почнала за 200 км да качва около половин литър нивото на маслото в двигателя.

Човека който прави софтуера каза, че колата е била в постоянна регенерация на дпф.

Колата се е мъчила да си изчисти дпф-а ама не може и така постоянно набивала повече нафта и когато угася двигателя и колата е в регенерация тая нафта се набивала в мотора.

Така ми го обясниха и така ви го казвам и аз.

След премахването не можех да повярвам, че колата гори 8 ( максимум 8.5 ) градско и то с постоянни кикдауни и само газ.

Колата започна да върви с голяма лекота.

Колата е 136к.с. автомат на 220к. километра.

 

 

Редактирано от eF_oNe

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7599 -

Хм, звучи съвсем логично и все си мисля, че е можел да се продуха и да не се ампутира.

 

Нашата кола е над 250 к и ДПФ още си е на мястото, ама отвреме-навреме го продухвам. За да стане както трябва е необходимо поддържане на обороти над 2500 (аз ги държа към 2900) за не по-малко от 10 мин. Май резервоара трябва да е не по-малко от 50%, но за това не съм сигурен. Не трябва да се бъркат оборотите през това време. Онемането на “газ“ дори и замалко може да върне нещата в начално положение. Следя си показанията на борд компа за моментен разход. Като почне регенерацията разхода скача двойно и когато приключи пада отма. Последният път миналата година скочи на 9 (при 130 км/ч на 5-та, щото ако трябва да го правя на 6-та ще трябва да джиткам със 160+) и след няма и 10 мин падна на 5.7. Падането става отведнъж и тогава слагам 6-та и продължавам по нормалному.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mountebank   
Mountebank
Пост #7601 -

Моя е на 295К и в интерес на истината никога не разбирам кога регенерира. Но и аз карам 90% на извънградско. Като се позапуши го виждам на средния разход - отива на 9-10/100, 10-15км на магистралата и е като нов, веднага пада на 6.5-7/100. Но кога регенерира...

Изпратено от моят MIX с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7613 -
Преди 16 часа, Mountebank написа:

Моя е на 295К...

 

Цецо, това е много обнадеждаващо! Като купувахме нашата кола се чудех какво ще правя с тоя филтър кат сдаде багажа. Изчетох една камара постове по форумите (предимно немски марки) и общо взето максимум 200 К живот му даваха. После мъка голяма да се премахне. Корейците как са го сметнали, как са го нонструирали, как са го направили нямам идея ама щом и на 300 К още си работи мога да му туря само пипер.

 

А, ако не бъркам твоя се намира под пода?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Mountebank   
Mountebank
Пост #7614 -

Под кардана е, от доло. Най-голямо значение за DPF-а има дали се кара на късо или дълго. Ааа и си искат обороти тия дизели

Изпратено от моят MIX с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #7616 -

При мен е доста над 300к и все още е с филтъра.

Понякога го пускам на 3к обороти за 10 минути, винаги на магистрала, че да не се налага да падат оборотите. Масло не се повишава и грешки с филтъра не записва.

Регенерация в сервиз му е правено на 290к.

От друга страна нямам такива ниски разходи на гориво. При внимателно каране постигам 7.5, иначе 8.5. Средния ми разход е 9.5, като градското е около 1\4 от общите километри.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Bunz   
Bunz
Пост #7618 -
Преди 1 час, Mountebank написа:

Ааа и си искат обороти тия дизели

 

Точно така.

 

Преди 1 час, toinspire написа:

мен е доста над 300к и все още е с филтъра.

 

Коя година ти е колата? Нещо сменяно ли е по двигателя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
toinspire   
toinspire
Пост #7620 -

Колата е края на 2007, води се 2008.

Да е сменяно нещо генерално, не ми е известно. Поне в моите ръце не е.

Доколкото ми казаха, с друг софт е, който е сменен още при покупката в България. Това не съм го проверявал за момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kamen666   
kamen666
Пост #7625 -

Препоръчвам на всеки притежател на i40 да си прочете книжката за колата и да разбере каква е точната процедура за проверка на масло по щека за този автомобил (1,7 дизел)

Ще останете очудени, но не е като на всеки друг... :D 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Дилян   
Дилян
Пост #7646 -
На 7/26/2019 at 20:23, kamen666 написа:

Препоръчвам на всеки притежател на i40 да си прочете книжката за колата и да разбере каква е точната процедура за проверка на масло по щека за този автомобил (1,7 дизел)

Ще останете очудени, но не е като на всеки друг... :D 

Колега сподели как се проверява маслото.!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
kamen666   
kamen666
Пост #7679 -
На 7/29/2019 at 22:40, Дилян написа:

Колега сподели как се проверява маслото.!

Цитирам:

Проверка нивото на маслото
1. Автомобилът трябва да е на равна по-
върхност.
2. Стартирайте двигателя и го оставете
да достигне нормалната работна тем-
пература.
3. Угасете двигателя и изчакайте няколко
минути (около 5 мин), докато маслото
се стече в картера.
4. Извадете щеката, избършете я и я по-
ставете обратно.
Внимавайте да не докоснете тръбата на
радиатора. Тя може да е гореща и да ви
изгори.
5. Отново извадете щеката и провере-
те нивото на маслото. То трябва да е
между f и L.

 

•• Не препълвайте обема с двигателно
масло. Може да се повреди двигате-
лят.
•• Не разливайте масло, когато наливате,
ако се случи – избършете го веднага.

ВНИМАНИЕ - Дизелов двигател
Препълването на определеното място за
масло може да повреди двигателя пора-
ди силните вибрации на повечето теч-
ност. Повредата може да се изрази във
влияние на скоростта на двигателя, шум
и бял пушек.

 

Ако нивото е близо или на L, долейте мас-
ло до белега f. Не препълвайте.
Ползвайте фуния, за да не разлеете
масло върху двигателя.
Използвайте само посоченото дви-
гателно масло. (Вижте “Препоръчани
смазочни материали и обеми” в сек-
ция 8.)

 

С две думи на тази кола масло НЕ СЕ мери сутрин при студен двигател както сме свикнали,така винаги показва над макса и хората започват да се шашкат... :)

P.S. Бира пия Каменица Светло ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
zorvalth   
zorvalth
Пост #7682 -

Че аз на никоя кола през живота си не съм си мерил маслото сутрин на студено. Обикновенно 10-20-30 мин след изгасяне...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
shaft   
shaft
Пост #7685 -

Аз съм мерил на студено, дори и сега на Санта фе-то - каквото е на топло, това е и на студено. Зависи от устройството на двигателя, все пак. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Biankonero   
Biankonero
Пост #8067 - (Редактирано)

Здравейте колеги, 

Стана ми интересна тази тема и проверих маслото в моята кола. Оказа се също доста повишено! Мерил съм го точно както е описал колегата по горе. 
В разхода не забелязвам промяна, 6 извънградско (магистрала) и 9 градско (София) , колата е 1.7 (136 коня) автомат. Карам я доста извънградско.

Не съм забелязал припушвания никакви, не е губила обороти и не е давала признаци за някакъв проблем. Помирисах маслото от щеката и капачката, не мирише на нафта.  Маслото е на 6000км, рядко е още, но е много черно и не знам дали това е нормално?  Не знам дали не са ми сипали повече в сервиза, в което няма логина но знам ли, също мога да опитам да източа малко (не знам дали е вариант) .Какво трябва да проверя и евентуално да ме насочите към читав сервиз или човек, който да каже по професионално мнение? 

Редактирано от Biankonero

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
petko.georgiev   
petko.georgiev
Пост #8111 -

Споделям горното мнение..   и при мен е така. Проверих маслото и се оказа един сантиметър над максимума (бях на макс когато смених маслото). Това да не е заразно.... 

Имали някой колега от Варна с  g scan да  помогне с регенерация на dpf?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×